ik zou toch wel rekening houden met je bekken instabiliteit ondanks je wens... Dat is gewoon een nare kwaal en feit is dat alle hormonen nog niet op orde zijn bij je. Je kon er wel eens spijt van krijgen want dat zou wel een aanslag op je lijf zijn...
haaa oh wat heerlijk ik dacht dat ik de enige was die een rottige bekkeninstabiliteit zwangerschap had , en nu toch al weer voor de 2e wil gaan.... echt heeeeeeeeeeeerlijk om die reacties te lezen! Sam is nu bijna 4 maandjes en wij zijn bezig voor nummer 2. niet actief, maar gewoon geen voorbehoedsmiddel en kijken wanneer het komt. mijn broer en ik schelen ook maar 12 maandjes, en wij hebben zo ontzettend veel lol gehad samen, zaten in een duo kinderwagen tegenover elkaar, en hadden de grootste lol samen! mijn moeder zegt ookk, in het begin is het even afzien, maar daarna wordt het zo ontzettend leuk ze zijn altijd saampies, ook op vakantie en dagjes weg is het super leuk als ze lekker alles samen kunnen doen. stom he dat verstand en gevoel zo ver uit elkaar kunnen liggen.
Blondie: Je hebt gelijk hoor, dat is ook de reden dat wij nog proberen te wachten, maar jah... ratie en emotie he Muis: Fijn inderdaad he, al die reacties, daarom postte ik ook dit topic, wil gewoon weten hoe anderen erover denken en vooral, hoe ze het ervaren! En je bent dus zeker niet de enige die zo 'gek' is om (met bi) al zo snel een tweede te willen.... Verstand en emotie staan in dit geval lijnrecht tegenover elkaar: HELAAS!!!!!!!
nou zeg dat wel ik denk altijd, het zit nu toch nog helemaal los en verweekt, kan ik beter nu meteen maar nog een kleine erachter aan nemen, anders doe ik het over 2 jaar pas misschien, en dan voel je net weer helemaal tip top in orde en krijg je DAN nog es klachten..... hihi ach ik las ook dat maar 1 op de 1000 blijvende klachten eraan over houdt. das best heel weinig.
oja en wat ik ook dacht....... tis misschien zwaar als je beebs nog niet kan lopen, maaarrr daarintegen slaapt ie wel veel nog, en kan ie niet alle kanten op rennen. als je hoogzwanger bent en je hebt een kleintje die net alles aan het ontdekken is, ben je ook druk omdat je constant achter hem aan moet rennen.... dus volgens mij is het nooit een goed moment om een 2e te nemen als je bi hebt, en kan je beter je gevoel volgen. mijn huisarts zei overigens 3 weken geleden, dat bi zeker GEEN reden is om niet voor een 2e te gaan.,,,,,, dat deed me even heel erg goed
Bij ons begon het ook heeeel snel na de geboorte van Sarah al te kriebelen. Maar aangezien ik volledige borstvoeding geef zit het er voorlopig waarschijnlijk nog niet in. Wel zijn we inmiddels gestopt met anticonceptie (haha, dat hebben we ook niet erg lang volgehouden ). In december wil ik de borstvoeding gaan afbouwen (dan is onze dochter een halfjaar) dus dan 'gaan' we er echt voor, waarschijnlijk.
Ons mannetje is morgen 9 maanden oud. Begin van het jaar zijn wij alweer bezig voor de 2e. Het lukt alleen nog niet... Het lijkt ons leuk als ze idd niet zoveel van leeftijd verschillen, zodat ze lekker met elkaar kunnen spelen etc. Ook niet onbelangrijk: wij zijn niet meer de jongsten wat betreft kinderen krijgen, dus er zit ook een beetje druk achter.
Muis, ik ben het niet helemaal met je eens hoor, die blijvende klachten kunnen JUIST komen als je te snel weer zwanger wordt. Maar goed, ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar dat houdt mij wel nog heel erg tegen. Ik had een ernstige vorm, zat op een gegeven moment in een rolstoel, omdat ik gewoon niet meer kon lopen en ja, dan kan je beebje nog zoveel slapen (Valentijn doet dat trouwens niet), dan heb je toch een probleem EN hij kruipt nu al alle kanten op, hahaha! Oh en wat je huisarts zegt, dat zei mijn vk en fysio ook, maar zij hebben wel allebei aangeraden om er minimaal 1 jaar mee te wachten en liever 2 jaar…. Marb: Hihi, nog zo één waarbij het zo kriebelt! Ik ben benieuwd, want je kunt wel degelijk zwanger worden, ook al geef je nog volledige borstvoeding! Zijvandehoek: Jeejtje meid, ik zie je onderschrift, je hebt ook al wat te verduren gehad! Ik hoop dat je snel een gezonde zwangerschap hebt
Leuk om te horen van alle anderen he? De kans is er wel, maar als je volledig borstvoeding op vraag geeft is de kans maar 1,7%. Die kans wordt wel steeds groter, naarmate je kindje ouder wordt, dus ik ben ook benieuwd!
marb, dat is weinig zeg, waarom hoor je dan toch zo vaak dat vrouwen wel zwanger worden als ze volledig borstvoeding geven? Hier is de cyclus weer helemaal normaal, maar onze uk krijgt dan ook nog maar 1 borstvoeding per dag... ben benieuwd bij jou hoor!
Hier kriebelt het ook enorm.. we hebben vorig jaar december besloten voor een tweede te gaan.. (zoontje was toen 15 maanden) Maar helaas.. tot op heden geen resultaat.. we moesten ook wachten aangezien ik geopereerd moest worden.. maar het liefste had ik nu al een 2e gehad.. Hopelijk krijgen we snel groen licht en gaan we er weer voor.
Omdat over volledige borstvoeding nog wel eens verschillende definities worden gegeven. Die kans van 1,7% is alleen als je op vraag borstvoeding geeft, niet kolft en als je kindje nog niet doorslaapt. En wat ik zeg: na de 6 maanden is de kans sowieso groter dat je cyclus weer op gang komt, ook al geef je volledige borstvoeding. Nou is bij ons de kans wel groter dan 1,7%. Sarah slaapt al een tijdje door en soms kolf ik zodat we weg kunnen ofzo.
Hoi Hoi, Wij zitten er ook over te denken. Ons dochtertje is nu bijna 19 maanden en ik wil er niet te veel tijd tussen laten zitten. Ik twijfel aan de ene kant ook wel een beetje maar dat komt omdat ons dochtertje nogal aanwezig is.. Ze slaapt namelijk nooit op de dag en savonds gaat ze erg moeilijk slapen. Toch denk ik dat ze misschien wel wat makkelijker zal worden als ze niet meer alleen is. Moeilijk he om de knoop door te hakken
goh, 19 maanden alweer, dan gaan wij in ieder geval voor de tweede maar inderdaad, die knoop blijft altijd moeilijk door te hakken...
Hallo meiden, Ik ben eind januari bevallen en heb 6 maanden borstvoeding gegeven (na 5 maanden gaan afbouwen). Ik ben niet ongesteld geweest tijdens de borstvoeding en ben meteen bij de eerste eisprong weer zwanger geraakt (!!!) Gepland, dus helemaal super. Moet ook zeggen dat ik bij ons eerste kindje ook meteen de eerste maand van 'het proberen' zwanger was. Straks zit er dus 15 maanden tussen. Is wel heel raar, ga pas a.s. maandag naar de verloskundige en kan geen 'eerste dag van laatste menstruatie' aangeven Maar volgens mijn eigen berekeningen (ik heb de eisprong gevoeld) ben ik vandaag 8 weken, volgens de standaard planning (+2 weken dus).
Hoi hoi, Ik heb nu een dochter van 1,5 jaar. Maar we zijn nu bezig voor een tweede We zitten in ronde 1. Heb ook last van mijn bekken gehad dus ik doe wel rustig aan als ik zwanger ben Een tweede lijkt ons erg leuk ook vooral voor onze kleine meid Groetjes, Patricia
zoonlief is 7 als zijn broertje geboren word. Ben in feb gestopt met de pil en nu op de helft. Waou altijd graag 2 kinderen maar mijn ex wilde niet. Dus wens in de ijskast en toen ik uiteindelijk een nieuwe vriend kreeg die ook graag een kindje wilde zijn we ervoor gegaan..