Hoi ik ben nu al druk aan het zoeken naar kraamzorg!ze zeggen dat je dat vroeg moet regelen ivm wachtlijsten.waar moet je allemaal op letten voor het regelen van kraamzorg....graag tips
Vaak krijg je een boekje van de vk met kraamzorg uit de buurt. Het zk waar ik ga bevallen werkt samen met een bureau dus die gekozen. Daarnaast kan je op de site van je zorgverzekeraar kijken welke kraamzorg aangesloten is.
Indien je bv wilt geven, vragen om een ervaren bv kraamhulp Kijken of de werkwijze van het bureau je aanspreekt Ik denk dat de inhoud, dus wat ze precies doen tijdens de kraamweek redelijk hetzelfde moet zijn (maar kan een aanname zijn )
Tsja, je weet natuurlijk nooit wie je krijgt! Maar ik lette op de site van de kraamzorg.. Als een site mij al niet aanspreekt dan valt het ook gelijk af.. Het moet bij mij persoonlijk over komen en niet zakelijk .. Ook lette ik op wat ik allemaal gratis erbij kreeg.. bij de een was het helemaal niets! En bij degene die ik nu heb krijg ik een hele waslijst .. Vind ik ook altijd leuk En ik lees altijd het gastenboek/recensies... Zo kun je ervaringen lezen van andere mensen! Als die ervaringen mij aanspreken dan weet ik dat het bij mij ook wel goed zit.. Als er bepaalde dingen tussen zitten die mensen schrijven over de kraamverzorgende waarvan ik zoiets heb van, hmm dat hoeft bij mij niet ... Tsja... Ik heb een zelfstandige kraamverzorgende,,mocht zij in mijn kraamperiode al aan het kramen zijn, dan kijk ik wel of ik de kraamzorg die ik dan aangeboden krijg ook bij mijn wensen past. Dus dat ik ook een tip als je een zelfstandige kraamverzorgende hebt die alleen werkt.. Bij mij was dit goed geregeld, dat komt er iemand van een andere kraamzorginstelling.. Ook kijken of ze staan ingeschreven bij verschillende organisaties.. Dat ze bijscholingen volgen, HKZ certificering etc... Dat waren mijn punten wel! Vind ik gewoon belangrijk om te weten! Maar zoals ik al zei, je weet natuurlijk nooit of de kraamzorg is wat je er van verwacht, maar heb je iig wel je best gedaan om goed te zoeken Succes!
Ik ben op het advies van mijn verloskundige afgegaan. Vond het een fijn idee dat zij ook goede ervaringen hadden. Ze werken er toch heel nauw mee samen.
Exciting: mag ik vragen wat je er dan allemaal "gratis" bij krijgt? Heb nog nooit gehoord dat je allemaal gratis dingen krijgt bij een kraamzorg. Of bedoelde je de zorgverzekering?
Ik kreeg van m'n kraamzorg een boobytag (zodat je beter kunt onthouden met welke borst je het laatst borstvoeding hebt gegeven), een handdoekje (met hun logo, maar ze heten 'Allerliefst' dus dat is alleen maar leuk ) en een aantal tijdschriften. Waar ik op heb gelet.. Op héél veel. Ik ben misschien wel een beetje te perfectionistisch geweest. Ik heb sowieso bij iedereen een gesprek gevraagd vóór ik me inschreef. Als dat niet mogelijk was (wat maar bij twee kraambureaus het geval was) vielen ze voor mij al af. Daarnaast lette ik ook op de website; er was er eentje die schreef dat je, om zwanger te worden, plezierige seks moet hebben. Vond ik behoorlijk oppervlakkig, want helaas werkt dat niet altijd zo. Deed me ook heel erg denken aan die gozer van de.. Wat was het? SP? Die beweerde dat je van onvrijwillige seks niet zwanger kunt raken. Natuurlijk bedoelen ze dat niet zo, dat weet ik best, maar voor mij was het meteen een 'nee'. Ik heb ook iemand afgewezen omdat ze m'n naam verkeerd spelden Het zal vast deels aan m'n hormonen gelegen hebben, maar toen vond ik echt dat als ze niet eens m'n naam over kunnen typen, ze ook niet voor mij en m'n baby kunnen zorgen als het zover is Er was ook een bureau wat beweerde dat je weeën altijd voelt en herkent. Die vielen, gezien wat er gebeurd is, ook meteen af. Uiteindelijk hield ik 3 kraamzorgbureaus over die me aanspraken. Ik wilde toen met hen allemaal een afspraak vooraf maken, om te kijken wie er het best bij me paste, maar verder dan de eerste ben ik nooit gekomen. Toen ze me belde, maakte ze niet alleen een afspraak met me, maar vroeg ze ook hoe het met me ging, of ik me goed voelde e.d. Meteen vol interesse, dat vond ik heel fijn. Tijdens het gesprek werd het gevoel alleen maar beter. Daarnaast zijn ze een klein kraamzorgbureau, met een beperkt aantal kraamverzorgsters, dus kunnen ze de kraamverzorgster en het gezin beter op elkaar afstemmen. Ben nog steeds heel blij met die keuze!
Wij hebben gekeken welke bureaus werden vergoed door verzekering. Vervolgens van die drie de site bekeken. Eentje had een christelijke insteek, die viel meteen af (wij zijn overtuigd atheisten). Andere twee bureaus waren vergelijkbaar, maar een legde veel nadruk op borstvoeding, dus die is het geworden. Binnen nu en paar weken intake, waarvoor ik nu vragen aan het verzinnen ben.... Succes met kiezen!
Het is best ingewikkeld allemaal!ik heb niet zoveel tijd om een keuze te maken omdat ik de 16 week inga..ik lees namelijk overal dat je kraamzorg ruimschoots van te voren moet regelen..iedergeval voor de 16 weken ik denk dat ik vandaag is wat telefoontjes ga plegen voor uitleg!
Ik heb me er totaal niet in verdiept, gewoon gekozen voor degene waar al mijn vriendinnen goede verhalen over hadden . Is ook een grote organisatie die goed bekend staat, ze staan hier zelfs met reclame op bussen .
Gratis gebruik van een professionele dubbele elektrische kolf. Alleen aanschaf van een kolfsetje is nodig. ( i.v.m. hygiëne) Een kolfsetje zijn de slangetjes en gedeeltes die in aanraking komen met je borsten en kost 7,50. [FONT=Century Gothic, Sans-Serif]Gratis gebruik van luxe keizersnede herstelset van Adomend.[/FONT] Gratis gebruik van bedtafeltje. Gratis gebruik van een grote feestelijke deurhanger "beschuit met muisjes" . Gratis hulpmiddelen om bij te voeden aan de borst, volgens het borstvoedingscertificaat. Gratis voedingslintje bij borstvoeding. Gratis gebruik van steriele warme borstcompressen ter bevordering van de borstvoeding in de beginperiode. Gratis unieke kruikenzak bij je aanmelding. (binnenkort vlaggetjes) Gratis persoonlijke nazorg
Ik heb de VK gevraagd met wie zij vaak en goed samenwerken. Toen kreeg ik stuk of 5 folders mee. Heb daarvan de websites bekeken en gekeken wat goed voelt. Heb de verzekering nog gevraagd of er bureaus zijn die zij aan/afraden. Voor de verzekeraar maakte het niks uit. Ben afgegaan op mijn gevoel en op wat ik van anderen hoorde qua ervaring. Ik wist ook niet hoe ik op een andere manier een keuze moest maken.
ik zou in ieder geval ervaringen van mensen willen horen. Zo heb ik bij mijn tweede kindje echt geen leuke kraamhulp gehad. Ik stond dezelfde avond van de bevalling zelf de was te doen en te koken en 2 dagen na de bevalling stond ik al in de winkel. Nou voelde ik me ook wel heel goed, maar vind niet dat het hoort.. Dus ik zou sowieso rondvraag gaan doen wat de ervaringen van de mensen zelff zijn die kraamhulp hebben gehad. Terwijl de organisatie die ik koos wel groot is en goed bekend staat.