wanneer de winterjas aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik twijfel enorm wanneer in de winterjassen bij de kids aan moet doen.

ik loop zelf in huis nog met een t shirt en buiten met een trui zonder jas.

morgen gaan we een dagje weg en zijn we veel buiten. het word denk ik een 15 graden als ik het zo zie.

maar wat doe ik de kids aan? en is het verstandig de lodger aan te doen?

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben de winterjas al aan...maar moet bekennen dat we allemaal kou kleumen zijn!

3. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Wij hebben nog geen winterjassen aan, wel lange mouwen en dan een vestje of een zomerjas. Maar wij hebben het niet snel koud...
    Ik zou voor een vestje met een zomerjas gaan, als het zonnetje schijnt is het al snel wat warmer en kan je 1 van de 2 uitlaten en anders beide aanhouden..

Veel plezier morgen!

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier nog niet. Binnen hebben we al wel een trui aan, maar als ik naar buiten ga trek ik zelf een spijkerjasje met lekkere sjaal aan en voor dochter een vest met daarover een bodywarmer.

De Lodger, bedoel je daar de bunker mee?
    Die zou ik denk ik wel meenemen, al is het maar voor de zekerheid. Ik moet zo nog naar de winkel, dan doe ik 'm niet over, maar als ik verder ga lopen en ze zit dus langer stil en in de wind, dan denk ik dat ze een beetje warmte over haar beentjes (maillot vandaag) wel fijn vindt.

5. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag is het 21 graden, winterjas lijkt me niet nodig. Vandaag vestje of zomerjas. Maar met 15 graden heb ik voor hun zo'n zacht borgjasje. Die zijn lekker warm. Ik heb voor mezelf een soort tussenin jas.

Als het dadelijk wat langer kouder is dan de winterjas aan. Moet ik er eerst een vinden voor mezelf ;)

6. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

De jongens hebben dit weekend hun winterjas aangehad, maar dat was omdat ze net nieuw zijn :)
    Verder nog gewoon zomerjassen of vestjes in combinatie met long sleeves. Ligt er een beetje aan hoe druk ze buiten gaan zijn. Op de opvang rennen ze rond en hebben ze het snel warm, als ze in de kinderwagen zitten bewegen ze natuurlijk amper.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wij hebben hem ook al aan ;) Maar ook wij (en vooral ik) zijn koukleumen.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Ik zou voor nu laagjes aandoen. Dus inderdaad shirt,vest en zomerjas. Maar als het echt regent en waait morgen is de winterjas misschien geen gek idee. 15 graden en een zonnetje voelt heel anders aan als 15 graden met wind en regen..

Maar ik vind het nu lekker buiten en heb nu dus vestje en zomerjack aan..

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Heb toevallig voor zoonlief van het weekend zo'n vest gekocht met teddy voering. Die krijgt hij dus nu wel zo'n beetje aan met temperaturen rond de 15 of kouder.
    En straks als het echt winter is, zijn winterjas.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Oh nee hoor, hier nog niet. Zomerjas is niet warm genoeg dus ik doe een trui of shirt met lange mouwen aan, met vest eroverheen. Warm zat. Als ze nu al een winterjas aantrekken ben ik bang dat ze er straks in januari, februari ed er niks meer aan hebben.

11. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    Ik heb gelukkig een tussenjas voor mijn zoontje kunnen scoren :)
    Het jasje is iets dikker dan een zomerjas maar dunner dan winterjas.
    Echt ideaal en ben echt blij mee.
    Helaas kon ik niet een soortgelijke jas voor mij dochtertje vinden.
    Ze draagt dus haar zomerjas met een extra vestje onder.
    Met dit weer kan je ook een bodywarmer heel goed gebruiken.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Oh ja, bodywarmer is ook een goed idee! Die heb ik ook nog liggen.

13. Zaterdag een nieuwe jas voor mijn zoon gehaald, het is meer een herstjas vind ik hij is niet heel erg dik. Heb zelf ook sinds een paar dagen mn winterjas aan. Maar die kan niet dicht ;)
    Denk dat als je een lekker warm vest hebt en een zomerjas dat het ook prima gaat.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb in iedergeval lange mouwen aan, geen tshirtjes meer.
    Verder een zomerjas of een tussenjas.
    Winterjas vind ik het echt nog te warm voor.

15. tulip

tulip Niet meer actief

Hier nog zeker geen winterjas, tis net herfst.
    Hier voor haar een borgvest of dunner vestje met bodywarmer.

Als mijn,winterjas morgen binnenkomt doe ik die wel aan, maar alleen omdat het een zwangerschapsjas,is en ik verder niks meer heb wat nog dicht kan dus ik moet wel.

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik heb hem voor het eerst in jaren ook al aan. Nou is mijn auto stuk en moet ik op de fiets naar het werk etc. Het is zo vroeg nog zo koud dat ik niet anders kan even.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik draag zelf nog mijn zomerjas of een trui buiten. De kids ook zomerjas. Ze hebben wel een hemd en een shirt met lange mouwen aan, dus dan is een zomerjas wel prima. Bij temperaturen onder de 12 graden ga ik de winterjassen aatrekken.

Het is nu gewoon 20 graden buiten! Dan is een zomerjas warm genoeg.

18. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier hebben de kids de winterjassen al aan soms. Zelf heb ik zo een tussenjas, die draag ik nu, ben een echte koukleum.

19. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Als je met de auto gaat zou ik de winterjassen in de auto leggen, kan je ze altijd nog aan doen.
    Wat heb je voor winterjassen? Kleine meid heeft hier een tussen jas aan of een bodywarmer, in de winter heeft ze een ski-jas en die is nu echt nog te warm.
    Je kan altijd nog een extra vest mee nemen en zonodig die onder de jas aan doen.

Ging net de hond uit laten en ik vond het gewoon warm.

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier nog geen winterjas aan. Heb ze wel al uit het opberghok gehaald en een nieuwe voor Julia gehaald. We lange mouwen en een zomerjas.

Wat heb je trouwens leuke tekst op je banner over sinterklaas!

Deel Deze Pagina