Beste iedereen, Ik heb misschien een domme vraag maar ik ben nu 6,2 weken zwanger en zit heerlijk in van die boekjes te bladeren. Maar nu vraag ik mijn af in welke week zit ik nu. Zit ik in week 6 of in week 7 kwa ontwikkeling van de kleine?
Dat vond ik in het begin ook zo verwarrend (vind het dus ook geen domme vraag). Je moet kwa ontwikkeling aanhouden dat je 6 weken zwanger bent.
Hartje klopt al als alles mee zit. Die gaat rond 5,5 wk kloppen. Je zit in de 7e week. Sommige boekjes/internet sites houden er wel rekening mee en sommige dus niet, verwarrend en vervelend dus haha.
He? dus het hartje klopt al, oke das leuk om te weten :-D maar begrijpen doe ik het nog niet helemaal. Op het internet staat dat eind deze week de maag, darmen en longen ontwikkeld worden en dat dan het hartje gaat kloppen. Wat gebeurd er nu dan? hahah het is allemaal zo spannend en nieuw
Verwarrend hè! Ik snap het nog steeds niet helemaal. Maar dat komt ook omdat sommige sites zeggen dat je 6 weken zwanger bent, en andere zeggen dat je in de zevende week van je zwangerschap zit.
Probeer hetzelfde te denken als met je verjaardag. Als je 0 jaar oud bent dan zit je in je eerste levensjaar. Dus de zevende week van je zwangerschap duurt van 6+0 tot 6+6.. Gefeliciteerd en geniet ervan meid!
ik dacht dat ik de enige was die het niet helemaal snapte, maar gelukkig zijn er meer Dus als je 12 weken zwanger bent zit je in de 13e week??
Klopt. Ik heb ook oorlog gehad met het zwangerschapsdagboek. Zelf de data invullen goed beginnen en dan halverwege denken nee dit klopt niet. Om er na veel typ-ex achter te komen dat je toch goed was begonnen...
Inderdaad, ik raakte ook helemaal in de war tijdens het in vullen van mijn 9 maanden dagboek. Ik hoop dat ik hem nu goed heb ingeuld