wanneer de winterjas aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ja veel te koud nu. Ik heb een 'dunne' winterjas en een 'dikke'. Draag nu de dunne

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij nog niet, het wordt nog een stuk kouder en ik wil er dan ook nog wat aan hebben. Als je nu al je winterjas aandoet terwijl het overdag nog boven de 15 graden is, wat moet je dan als het 2 graden is?

Ik zou voor 's ochtends dan een vestje eronder doen zodat ze op school gewoon in zomerjas spelen. Dan rennen en bewegen ze ook veel en is een winterjas veel te warm. Maandag (voordat het ging stormen) liepen wij zelfs nog zonder jas..

3. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ligt aan de dag. Vanmorgen was het koud op de fiets, heb de kinderen beide een winterjas aan gedaan.
    ik zelf een tussenjas met een sjaal, en nog had ik het koud!

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier heeft Joris zo'n winterjas met binnenjas en die is nog eruit. Dus eigenlijk een dunne winterjas dat hij nu aan heeft... Zelf heb ik de winterjas nog niet aan.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik had dochterlief gisteren haar winterjas aangedaan maar juf gaf aan dat ze het heel erg warm had met buiten spelen... Vandaag dus de zomerjas weer aan, wel met een sjaaltje tegen een blote hals. ;)

6. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    onze kinderen hebben de winterjas aan

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Nee nog niet,wel een extra laagje nu.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nee hier nog niet, ze heeft een tussenjas aan.

9. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier nog geen winterjas aangehad hoor. Ik niet en mijn zoontje ook niet.

Voor hem gewoon longsleeve, vestje en bodywarmer.

Zelf gewoon colbertje of leer jasje.

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.752
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja ik draag m al en mn dochter ook,al het hele jaar eigenlijk maar zij is een kou kleum.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nee nog niet, ik vind het ook helemaal niet zo koud!
    Ook 's ochtends vroeg om half 8 op de fiets vind ik het nog wel meevallen :)

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Las trouwens laatst iets dat het dikker worden van de bevolking ook te maken heeft met de kleding, we kleden ons snel te warm waardoor ons lichaam te weinig moeite hoeft doen om warm te blijven. Daardoor verbranden we weinig vet. Ik zie soms mensen in de zomer nog met een winterjas aan :S

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Soms. Vooral dr tussenjas.
    Dr lente/zomerjas is van sky, dus die is ook niet zo heel koud en laat geen wind door.
    Ik wissel het nu dus een beetje af. Soms wil ze perse dr dikke winterjas aan, maar dat heeft weinig met de temperatuur te maken ;)

Ik vind het maar vervelend weer hoor. Ga je weg, met je dikke jas, omdat t zo koud is. Vervolgens schijnt een uur later de zon weer, waardoor t veel te warm is in die jas. Maar ook weer te koud om zonder jas te lopen. Grr ;)

Zelf wissel ik ook tussen een paar jassen. Ik ben een koukleum en soms neig ik zelfs al naar handschoenen..:)

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier ook niet, maar in principe kom ik sochtendsvroeg ook niet buiten

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier hebben we onze zomerjassen nog aan maar ik twijfel wel steeds. Mijn oudste fiets een flink stuk naar school maar vind het erg warm tijdens het fietsen dus wl haar winterjas nog niet aan

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier 1 keer zaterdag ochtend vroeg bij de voetbal. Verder niet want zo koud is het nog niet. Als je nu al een winterjas aan hebt hoe dan straks als het echt koud is.

17. tulip

tulip Niet meer actief

dochter niet hoor, tis nog 15+ wat moet je dan aan als het echt winter is en net boven nul?? Hier een vest met bodywarmer of een borgvest. s ochtends idd met een dun sjaaltje omdat mevrouw de rits niet zo hoog dicht wil, want "dan stikt ze";)

Ik normaal gesproken ook niet, alleen heb ik geen tussenjas/zomerjas of bodywarmer meer die dicht kan en alles open vind ik nu wel te koud. Ik had al een zwangerschaps winterjas binnen en die draag ik dus wel, maar dat kan echt niet anders.

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Heb even een topic met gelijk onderwerp samengevoegd.

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Upje voor lovelydk

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Thanks!
    Vind dit alleen wel irritant maargoed!

Pinkpuma dat is wel een heel dubbelzinnig verhaal?

Deel Deze Pagina