Wanneer de klamboe weghalen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by SharonR, Mar 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben in haar ledikantje wel een klamboe gebruikt (ze is begonnen in een wieg). Ze heeft hem gehad van 7 maanden tot 14 maanden ofzo. Wel hadden wij hem helemaal strak vastgebonden onder haar bedje, zodat hij echt niet los te krijgen was. En dat heb ik ook regelmatig gecheckt.

2 jaar geleden was er in het nieuws nog bericht van een baby van 6 maanden, op een camping in sprang-capelle, die gestikt was in de klamboe :( . Hulp kwam te laat.

Met dit soort dingen moet je altijd je kinderen eigenlijk 2 stappen voor zijn. Bedje omlaag vóór ze zich op kunnen trekken. Ramen beveiligen voor ze kunnen klimmen. Want voor je het weet kunnen ze het ineens en doen ze gelijk die eerste keer datgene waarvan jij net dacht: Dan kan hij/zij toch nog niet...

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,246
    682
    113
    Vind ik nou ook!:D

3. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,165
    3,045
    113
    Nederland
    Mooi idd en het houd zonlicht tegen dat anders in haar ogen schijnt..:)

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik zou het met 6 mnd zeker weghalen. Eigenlijk weghalen zodra ze kunnen bewegen, pakken omrollen etc. Liever te snel weg dan te laat.....

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Hier het onderwerp van het kindje van 7 maanden dat is overleden door een klamboe. De moeder van dat kindje heeft zelf ook gereageerd. Oh lees net dat hij niet gestikt schijnt te zijn in de klamboe. Maar hij had de klamboe wel om zijn nek en hoofd, en zuurstoftekort.

http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/260701-dode-baby-gevonden-vakantiepark-sprang-capelle-2.html

Hier nooit een klamboe gehad, veel te eng. Bij Eva hebben we toen een soort blad gekocht bij de Ikea, was het toch niet helemaal kaal. Op Lisa's kamer kon dan niet, maar ja, dan maar kaal...

6. SharonR

SharonR Actief lid

Jan 17, 2012
    468
    0
    0
    Verschrikkelijk zeg.. We gaan hem morgen maar eens weghalen. Bedankt voor de reacties!

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,063
    1,296
    113
    Nederland
    Hier met 4/5 maand er uit gegooit, letterlijk! Hij had 'm te pakken gekregen en zich er helemaal in vast gedraait! Dit zag ik 's morgens toen ik zn kamertje binnen kwam! Vreselijke rot dingen!!

8. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ook hier uit 'angst' geen klamboe. Vind het wel heel mooi, maar dat woog voor mij niet op tegen de risico's wat eraan vastzitten wat er kan gebeuren. Voor alleen 'mooi' is het mij allemaal niet waard.

9. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

#29 Zusterke, Mar 4, 2013
    Last edited by a moderator: Mar 4, 2013
    Onze zoon heeft de klamboe nog niet vastgegrepen.
    Maar heb nu ter plekke besloten dat het tijd is om hem weg te halen.
    Idd geen risico lopen. Hij trok gisteren wel al aan mijn ochtendjas tussen de bedspijlen door kwestie van tijd voor hij aan de klamboe gaat trekken.

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik weet niet hoe oud Isabella was maar wij hadden het ook niet verwacht. hoorde haar een beetje jammeren dus gingen kijken, had ze inderdaad de klamboe tussen de spijltjes door naar binnen getrokken en lag echt in de knoop ermee. We hebben direct de klamboe weggehaald.

11. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Zow en weg is de klamboe :)

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    ZL is nu 4 maanden en hij hangt er nu nog, moet wel zeggen dat hij wel anders hangt dan normaal. Het bedje staat er met zijn breedte onder ipv alleen langs de zijkanten. Hij ligt ook op zijn buik, dus snel zal hij die klamboe niet pakken.
    Als ik merk dat hij echt begint te grijpen erna, haal ik hem weg.

Zo dus:

Share This Page