Ik voel mn baby niet zoveel (26 weken)...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirro, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi,

Ik ben inmiddels 26 weken zwanger, maar maak me na gister een beetje zorgen over de kleine.
    We hadden een pret-echo, waarbij duidelijk was dat de baby weinig bewoog. Op zich is dit niet zo vreemd, maar als ik terugdenk, voel ik de baby, zeker overdag, vrij weinig. Misschien 1x per 2 dagen. S'avonds voel ik m wel altijd, maar dan blijft het ook bij 2 of 3 schopjes.

Is dit normaal?

2. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Hoi,

volgens mij hoef je je daar niet heel veel zorgen over te maken, de ene baby is beweeglijker dan de ander. Ik voel mijn kindje overdag ook weinig, omdat ik dan veel in beweging ben. Als ik dan 's avonds in bed lig dan begint de activiteit maar het is niet zo dat ik helemaal blauw geschopt wordt.
    Maar als je het niet vertrouwd dan kun je dit natuurlijk ook bij je VK voorleggen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij hoef je het pas bi 28 weken dagelijks te voelen hoor. En als je idd zo'n rustige baby hebt, is het geen wonder dat je weinig voelt.
    Je zou wel eens kunnen proberen of je reactie krijgt als je zachtjes op je buik duwt.

Ik zelf voel de kleine al een aantal weken dagelijks, (vanaf 18 weken eigenlijk al), en dat is natuurlijk hardstikke fijn, (had het ook wel nodig, omdat ik dagelijks kotsmisselijk ben- dit was wel een opkikkertje), maar het heeft ook z'n minder leuke kanten: die kleine van mij is zo beweeglijk als wat en trapt me helemaal bont en blauw van binnen. En dan ben ik nog maar 24 week! Moet ik er nog ruim 15!
    Dus ja, zou me niet te gauw zorgen maken... en vraag je VK gewoon even!

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    met 26 weken voelde ik de baby alleen als ik 's avonds in bed lag en eigenlijk overdag bijna nooit. Ik zou me niet teveel zorgen maken en de volgende keer dat je bij de verloskundige bent even vragen hoe vaak hun willen dat je je kindje voelt.

5. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik voel mijn beebje ook niet zo vaak, een paar zachte
    schopjes per dag. Ik voel wel vaak zijn kontje want die
    ligt tegen mijn ribben aan...
    Heb vorige week nog aan vk gevraagd en die vond dat ik
    me niet druk moest maken, heb placenta vvor liggen...

Deel Deze Pagina