24 weken en zeurende buikpijn.. wat is het?

Discussion in 'Zwangerschap' started by elisabett, Jun 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elisabett

elisabett Actief lid

May 23, 2011
    185
    1
    0
    Hoi dames,

Ik ben nu 24 weken, en sinds gistermorgen steeds zeurende
    buikpijn, het trekt flink vanuit mijn liezen/onderbuik, ik kan er niet goed
    van rechtop lopen, het doet echt pijn soms heb ik het gevoel dat het ook rommelt rond mijn blaas/ menstruatiekrampjes, wat kan het zijn?? groeipijn, blaasontsteking of moet ik de VK bellen??

alvast bedankt!

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik had rond de 22e week ook zo'n zeurende buikpijn in mn gehele buik. Omdat ik er last van had en niet kon plaatsen wat het was heb ik de VK gebeld. praktijk was onbereikbaar daarom spoednummer gebeld en dat vonden ze helemaal niet erg. Als jij je zorgen maakt moet je gewoon bellen. Zorgen en stress is namelijk ook niet goed.
    Bij mij werd eerst aan blaasontsteking gedacht, na test bij huisarts was dat uitgesloten. Ik zou enorm aan het groeien zijn in die week waar ik de pijn van had, en dat is voor die periode normaal.
    Vertrouw je het niet of heb je er last van dan moet je gewoon de vk bellen. Ze hebben liever dat je 1 keer te vaak belt dan te weinig.

3. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Ik zou voor alle zekerheid even je plas inleveren bij de ha. Dan heb je dat iedergeval uitgesloten. Rond dat termijn gaat je baarmoeder gigantisch groeien, dus ik gok op groeipijnen. Zelf had ik vanaf 23 weken ook enorme pijn en constante harde buiken waardoor ik in het ziekenhuis belandde... Uitteindelijk bleek er, gelukkig, niks aan de hand te zijn en trokken ze de conclusie dat het kwam door een combinatie v an: Slank lijf, strakke buikspieren, druk kindje en gevoelige baarmoeder. Als die laatste dan ook nog eens een groeispurt heeft... Ja dan kan dat best wel flinke pijn geven.

Waarschijnlijk dus niks om je zorgen over te maken! Maar zoals iedereen altijd hier schrijft.. Als je je zorgen maakt, bel je de vk even!

Share This Page