Ontharen na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Elmo, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou..... wanneer en hoe deden jullie dat?
    Het is mijn vanmorgen goed gelukt (voor het eerst) maar ben zo bang voor dat litteken.
    Hoe doen jullie dat? Sinds wanneer weer en was het nog gevoelig?
    Ik denk namelijk dat ik banger ben dan nodig.
    Ervaringen van anderen willen dan nog wel eens helpen ;)

Elmo

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hai elmo,

Koop bij je drogist/apotheek een pot vitamine E creme, en smeer daar 3x per dag je litteken mee in. Je masseert de huid zo goed en je litteken vervaagt meer.
    Dit zou in mijn optiek, een goed advies zijn bij keizersnede-folders en littekens in het algemeen.
    Vaak zal zo'n litteken altijd wel iets gevoelig blijven,maar door goed te smeren met een huideigen vitamine creme, zal dat heel langzaam minder worden. Voor sommigen komt het gevoel echt nooit terug.

Probeer het maar. Als dat nou goed gaat,dan zou ik gaan scheren.
    Ik ben na een maand of 2 weer gaan scheren,vond het ook heel eng,maar nu niet meer.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier gewoon een week of 4 na de keizersnede weer hoor...
    waarom zo angstig, doet het nog pijn?

Hier is het alleen afentoe nog een beetje gevoelig bij vochtig weer (steekjes) of als er een onderbroek precies op de rand drukt maar ik kan er gewoon op drukken, wrijven enz. Met scheren kom ik er trouwens ook niet overheen ofzo, daar zit zeker nog cm of 2 tot 3 tussen. Misschien gewoon een beetje bekend raken met je litteken er kan zeker 5 maanden nadien niks meer mee gebeuren hoor.

4. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Ik ook weer na 3 weken. Bij mij was het niet gevoelig ofzo. Ik smeer het nog wel steeds in met Biodermal littekencreme, waardoor het litteken wat minder stug wordt.

Liefs

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bedankt voor de vit. E tip!
    Ik ga zeker een potje halen!

Nou, ik hield alles wel keurig bij hoor...al die maanden alleen rond het litteken durfde ik gewoon niet.
    Het doet niet echt zeer....maar het voelt gewoon alsof het niet van mij is....heel gek.

Ben gewoon een bangerik!
    Heb anders nooit wat...dus ben littekens ook gewoon echt niet gewend.
    Het was een spoedsectio dus heeeeeel netjes is het ook niet gedaan.

Het gaat vanaf nu vast steeds makkelijker.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn haargrens zit wel een stukje onder de snee maar het voelt wel gek met scheren. Ik doe het heeeel voorzichtig.

Ook ik smeer nu met biodermal litteken creme, is wel lekker.

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Bij mij duurde het ongeveer 6 weken voor het weer een beetje ging, ik had namelijk veel last van de knopjes van de inwendige hechtingen. Die gingen ontsteken en daardoor kon ik het niet goed scheren. Daarna ging het een stuk beter.
    O bah nu ik er aan denk dat krijg ik straks ook weer, nu niet dezelfde fout maken als de laatste keer.
    Met de bbz hebben ze het litteken van de kiezersnede gebruikt, ik had me toen niet onthaart van te voren waardoor ik dus heel veel haartjes had die mee in het litteken getrokken werden. 1 dag voor de keizersnede nog maar even scheren denk ik.

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    auwie conny! :(

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier ook 3 weken na keizersnede weer onthaart !
    voelde me niet lekker met die haren er op
    viel me gelukkig mee maar heb ook een dag voor de bevalling nog zelf staan te scheren op blind en goed geluk haha
    ben dus niet zo bang voor mijn scheermes
    maar bij mijn litteken kijk ik wel ff extra uit ..
    heb alleen zo'n last van jeuk/bulten na scheren iemand daar nog een tip voor ?

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier dus ook niet de dag van de keizersnede onthaard (paar dagen eerder maar) maar de haartjes zaten er dus wel mooi tussen....zo ongeveer.
    Misschien was het daarom wel eng hoor...kweetniet.

De streep zit bij mij precies in mijn haargrens (ik vond het ook al erg laag).
    Heeft dat misschien te maken met dat ik al midden in mijn bevalling zat?

Geen idee verder....

11. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Geen idee, bij mij zit ie ook onder de haargrens. Ruim zelfs. Ik was ook al bezig met bevallen, wat zou dat er mee te maken hebben volgens jou?
    Ik ben na een paar weken alweer gaan scheren. Ik voel er ook niet zoveel meer van.
    Werd alleen gek van die lage heup-spijkerbroeken. Heb vandeweek eindelijk weer een mooie lekker-zittende broek gevonden. Ben er zo blij mee!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien omdat je kindje dan op zijn laagst is?
    Bij een geplande keizersnede is dat misschien anders?
    Geen idee hoor...weet alleen dat ze moeite hadden hem eruit te hengelen (van verhalen achteraf gehoord).

Ik roep maar wat hoor! Geen idee of dat zo is.

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik las dit topic even omdat mijn litteken ver boven mn haargrens zit dus ik was even verbaasd. Maar misschien dat het inderdaad geen geplande keizersnede was. Die van mij vind ik net te hoog, laatst met zwemmen kwam hij steeds boven mn broekje uit :(

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.866
    113
    Die van mijn zit ook ver in mijn haargrens, heel laag dus. Heb ook een ongeplande keizersnee gehad. Vond het juist wel fijn omdat je het in elk geval idd nooit bij bikini's ofzo ziet.

Scheren doe ik heel voorzichtig, omdat ik er soms nog best wel last van heb.

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou ik heb echt geen mooi litteken ik heb een streep van een cm of 10/12 en dan kun je zien dat het zeker nog een cm of 8 doorgescheurd is naar rechts... ik zal mijn litteken net aan de binnekant van een bikinibroekje of badpak kunnen houden hoop ik ...
    maarja niks meer aan te doen he !
    ga toch voortaan voor badpak want ik heb zo veel striemen ... ziet er niet uit !

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb gemerkt dat na de zwangerschap(pen) de haargrens naar boven is gekropen, overal lijkt het alsof ik meer haar heb...

Scheren deed ik volgens mij zodra de wond goed dicht zat, na een week of 3-4 denk ik.

Mooi is mijn litteken zeker niet, en ook groot :( van mijn navel tot voorbij mijn schaambeen. Geen bikini die dat kan verhullen dus.

Groetjes van Kiki

PS als je zelf niet goed zicht hebt op het te scheren gebied, misschien je partner even vragen?

17. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Loopt jou litteken verticaal dan? Mmm nooit bij nagedacht dat dat ook kon. Die van mij is ongeveer 12 cm horizontaal en dit een cm of 5 boven m'n schaambeen.

18. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Zo deden ze dat vroeger altijd. Nu alleen nog bij uitzondering... yeah, leuk om bijzonder te zijn ;)

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

na een week er omheen geschoren en 2 weken later na de keizersnede ging gewoon het mesje er over heen! Weg die haren!
    Hier ongeplande keizersnede, maar litteken zit net boven de haarlijn en netjes in mijn bikinibroekje!
    Maar waren ook 2 dames die de keizersnede uitvoerden en de kraam en de verloskundige van de buitendienst zeiden dat ook uit zichzelf, zonder dat ik erover begon.

wel is het nog gevoelloos en als het kouder is voel ik hem wel. Ach, een aandenken van mijn zwangerschap!

20. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik ben al vrij snel weer gaan scheren, maar durfde ook nog niet in de buurt van mijn litteken te komen. Dus in plaats van een streepje van boven naar beneden had ik er 1 van links naar rechts. Nieuwe mode he 8)

Nu is het 4 maanden geleden en ik durf de zijkanten van mijn litteken te doen maar het midden zeker nog niet. Ben ook zo'n bangeschijterd.

De vitamine E tip is inderdaad een goeie, zal ik ook halen.

Mijn litteken is trouwens zo'n 14cm en zit ook een stuk onder mijn haargrens. Met bikini zal ik er geen last van hebben denk ik, maar word toch een badpak want ik lijk wel een zebra.

Was trouwens ook een ongeplande keizersnede ook midden in de bevalling.

Groetjes Debby

Deel Deze Pagina