Momenteel zit onze kleine nog in de mxi cosi maar de kleine groeit goed en over een tijdje zal hij niet meer in de maxi cosi passen. Wanneer kom je de opvolgautostoel en vanaf wanneer mag de kleine hierin ? Op de stoeltjes staat vanaf 9 kilo maar kan een kleine hier dan wel al goed in zitten ? We willen de maxi cosie tobi ofzo gaan kopen. Alles adviezen en tips zijn welkom. Wij zijn nieuw op dit gebied.
Hallo, Wij hebben de tobi en de priori xp, deze laatste vind ik zelf fijner omdat de ligstand beter is. De Tobi is ook iets lomper, wel fijn dat je daar kunt zien of hij goed dicht zit en je kunt de "gordels" makkelijk dichtdoen bij je kindje. Het advies is om pas over te stappen als je kindje met zijn hoofdje boven de MC steekt. Wij zijn al eerder overgestapt. Het was alleen maar huilen, huilen, huilen in de mc en in de autostoel kon meneer alles zien en is het goed. Hij kon al wel erg stevig zitten en is erg sterk. Wij zijn rond de 9 maanden over gegaan en bevalt prima. Ik zou ongeveer rond de 8 maanden een autostoel kopen. Succes met de keuze!
wacht zolang mogelijk met overstappen. Zolang het hoofdje binnen de MC blijft zou ik je kindje er zeker inhouden. Bewezen is dat achterste voren vervoeren de meest veilige manier is voor kleine kindjes. Bij een ongeluk of hard remmen wordt je kindje namelijk in de stoel gedrukt. Wanneer ze in de vervoolgstoel zitten en ze zijn er nog niet aan toe dan vangt het hoofdje en nekje de klap op. een kindje wat goed stevig in de nek is en goed zelfstandig kan zitten kan zichzelf al wat schrapper zetten als wanneer ze dit niet kunnen.
Op een gegeven moment klapte Giorgio zichzelf dubbel in de maxi cosi, en als ik dan een ongeluk zou malen zou die klap voor zijn nek groter zijn geweest dan dat hij in de vervolgstoel recht zou zitten, en heb toen besloten hem over te zetten in de vervolgstoel. Hij kan al goed stevig zitten. Giorgio was toen 7,5 maanden, 75 cm en 9 kilo. Nu zit hij superrecht en niet meer met zijn hoofd tegen zijn voeten aan. Vind dit een stuk veiliger voor hem, ook al wordt geadviseerd je kindje in de maxicosi te houden tot ze boven de rand uitkomen. Je moet denk ik naar je eigen kindje en je gevoel kijken ipv de " standaard regel" het cb vond de vervolgstoel in mijn geval ook verstandiger Hb de maxi cosi tobi in ligstand
Lotte is nu ruim 13 maanden en zit nog prima in de maxi cosi.... dus het kan soms heel lang!! Ze weegt nu denk ik iets onder de 9 kilo (denk 8,5) en zal rond de 75 cm. zijn, maar past echt nog prima. Hebben nu een tobi in bestelling. Ervaringen van vriendinnen van me zijn daar positief over.