Dag dames, Vandaag hebben we een vroege inwendige echo gehad om te kijken hoever ik zwanger ben. Er was nog weinig op de echo te zien en de verloskundige dacht dat dit overheen kwam met een termijn van 5,5 week. De verloskundige zei wel dat het er goed uitzag, je ziet duidelijk het verdikte baarmoederslijmvlies en het vruchtzakje. Over 2 weken mag ik terug en dan krijgen we weer een inwendige echo ben benieuwd. Hieronder een foto van de inwendige echo: Bekijk bijlage 187304 Zijn er misschien meerdere mensen die een foto hebben van een echo rond dit termijn? Groetjes Sabrina
Hallo Sabrina, Ik heb mijn eerste (overigens uitwendige) echo gehad met 6 wkn en 2 dgn. Een termijnberekening was toen ook moeilijk. Je zag bij ons een wit vlekje wat het kindje was en daarin een knipperlichtje (het hartje dus). Ik heb daar een fotootje van, eens kijken of ik die (op een later tijdstip) hier op de site kan zetten. Ik moet het fotootje eerst nog scannen. Groetjes Annette
Met 5.5 week was er bij mij meer te zien, helaas heb ik hier geen foto van, omdat de gyn dacht dat het niet goed zat. Bij mij zag je een grotere zwarte holte met daarin een dooierzakje, het vruchtje was niet echt goed te zien volgens de gyn, maar dacht toen zelf wel iets te zien. Gyn was kortaf en gauw klaar, dus was niet zo'n fijne ervaring. Bij mij zag je dus wel iets meer als bij jou, maar dat kan zo veel verschillen. Voor de 7 week is er niet zoveel van te zeggen. Persoonlijk zou ik nooit weer een echo willen hebben voor de 8 week, daarvoor kan zoveel onzekerheid ontstaan, wat achteraf gezien lang niet altijd nodig is. Dan wacht ik liever iets langer, dan dat ik die stress heb..... Hoop op een mooie volgende echo voor jou!
Met 5 en een halve week (als je dat echt bent) hoor je volgens mij wel net iets meer te zien dan nu. Theoretisch gezien zou je dan al een primitieve hartslag moeten hebben (al kun je die vaak dan nog niet zien) en dus ook al een heel klein mini-vruchtje. Ik vind dit meer een 4 en een halve week echo... Maar goed, in het begin is er toch geen pijl op te trekken. Ik heb bij 5 weken en 3 dagen (zeker weten, want ik heb IVF gedaan) een echo gehad en toen was er al wel een mini-boontje te zien. Zal even kijken of ik hem nog ergens heb, dan zet ik hem in mijn foto-album. Gewoon nog even 2 weken geduld, dan weet je meer! PS. Mag ik vragen waarom je zo vroeg een echo hebt laten doen? Persoonlijk ben ik echt anti-vroege-echo's (behalve op medische indicatie), omdat het vaak geen geruststelling geeft en alleen maar onzekerheid, juist omdat er vaak nog zo weinig te zien is.... Hierdoor is er eigenlijk ook amper een termijn vast te stellen. Beter is dit vanaf een week of 8 te doen. Dan kun je het embryo echt goed meten en een termijn-schatting doen.
in mijn album staat er eentje ook van 5.5weken maar was idd een iets groter zakje en ook de zwangerschapsring kon je al zien
Ik heb een termijnecho gehad, ik ging toen uit van zeven weken, maar dat waren er zes. Ik kon toen heel duidelijk mijn koffieboontje zien was ook inwendig. Hartje klopte toen ook mooi..
Oke dank je wel. Inderdaad is er op dit termijn weinig van te zeggen. De reden dat wij deze vroege echo hebben gehad komt omdat we zelf en de verloskundige ook dachten al 7 of 10 weken te zijn. Dit i.v.m. een hele onregelmatige cyclus. Ik wacht rustig 2 weken af en dan zien we wel verder. De verloskundige zij wel het is wel duidelijk een zwangerschap het is nu alleen afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Groetjes Sabrina
Ik had n echo met 5+2 waarop n vruchtzakje van 8 mm te zien was en een dooierzakje... Hij staat mssn in m'n album weet ik niet zeker, bij zwangerschap 4.
Ik heb echo's gehad met 4,5wk en met 5,3wk en bij de eerste was hetzelfde te zien als bij jou en bij de 2de een grote ring met een dooierzakje. 2 weken later een garnaal met kloppend hartje en vanmorgen was de kleine al helemaal compleet. Dus ik vind je echo meer overeen komen met 4 a 5 weken.
Bedankt voor de reactie's. Ik heb de foto's bekeken en op internet gezocht. En net als wat hier gezegt wordt lijkt de echo meer 4/5 weken te zijn in plaats van 5,5 week. De echo scopist zei ook dat dit een moeilijk termijn is om te meten en daarom moet ik over 2 weken terug komen voor een echo. Ben benieuwd wat er dan uitkomt. Ik heb er wel een goed gevoel bij, dus ik wacht rustig af. Groetjes Sabrina