Mijn dochter krijgt sinds een paar weken Forlax. Omdat ze het niet wil drinken geven we het in fruit. Maar op het moment is ze een beetje dwars. Ik maak geen strijd van eten, wil ze het niet dan is het gewoon klaar. Maar in het fruit zit de Forlax en dat moet ze dus eigenlijk wel echt opeten. Maar ze weigert vandaag.. en ergens snap ik het wel, ze wil lekker zelf stukjes eten.. en zelf met de lepel eten lukt nog niet. Maar ik ben inmiddels een appel, peer, banaan en appelmoes verder maar ze wil het niet. Lees: het zit inmiddels ook op het behang. door de yoghurt hoeft ze het ook niet. Ik weet nu dus echt even niet hoe ik dat spul naar binnen moet krijgen Heeft iemand een goeie tip? Ik sta open voor alles
Ik geef het met net genoeg water erbij uit een spuitje vlak voordat hij gaat drinken, dat misschien proberen?
Het moet in minimaal 50 ml water per zakje toch? Ze krijgt 2 zakjes dus dat zijn wel een heleboel spuitjes, maar ik kan het proberen. Ze ligt nu te slapen, ik hoop dat ze zo heeel erg honger heeft en het dan wel eet Anders denk ik dat ik maar steeds kleine beetjes door dingen ga oplossen.
Als je het in een spuitje geeft, kun je ook gewoon minder water doen en dan zorgen dat ze de goede hoeveelheid vocht er nog extra bij krijgt op een andere manier. Dan mengt het in de maag wel weer. Reden dat je 1 zakje oplost in 50 cc water, is dat er eea aan vocht nodig is voor de forlax om goed te kunnen werken. Of je dat nou direct met de forlax geeft, of er direct achteraan, maakt dan niet zoveel uit.
Het probleem is alleen dat ze moeilijk drinkt. Dat is ook de reden dat ze slecht poept, en tegelijkertijd is het slechte poepen ook de oorzaak van get slechte drinken. Het ging veel beter, maar ze zit op dit moment niet lekker in d'r vel en gaat dan gelijk weer slecht drinken. Maar misschien kan ik wel yoghurt na het spuitje geven. Dat telt ook als vocht toch? En zolang daar geen Forlax in zit wil ze dat wel
Dank je! Ik ben nu even heel opgelucht dat ik nog een extra optie heb. Want zonder Forlax is zo zielig! Van de week wilde ze het bij opa en oma ook niet en de volgende dag was het gelijk weer trappelen van de pijn. Arm kind.
En, is het al gelukt? Je kan idd precies genoeg water erbij doen om 1 spuitje te hoeven geven en daarna yoghurt of een fruithap of iets dergelijks geven.
Ja, hier afgelopen week ook (ik was het vergeten, stom, stom, stom). Heb toen een klysma gegeven, (microlax: zelfde werkzame stof), en toen kon ze eindelijk weer poepen.