Hallo allemaal, Ik lees hier niet zo heel veel over dit onderwerp. De mijn wordt georganiseerd door mijn beste vriendin, ze vroeg mij een lijstje te geven van die mensen die ik graag zou willen uitnodigen. Verder weet ik er helaas (ik haat verrassingen ) niets van. Het is meestal rond de 7e maand dat zou dan +/- juni/juli zijn... ben zo benieuwd wat we allemaal gaan doen. Hebben jullie ook een babyshower in de planning of heb je hem reeds gehad... vertel ons even hoe het was. ik ben zoooooo benieuwd. Liefs Shir ik weet niet zeker of dit wel bij zwangerschap thuis hoort, kon niet bedenken waar het anders zou moeten. als het ergens anders moet.... excuses
Heb er geen ervaring mee maar het lijkt me wel super gezellig zo'n babyshower Denk dat ik mn zusje maar is een hint ga geven hihi
Ik zit nog maar aan het begin van m'n zwangerschap, maar ik ga m'n vriendinnen en zusje zeker een hint geven hahaha
ik ga mijn zusje ook een hint geven. vorig jaar van mijn vriendin voor het eerst een babyshower meegemaakt, was super leuk
Babyshower, leuk, maar ik heb liever dat mijn vriendjelief ook bij zit, dat heb ik ook gezegd tegen me vriendin, ze is volledig met mij mee eens, ze wil ook zo! Maar of ik dat krijg, leuk, maar dat had eigenlijk niet gehoeven
Ik ben er ook een voor mijn beste vriendin aan het orginiseren zij is nu 26 weken zwanger. We verzamelen bij mij thuis...alles is versierd met blauwe balonnen e.d. omdat ze een zoon krijgt. Iedereen neemt cadeautjes mee...voor zowel haar als voor de baby. Dat word thuis gegeven en we drinken wat en nemen lekkere hapjes bij mij thuis. Daarna gaan we met alle meiden gezellig uit eten en gaan we na borrelen in de pianobar. Uiteraard alleen meiden......(moeders,vriendinnen, collega's, oma's) worden uitgenodigd. Zij weet van niks...en ze krijgt het als ze 7 1/2 maand zwanger is. Groetjes Debby
Kijk, waarom is dat alleen voor meiden? Vader hoort natuurlijk ook bij want baby heeft ook een vader !
Die traditie is overgewaaid vanuit Amerika geloof ik en daar zeggen ze ALLEEN VOOR VROUWEN. De beste vriend van mijn vriend gaat vragen aan ,mijn beste vriendin wanneer het plaatsvindt en dan gaat hij een soort van mannen babyshower orgeniseren. Je moet het een beetje zien als vrijgezellenavond voordat je gaat trouwen... dat doe je (meestal) ook alleen met vrouwen en de man met mannen. mijn vriend zit er trouwens echt niet op te wachten om met al die vrouwen babyspelletjes te gaan spelen
Wat is een babyshower: De babyshower is een fenomeen dat is overgewaaid uit Amerika. Daar is het heel gebruikelijk om vlak voor de bevalling de aanstaande moeder te verrassen met een klein feestje dat geheel in het teken staat van de aanstaande baby. Het is de bedoeling dat de (aanstaande) moeder hier niets van weet. Er wordt gezellig wat gedronken en kleine hapjes gegeten, spelletjes gespeeld (allemaal met een knipoog naar de babytijd) en natuurlijk veel gekletst over baby's, baby's en nog veel meer.
Klopt, maar ik vind het echt amerikaans om het alleen met vrouwen te doen Dus wij doen het op zn nederlands, iedereen is welkom
Hee! Ja, hier ook een babyshower gehad! M'n moeder heeft hem georganiseerd en het leuke was dat buiten mij er nog 5 zwangeren waren! Het was bij mijn ouders thuis, versierd met roze en blauw (wij wisten niet wat het zou worden) en allerlei lekkere hapjes, high tea eigenlijk. Ook deden we spelletjes zoals de draagtijd bij dieren, babyfoto's van de meiden en beroemdheden raden, en we hebben rompertjes beschilderd met een leuke tekst. Was echt een supergezellige middag waarbij ik ook nog leuke kadootjes heb gekregen voor mijnzelf en de kleine. Veel plezier! Hier een paar foto's voor de indrukken.
Ik weet niet dat is gewoon standaard zo....het komt vanuit Amerika en daar zijn het alleen vrouwen. Persoonlijk denk ik ook niet dat de mannen erop zitten te wachten om tussen de babypakjes en de babypraat te zitten...vaak gaat t over bevallingen en poepluiers.....mijn hummy zou er in ieder geval niet op zitten te wachten. maar ik denk dat het heel persoonlijk is....net als een vrijgezellenfeest...sommige doen t gemengd en sommige niet net hoe je het zelf wil.!
Zou niks voor mij zijn, zo'n babyshower. Ik weet me al geen houding te geven als ik jarig ben En ik krijg zo af en toe het heen en weer dat mijn leven alleen nog maar om mijn buik draait. Maar goed, dat ben ik. Ik piep er liever een weekendje met mijn man tussenuit, even even weg van alle aandacht.
Lijkt me echt heerlijk zo'n tutmiddag ...Lekker met allemaal meiden! Leuk! Ga toch maar eens een hintje geven aan iemand denk ik :-k
Ik ben laatst naar de baby-shower van een vriendin van mij geweest. Zij deed het met vriendinnen en vrienden! erbij. Misschien heeft het ook te maken dat de meerderheid van haar vrienden homo's zijn . Het was in ieder geval erg gezellig met allemaal spelletjes doen en wat leuke kindermuziek erbij. Er waren zo'n 50 mensen uitgenodigd op het feestje, maar door mannen én vrouwen uit te nodigen, kon haar vriend er ook bij zijn en meegenieten.
hallo wij doen bij ons ook aan baby showers wij doen dat de zus of schoonzus en de moeder van de gene wie zwanger is gaat geld bij iedereen ophalen wij doen dan 15 euro per persoon en dan halen ze daar kado´s van ,taart en drinken enzo en dan wordt binnen alles versierd en wij doen het wanneer we weten wat het word als diegene het wilt weten dan want dan kun je blauw of roze kopen ik moet nou die van me schoonzusje regelen die is nu 20 weken en krijgt een meisje en straks gaat zij het voor mij doen ! bij ons doen de manne ook niet mee zitte ze bij ons ook echt niet op te wachte denk ik haha