Wanneer de laatste fles laten vervallen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nadia77, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ik ben benieuwd naar de leeftijd waarop jullie de laatste fles hebben laten vervallen... Timo eet namelijk heel goed en ik heb zo'n idee dat we binnen nu en een paar weken de laatste fles kunnen weglaten. Vind het alleen nog een beetje eng :)

2. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ja met die vraag zat ik ook, tot een paar dagen geleden. Wesley was zo moe dat ik hem naar bed gebracht heb en toen heeft hij geen fles gehad. Hij kreeg nog 90 ml, dus ook geen hele meer. Heb vanaf toen dus de fles laten vallen. Hij slaapt er niet minder om, hij heeft 's morgens wel meer honger (pap is zo op).

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje leek rond de 10 a 11 maanden ook geen behoefte meer te hebben aan de laatste fles (kreeg toen nog 90cc). Maar daarna werd ie toch opeens een tijdje om een uur of 4 wakker 's nachts van de honger en toen heeft ie toch nog een tijdje 150cc gehad. Inmiddels krijgt ie dat niet meer op en doet ie het weer met 90cc, dus misschien dat ie er toch binnenkort alsnog af kan.

Maar goed, wat ik dus wil zeggen is dat het nog kan veranderen ;) Stem het af op de behoefte van je kind. Je kunt het een keer proberen en als je kleine er vervolgens niet om maalt, lijkt me het prima om de fles niet meer te geven op dat tijdstip.

4. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ik ga het inderdaad gewoon proberen en als hij er niet genoeg aan heeft dan merk ik het vanzelf ;). Het is voor hem overigens de 3e fles en een soort toetje eigenlijk, want die krijgt hij niet...

Deel Deze Pagina