flessen afwassen

Discussie in 'Voeding' gestart door janette, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi
    ff een vraagje hoe doen jullie dat
    de flessen en spenen afwassen?

wij wassen ze elke dag met de hand af.....overdag spoel ik ze ff af..we hebben 4 flessen en 4 voedingen dus dat komt uit, dus savonds ff een sopje en wassen maar

maar wie doet alles mee in de afwasmachiene?
    of kan dit niet?

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ik heb toevallig gisteren voor het eerst de flessen enzo in de vaatwasser gedaan, kan prima hoor. Heb ze daarna gesterilisseerd.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ze kunnen gerust in de vaatwasser hoor, alleen doe ik het maar heel af en toe omdat er anders zo'n lelijke waas op komt vind ik ;) Meestal 1x per dag een sopje voor de 2 flessen die ik gebruik en dan gelijk effe sterriliseren en klaar! ;)

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    sterriliseren doen we bijna nooit......op advies van de kraamverzorgster....alleen als het plakkerig word was haar advies..kunnen ze lekker weerstand opbouwen...nou dat is 1x per 2 mnd ongeveer.....
    Teun heeft er geen last van zullen we maar zeggen.

dan doe ik ze denk gewoon elke nacht mee in de vaatwasser...die draait namelijk snachts..goedkopestroom....en heb ik smorgens weer schone flessen....

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik doe ze gewoon in de vaatwasser. Als je hem een beetje heet zet zijn ze ook gelijk gesteriliseerd.

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    hoe heet is heet?
    wij wassen nu op 50gr en kunnen evt ook op 65 gr wassen

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Advies is om in de vaatwasser op 65 graden te laten wassen. Dan hoef je niet meer te steriliseren. Ik vind wel dat de spenen niet super schoon worden. Die maak ik met de flesseborstel eerst schoon voor ze de vaatwasser in gaan.

Verder is Jarissa ook lekker weerstand aan het opbouwen. Oftewel ik spoel ook wel gewoon om voor ik dezelfde fles weer gebruik.

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik was de flessen gewoon af in het begin deed ik ze wel elke dag in de magnetron en later 1x per week. maar nu doe ik ze gewoon afwassen.

9. friend

friend Lid

13 aug 2006
    7
    0
    0
    groepsleidster kdv
    beverwijk
    de flessen kunnen prima in de vaatwasser alleen worden de spenen er snel minder van, dat is het enigste

10. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Hier gaat ook alles in de vaatwasser hoor!

11. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik doe ze ook op z'n heetst wassen in de vaatwasser. En zelfs tot ik het berichtje van Sim las over flessen sterilliseren ben ik dat gaan doen, dus nu een maand ofzo, om de 3 dagen. Ik dacht altijd dat alleen de spenen uitgekookt moesten worden... Gek he? En dit is m'n tweede kindje al... Maargoed, nooit ziek geweest ofzo.

12. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik kook de flessen om de dag uit....
    verder spoel ik ze om met heet water na elke voeding en zzet ik ze in de koelkast...

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik was ze meestal 1 keer per dag af (met de hand, we hebben geen afwasmachine) en verder spoel ik ze gewoon om met heet water.
    Uitkoken misschien 1 keer per week?

14. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Goh en ik elke dag die flessen steriliseren.....nou kost het niet zooooo veel tijd (magnetron-steri)
    Denk dat ik ook maar ga afbouwen :)

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    oke ieder doet het dus anders....ik denk dat wij ze toch maar met de hand blijven afwassen...moet toch een sopje maken voor de kookplaat kan ik mooi eerst de flessen doen en daarna de plaat....
    maar uitkoken enzo doen wij dus een stuk minder.....Teun heeft er nooit geen last van gehad tot nu toe dan...

bedankt voor de reactie's...en wie weet belanden ze ooit toch nog in de vaatwasser....

16. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb geleerd ze uit te spoelen met koud water en dan in de koelkast bewaren. Door uitspoelen met koud water hecht de vettigheid uit de melk niet aan de fles en blijft ie veel helderder. Eventueel kun je na het uitspoelen met koud water nog naspoelen met heet water. Maar ja, dat vinden eventuele bacterietjes natuurlijk erg lekker..........

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Met koud water krijg ik de flessen echt niet goed schoon (dikkere voeding, blijft vaak wat aan zitten).

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

sorry ik bedoelde ook dat ik eerst de melkaanslag er uit spoel met warm water en dan goed spoel met koud water en dan in de koelkast..
    zo leerde mijn kraamhulp het me

19. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Da's dan toch gek he, ik heb dus geleerd met koud water de aanslag er uit te spoelen.... Juist omdat met warm water de vettigheid aan de fles zou hechten. Nou ja, maakt niet uit, volgens mij doet iedereen het weer anders!

Deel Deze Pagina