Wij hebben voor mijn dochtertje een triptrap stoel gekregen van mijn mijn schoonbroer en schoonzus. Alleen nu moet ik nog een tuigje hebben en zo'n dingetje wat tussen de beentjes moet. Alleen die van het merk triptrap zijn zo belachelijk duur je betaald voor een simpel tuigje 33 euro echt belachelijk. Nu is mijn vraag kan ik ook een ander tuigje gebruiken of moet je persee het orginelen hebben? En dat dingetje wat tussen de beentjes moet daar betaal je ook iets van 35 euro voor. Eigelijk tegek voor woorden.
Wat bedoel je met tuigje? Echt een stoffen riempje? Misschien dat je daar wel een andere voor kunt gebruiken, of helemaal niet. Je kunt ze er tocht niet alleen in laten (zonder toezicht). Maar als je die plastic of houten beugel bedoelt: ja die kan alleen van stokke zelf. Is zeker duur, maar je kunt jaren met die stoelen (niet met tuigje, maar wel voor meerdere kids)!
Tuigje zou ik niet aanschaffen, ik heb hem nooit nodig gehad. En een universele van de Prenatal ofzo past ook gewoon. Het ding voor tussen de benen heb je wel nodig en een beugel voor de buik, bij elkaar heeft het de babyset. Moet je alleen wel weten welke je hebt want je hebt 3 soorten. De allernieuwste met plastic babyset, de babyset met plankje in de rug en de beugel met leertje alleen. Dit op volgorde van verschijning.
Die beugel heb ik er al op zitten, en ik heb nu inmiddel het kruisriempje op gevonden. Nee je laat je kindje inderdaad niet zonder toezicht in het kinderstoeltje zitten. Maar een riempje waar ik haar in vast kan maken vindt ik toch wel prettig om dat te hebben.
Het is even een uitgave... Maar het is zo verrekt handige stoel die zolang mee gaat!!! ik heb heb hem vanme ouders gekregen... En van mijn broer de babyverkleiner en van een vriendin speciaal gedrukt stoelkussen met zijn naam erop... Als kraamcadeau... Zo heb ik hem bij elkaar gespaard heb je geen cadeaubonnen ofzo meer? Of kijk eens voor tweede hands...
De babyverkleiner is niet alleen een beugel met leren bandje tussen de benen; ook een plastic steuntje in de rug. Worden op marktplaats ook wel aangeboden. Wel de oude houten versie. Er is nu een nieuwe versie van plastic, is pas topic over geweest wat voordeel zou zijn (o.a. makkelijker eraf halen zodat je bekleding makkelijk kan verwijderen). Ik vind de oude versie met leren bandje mooier. Tuigje kun je bij prenatal kopen. Maar zou ik ook echt niet vooraf aanschaffen. Ken maar 1 vriendin die hem gebruikt (en ken veeel gezinnen met de triptrap) omdat haar kindje nogal wild was. Lotte zit altijd lekker rustig dus geen tuigje nodig. Met de babyverkleiner zit je baby best strak in de triptrap. Eruit vallen kan echt niet. Tuigje is alleen als je kind gaat staan en eruit klimt. Lotte probeert nu wel eens te gaan staan, maar eruit komen lukt nog niet. We hebben een prenatal tuigje liggen (gekocht voor vakantie niet voor in de kinderstoel) maar nog niet gebruikt. Als je hem nodig hebt, is het snel gehaald! Kost iets van 6 euro geloof ik. Groetjes!!
Dat is de 2de versie, de oudste had alleen een beugel en leertje voor tussen de benen. Inmiddels is versie 3 op de markt, van plastic. Het is mij niet duidelijk of ze nu een oude had gehad of een nieuwe uit de winkel.
wij hebben naast het houten balkje en het bandje die daar aan vastzit, ook heel lang een tuigje gebruikt omdat thijmen eruit klom tijdens het eten... wij hebben wel het tuigje gekocht die bij de triptrap hoort en dat was inderdaad rond de 30 euro. een vriendinnetje van me heeft een gewoon tuigje bij de prenatal gekocht en die kon er ook gewoon op, niet op dezelfde manier op de stoel gemonteerd, maar gewoon met een knoopje erin volgens mij en het werkt net zo goed...
heb zelf de tripp trapp en babyinzet van mijn ouders gehad. stoelkussen heb ik voor 15 van mp ipv 35 in de winkel!