Hoi meiden! Ik moet ff wat kwijt! Ik ben nu 27 weken zwanger en ruim 10 kilo aangekomen! Ik schrok ervan! Het is mijn eerste kindje en ik ben zelf niwt groot of dik voor mijn zwangerschap dan.... Ik wilde nu een beetje op gaan letten met wat ik eet want straks moet wel alles er weer af! Dit kan geen kwaad voor het kindje toch als ik wat minder snoep enzo... Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Liefs
Ik vind 10 kilo eigenlijk niet zo heel veel hoor. Ik ben nu 25 weken en zit op 7 kilo. Minder snoepen is nooit verkeerd, zolang je maar niet je calorieën teveel beperkt. Je kan bijvoorbeeld ipv snoep ook een stuk komkommer eten, ontbijtkoek, of snoeptomaatjes. Werkt ook, en lekker gezond!
ik ben bijna 22 weken en al ruim 7 kilo aangekomen...... (van mezelf smal, 1.71 en 56 kilo voor zwangerschap)
zelfde hier. Woog voor me zwangerschap 57 kilo en inmiddels 11 kilo aangekomen. Ik probeer niet altijd alles maar te eten waar ik trek in heb maar je moet niet erin doorslaan. Ik baal er ook van maar het hoort erbij vandaag voelde ik me beetje flauwtjes dus heb een lekker snicker ijsje gegeten haha
ik ben al te zwaar van mezelf 91 kg en ben nu bij 23 weken al 15 kilo aangekomen wat ik echt niet leuk vind maar goed ik probeer dus ook wel een beetje op te letten op wat ik eet maar dat is zoooo moeilijk! dus ik zou een moord doen voor 10 kilo bij 27 weken.. maar minder snoepen kan geen kwaat denk ik als je alle gezonde dingen maar wel eet!
Met bij 18 wk nu 7kilo zangekomen en zal dan ook echt wel 10 kilo zijn als het niet meer is bij 27 wk... Volgens mij helemaal niet gek
Het kan nog erger hoor, als ik naar vriendinnen om me heen luister... Ikzelf ben tijdens mijn vorige zwangerschap maar 6 kg aangekomen en nu met 15+3 nog niets... Ik heb gewoon dezelfde grootte porties gegeten als wanneer ik niet zwanger ben, en verder heel gezond en gevarieeërd, en zo min mogelijk toegevoegde suikers en zoetstoffen. Als ik er echt enorm veel trek in heb pak ik wel wat lekkers hoor, ik ga mezelf natuurlijk niet alle lekkere dingen weigeren. Voor je kindje kan het geen kwaad als je normale porties eet, en gezond is natuurlijk altijd goed. Je moet alleen niet gaan dieeëten want dan komen je afvalstoffen bij je kindje terecht, en dat is niet zo goed...
Minder snoepen kan nooit kwaad. Ik ben nu bijna 22 weken en 4/5 kilo aangekomen. Het schommelt al 2 weken... Terwijl ik nog onder de 1600 kcal eet.. Dus t kan ook gewoon aan je (veranderde) stofwisseling liggen. Ik had daar hier voor ook last van.
Hier bijna klaar en 22 kilo bijgekomen. Natuurlijk kun je minder snoepen, maar ook dat hoeft niet persé de reden te zijn van veel aankomen. Je lichaam verandert zo door de hormonen dat ook je stofwisseling kan veranderen, waardoor je eerder aankomt. Is ook een soort van natuurlijke reactie van je lichaam. En ondanks dat ik de zwangerschap begon met een BMI van 33 klaagt de VK niet. Ze zijn er inmiddels wel achter dat je er als vrouw niet per definitie invloed op hebt. Dus als je gezond eet (snoepen mag af en toe best) en je beweging krijgt, dan gaat het goed. Eigenlijk moet je die kilo's gewoon vergeten!
ik ben nu 27 wkn zwanger van mn 3e en al 14 kilo aangekomen! schrik ook elke keer als ik op de weegschaal ga staan. bij mn eerste dochter ben ik ook 21 kilo aangekomen. bij de 2e maar 14. ik at gewoon hetzelfde. waar het aan lag??? ik vrees dat ik nu weer met gemak boven de 20 kilo kom. ik geef er niks om, gaat er wel weer af. duurt misschien wat langer, nou en.
hier nu bijna 36 weken en 15 kg aangekomen... bij mn oudste begon ik met een lager startgewicht en kwam ik 25 kg aan ongeveer (op het laatst niet meer gewogen...), was er na 3 maanden allemaal weer af! bij mn jongste iets van 22 kg aangekomen, en er helaas niet allemaal meer afgegaan (ook niet heel erg mijn best voor gedaan omdat we toch nog graag een derde kindje wilden ), begon nu dus 5 kg hoger en nu dus op 15 kg erbij (komt dus eigenlijk wel overeen met de andere kindjes, als je die 5 die ik nu hoger begon erbij telt... blijkbaar moet ik gewoon tussen de 85 en 90 kg zijn op het eind van mijn zwangerschap... ik maak me er ook niet druk om moet ik zeggen... ik eet gezond, snoep ook af en toe wel gewoon. alleen nu heb ik erg veel last van BI dus in beweging ben ik al een tijdje niet meer heel erg... ik geef mezelf ook gewoon de tijd straks om het er weer af te krijgen. eerst bv een maand of 8-9 (zoals bij de jongens) en daarna maar eens kijken wat er nog meer af moet. volgend jaar september gaan we trouwen en dan wil ik graag alles weer kwijt zijn, maar dat lijkt me goed te doen! wees niet te streng voor jezelf, je draagt je kindje!
Bij de eerste 23 kg aangekomen, bij de 2e maar 18, en nu ben ik 25 weken zwanger van de 3e, en pas 2 kg aangekomen.. dus het verschilt echt zo gigantisch per persoon. ( en zw.schap) Minder snoepen kan nooit kwaad, maar verder zou ik me er niet té druk om maken!
Ik ben toen on totaal 20 kilo aangekomen. Uoteindelijk een groot kindke en eem grote placenta die dit mede veroorzaakten. Je hebt nu miss meer trek tussendoor. Neem.dan lekker wat.fruit, een eierkoek met aardbeien etc als je niet teveel wilt snoepen. Ga je straks borstvoeding geven? Dan vliegt het eraf! Na 2 weken kon ik mijn oude kleding alweer aan. Ik zal vooral niet.gaan minderen met brood, fruit en avondeten. Geniet.ervan!
Als je weet dat je aangekomen bent van teveel snoepen dan weet je wel wat je te doen staat... Maar soms kan je ook zonder ongezond eten veel aankomen in de zwangerschap. En dan kan je er vrij weinig aan doen... Bij mijn 1e kwam ik bijna 20 kg aan. Bij mijn 2e 20kg, bij mijn 3e 18 kg en bij mijn 4e 14 kg. Ik ben nu zwanger van mijn 5e (over de helft) en ben nog geen 5 kg aangekomen. Toch is het elke keer goed gekomen en zat ik binnen een paar weken weer netjes op mijn start gewicht (rond de 58kg)
Ik heb aardig wat overgewicht (was zelfs bezig voor een maagband), dus moet extra opletten op mijn voeding. Ben nu 16+4 weken en ipv aankomen ben ik 2kg afgevallen.... dat terwijl ik niet anders eet dan voorheen en zelf af en toe stiekem snoep . De kleine groeit gelukkig goed, en loop zelfs 2 weken voor.
Omdat ik overgewicht heb mag ik niet meer dan 10 kilo aankomen anders moet ik naar dieetiste. Ik ben tot nu toe 1 kilo afgevallen juist maar ik heb nog een lange tijd te gaan
In het begin van het tweede trimester 1 keer op de weegschaal gestaan.. toen al 9 kilo aangekomen.... Ik voelde me zo rot... dat ik niet meer op de weegschaal stap.. ik kijk in de spiegel en check een aantal kenmerken van mezelf... ik ben nog gewoon mezelf in mijn gezicht, onder mijn kin.. in mij armen en als ik anderen mag geloven ook in mijn rug en kont... Maar ja... ik ben dus wel zwanger en heb dus een dikke buik... Baby is ook goed op gewicht.. (zoals vk zegt, de kleine heeft het goed daarbinnen)