hoi meiden, ik laat over 3,5 week de combinatietest doen, ik ben dan 12w2d. Nu lees ik hier van heel veel meiden dat zei vooraf al het bloedonderzoek doen en daarna de nekplooimeting zodat ze vrijwel direct de uitslag hebben. Nu moet ik 16-04 de nekplooimeting én het bloedonderzoek samen doen, omdat de gyn bij mij geen bloed wil laten prikken omdat ze het algeheel bloedonderzoek daar pas met de 13 weken doen. weten jullie hoelang je doorgaans op de uitslag van het bloedonderzoek voor de combinatietest moet wachten? en op de nekplooimeting uitslag zelf? hebben jullie ook tegelijkertijd met de nekplooi bloed moeten prikken of een tijdje daarvoor al? ( bloedonderzoek specifiek voor de combitest) liefs Daantje
Ik heb ook alles ineens gedaan. Vorige week donderdag. Vandaag al bloeduitslag gekregen. (gelukkig alles goed) maar de officiele uitslag van de nekplooi krijg ik met de post thuisgestuurd en kon 10 dagen duren, dus wordt volgende week...
dankjewel voor de info meid ik moet ook op een donderdag alles tegelijk doen en moet de dinsdag erna bij de gyn komen, hopelijk is mijn bloeduitslag er dan ook al fijn dat de bloeduitslag iig goed was.. vaak hoor je dat de nekplooi goed is en de bloeduitslag niet.. maar die heb je dus al mooi in de pocket
Hoi Daantje, Aankomende vrijdag laat ik ook de nekplooimeting doen en er werd bij mij sterk benadrukt dat het bloedprikken na de echo moest gebeuren op dezelfde dag. Er werd echt drie keer gezegd dat het er absoluut niet voor mocht. Weet niet helemaal waarom precies, maar heb daar ook verder niet echt bij stilgestaan. Heb ook niets gehoord over hoe lang het duurt voor de uitslag er is. Hopelijk snel Alvast succes voor bij de test. Groetjes, Afrola
Afgelopen dinsdag heb ik er bloed voor moeten laten prikken en 9 april heb ik de nekplooimeting en er is mij gezegd dat ik dan dus meteen de uitslag krijg.
Hoi Daantje, Ik heb met 13 weken de nekplooimeting laten doen en bij mij werd gezegd dat ik 1 1/2 tot 2 weken van te voren bloed moest laten prikken. Ik heb bloed laten prikken bij 11 weken en 1 dag en kreeg met de nekplooi meting gelijk de overall uitslag. Die was trouwens 1:8000, dus prima. Ik dacht dat ik begrepen had dat het bloedonderzoek gedaan wordt tussen de 11-13 weken. Tenminste dat dacht ik op een formulier gezien te hebben waar mijn termijn (11+1) ook op werd ingevuld. Maar het kan ook zijn dat dat een formulier was voor een ander onderzoek dan de combi-test. In ieder geval erg veel succes en ik hoop dat je niet al te lang in spanning hoeft te zitten! Liefs, MissSporty
Hoi Daantje, Ik heb met 13 weken de nekplooimeting laten doen en bij mij werd gezegd dat ik 1 1/2 tot 2 weken van te voren bloed moest laten prikken. Ik heb bloed laten prikken bij 11 weken en 1 dag en kreeg met de nekplooi meting gelijk de overall uitslag. Die was trouwens 1:8000, dus prima. Ik dacht dat ik begrepen had dat het bloedonderzoek gedaan wordt tussen de 11-13 weken. Tenminste dat dacht ik op een formulier gezien te hebben waar mijn termijn (11+1) ook op werd ingevuld. Maar het kan ook zijn dat dat een formulier was voor een ander onderzoek dan de combi-test. In ieder geval erg veel succes en ik hoop dat je niet al te lang in spanning hoeft te zitten! Liefs, MissSporty
Ik heb vandaag de uitslag gekregen en van beide ukkies was het goed! 1:4600 De uitslag krijg je best snel!
hoi meiden Dank jullie wel voor jullie reacties! Heb inmiddels ons prenetaal screening centrum gebeld en vanaf januari doen ze hier uitsluitend het bloedprikken en de nekplooimeting samen omdat dit schijnbaar een veel nauwkeuriger beeld geeft dan wanneer je bijv het vrij b hcg en pap-a op week 10 laat prikken en de nekplooi bijv in week 12, omdat de hcg waardes dan in week 12 weer veel anders zijn dan in week 12,daarom moet het bij ons allebei op dezelfde dag en heb volgens haar 1 dag erna de uitslag al omdat hun het bloed met spoed opsturen @ karel1978: super uitslag zeg!
ik heb bij de volgende VK afspraak deze maandag de uitslag gehad alles er iets fout is bellen ze vaker eerder zei de verloskundige.
Wat goed om dit allemaal te lezen. Dan weet ik in ieder geval wat me staat te wachten. Wat is jullie reden om de test t doen? Ik heb begrepen dat de kosten a 140 euro ook voor eigen rekening zijn... Aan wie geef je het door als je de test wilt doen? Je VK of bij de echo?