Traphekje en vraag over open keuken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Misstiara5, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben op zoek naareen Traphekje. Een die je gewoon klemmen, zonder gaten te boren in de muur. Bij de Ikea hebben ze die. Die bedoel ik. Ik ben alleen niet blij met hoe de bovenslot is. Is er een andere die jullie kunnen aanraden? Dank je wel.

Daarnaast Nog een vraag.
    Mijn kleine begint te kruipen en we hebben een open keuken. Ik vind het niet zo fijn . Als hij in de keuken komt, omdat ik dan bezig ben met olie, warm water etc. Hoe doen jullie dat met de kleine als je staat te koken? Gewoon bij je rond laten hangen? In de box wil hij niet meer, dam gaat hij huilen. of hoe schermen jullie dat af? Ik ben benieuwd!

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Kijk eens bij de babyzaken... keuzes te over voor klemhekjes...
    wees je wel bewust dat een klemhekje niet een goedgekeurd traphekje is voor boven aan de trap aangezien het los kan schieten.

Verder mbt de keuken. Tja probeer je kindje iets heel interessants te geven in de kamer zodat ze even bezig zijn.
    Verder probeer ik zoveel mogelijk te koken als de kleine op bed lag...

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben klemhekjes van lindam

Ik gaf haar meestal iets te doen als ik aan het koken was, een pan, lepel, bakje etc.. Inmiddels is ze wat ouder en weet ze dat ze niet in de buurt van het gasstel mag komen..

4. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Een klemhekje is inderdaad heel gevaarlijk boven een trap, maar voor de rest perfect te gebruiken.

Kruipende kindjes vind ik niet echt gevaarlijk in de keuken, dan kunnen ze nog niets op zich trekken van op het aanrecht. Dus gewoon wat speelgoed geven en ze bij jou laten zitten :)

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier ook open keuken,wel vrij ruim dus ik heb daar een speelkeukentje staan,toen ze nog te klein was een speelkleed met interessante dingen zoals pannelappen,een pan met een spatel/houten lepel of iets anders wat geen kwaat kan maar ze normaal niet aan mag.en heeel veel herhalen dat ze niet aan de oven of de knoppen van de pitten mag komen.
    Soms zet ik haar in haar eetstoel met wat speelgoed,of alvast iets van groenten die ze kan snoepen.

6. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Bij de gamma heb je ook klemhekjes, die heb ikzelf voor onze open keuken :)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Voor traphekjes: de bouwmarkt. :) (Wij hebben bovenaan de trap wel schroefhekjes...levensgevaarlijk zo'n klemhekje daar met een opstaand randje.)

Open keuken: kind in de box of later in de kinderstoel.

8. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn hekje van de prenatal. Verder heb ik in de keuken op alle kastjes sloten van de Gamma gekocht..die
    Plak je er zo op zonder te boren....mijn kongens probeerden het nog en paar keer te openen maar toen dat niet lukte gaven ze het op.

Als ik kook mogen ze best naast me op de grond spelen maar als ze aan mijn benen gaan hangen zet ik zet ik ze in de box...ja tuurlijk gaan ze eerst huilenn maar als
    Ik ze een paar pollepels, pannen en plastik bakjes geef zijn ze even stil

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik lees dat veel mensen de kids wel in de keuken laten spelen.
    Vergeet niet dat je zelf ook wat uit je handen kan laten vallen bv een pan kokend water.
    Hier wil ik geen kinderen in de keuken. Ook niet als ik kook.

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik laat haar lekker rond kruipen in de keuken hoor. Als ik wat moet afgieten zit ze vaak al in de kinderstoel omdat we dan bijna gaan eten:)

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ook hier geen kindjes in de keuken tijdens het eten koken. Meestal ga ik koken als Sesamstraat begint, dan zet ik ze lekker op de bank.
    De oudste weet dat hij alleen op de deurmat mag staan als ik aan het koken ben, de jongste zit af en toe in de kinderstoel in de keuken, gezellig te kirren 😄

12. senta

senta Niet meer actief

Zoon had niets te willen in de keuken koken wad verboden terrein. Met koken ging die in de box. Liever gehuil dan brandwonden. Hier heb ik hem 1 keer vlakbij de oven met gezet die aanstond. Niet er tegenaan toen wad die 9 maanden en ik hoef nu alleen maar te zeggen denk erom het is heet en hij weet genoeg.

Kastjesook nooit op slot. Hij komt er nog steeds niet aan.

13. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Hier grote open keuken, niet af te schermen. M'n dochter weet dat ze er niet mag komen als ik kook. Toen ze kleiner was in de box of in de kinderstoel erbij. Nu kookt ze vaak synchroon met mij in haar eigen keukentje :)

14. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wij hebben ook een open keuken. Vanaf het eerste moment hebben we een heel duidelijke regel: Zodra er gekookt wordt is de keuken 'verboden toegang'. En dat werkt. Geen fysieke barriere, maar onze zoon had dat vrij snel door.

Je moet er wel goed bij blijven opletten en heel consequent zijn erin. En wanneer hij echt niet luisterde, dan ging hij in de kinderstoel in de buurt, zodat hij wel mee kon kijken (want dat was het probleem wannee rik hem in de box wilde zetten, dat ik dan uit zicht was en hij wilde weten wat ik aan het doen was)

15. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik kook als ze dr middagslaapje doet slaapt tot 16.30 en we eten om 17 uur. Gebeurd weleens dat ze wakker is als ik kook en ze hangt dan t liefst met dr neus er boven op (lees hangt aan mn benen of aan greep van de oven) ik ze dr in kinderstoel achterme met n plastic garde ofzo en dan is t vaak prima

16. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,dank voor jullie reacties. Ja wij hebben geen trap, dus ik zal hem gewoon kunnen plaatsen.

Ik zal eens kijken bij de gamma. Wat grappig, had ik helemaal niet aan gedacht dat zij misschien ook hekjes hebben en ook die sloten op de kasten. Ga ik daar eens kijken.

En de keuken, hij is nu 10 maanden oud. Maar ik zal hem dan wel gaan leren dat hij niet in de keuken mag.
    Hoe leren jullie dat?
    Gewoon aldoor mag niet zeggen en hem weer wegdragen naar de woonkamer?

Deel Deze Pagina