Hoi, we gaan nu toch echt uit elkaar. En ik heb een beetje geprobeerd te zoeken, maar vind het lastig om te vinden wat nou onze (van allebei!) rechten en plichten zijn en hoe we dat (on)officieel moeten vast leggen. Hij heeft alleen erkend. Dus hij gaat allimentatie betalen, toch? Hoe wordt dat bepaald? zelf afspraken maken of via rechter/iemand anders, officieel document maken? En de omgangsregeling? Ik geef volledig bv en ben van plan dat lang vol te houden. Hoe werkt dat met nu al de weekenden slapen? Ik zelf zie dat (nog) niet zitten, vooral gevoelsmatig wil ik mijn kleine nog niet loslaten in die zin. Hij gaat ook naar een andere stad. Hij zou het liefst zien dat we twee opvanglocaties, kdv, hebben, een hier, een daar. en dan week op week af $) dat lijkt me absurd... Maargoed, iemand tips? Wordt er op onze gezonde verstand vertrouwd, of gaat het allemaal op een officiele manier? alleen bij erkenning Thanks!
Wat zijn de gevolgen van erkenning? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Alimentatie is inkomens afhankelijk (ook jouw inkomen telt mee) en afhankelijk van het feit hoe jullie de opvoeding gaan doen. Kinderalimentatie | Scheiden | Rijksoverheid.nl Het beste wat je kan doen omtrent het kind/kinderen is een ouderschapsplan opstellen. Kinderen? Ouderschapsplan verplicht | Scheiden | Rijksoverheid.nl 2 verschillende opvangcentra is volgens mij niet goed voor de ontwikkeling. Het beste kan je alles op 1 plek doen en houden. Die kleine kan straks ook niet naar 2 verschillende scholen toe. Als je veel vragen hebt, zou ik je adviseren even langs het juridisch loket te gaan en eventueel via hun (want dan krijg je soms ook korting) je te laten doorverwijzen naar een advocaat bij je in de buurt. Maar vergeet niet, Bezoekrecht (recht bij erkenning) en alimentatie (plicht bij erkenning) staan GEHEEL los van elkaar.