Omdat ik vorig jaar ook niks vond, hou ik de winterjassen nu al een tijdje in de gaten, maar het is allemaal nog erg dun - meer tussenjas dan volwaardige winterjas.
wij hebben de winterjassen al aan 's morgens (en ik de hele dag, incl hemd, shirt met lange mouw en een trui, ben een vreselijke koukleum) kinderen willen soms 's middags wel wisselen en dan hebben ze een bodywarmer aan. Ik kijk niet naar de temperatuur, als ik het koud vind, trek ik warme kleren aan. en ik heb het gauw koud, met 30 graden loop ik gerust nog met een lange broek en een vestje.
Deze koukleum loopt alweer heerlijk in haar winterjas. Tussenjassen doe wij niet aan en missen we ook niet. De rest van het gezin draagt nog een zomerjas en als ze het koud krijgen, trekken ze een winterjas aan. Hoe simpel wil je het hebben .
Wat grappig, ik vind de keuze juist overweldigend voor mijn zoontje van 2,5. Tumble n Dry, Babyface, Cars, Sissy-Boy, Name-it, Zara. Daar heb ik toch echt allemaal al verschillende heerlijk dikke jassen gezien.
Hier wilden ze vanmorgen hun winterjas aan. De oudste had er een shirt met korte mouwen onder, dus dat is al weer anders. De jongste is naar school alsof het midden in de winter is (op haar te korte legging na dan ). Ik vermoed dat het tijdelijk is en dat ze dan weer gewoon een wat dunnere jas aan doen. En lekker makkelijk, want ze passen hun jassen van vorig jaar nog. Alleen voor de oudste wel een nieuwe jas gekocht, want fluor roze 'kon echt niet meer'.
Oudste zoon loopt met zomerjas, jongste zoon zonder jas (het was 7 graden vanmorgen toen we naar school gingen, en hij bleef beweren dat het echt warm genoeg was om zonder jas te gaan, tja, ik geloof hem niet, maar prima hoor ) Dochter moet nog een winterjas, maar ik vind ze te duur, dus ik wacht op een goed koopje, en heb voor tot die tijd een tussenjas bij Hema gekocht voor haar, en daar klaagt ze soms al over dat die te warm is overdag. Ze fietsen momenteel niet naar school, dus ze spelen alleen op school buiten en hebben het dan ook snel warm. Alleen op vrijdag fietst de oudste naar school, dan heeft hij een winterjas aan, en komt zonder jas teruggefietst.
De oudste heeft vandaag ook zijn winterjas uit de kast gepakt. De middelste wel handschoenen (maar vooral omdat ze nieuw zijn), maar zijn Softshell jas was nog voldoende. Mini heeft een gevoerde regenjas aan. Ik vond het vanochtend ontzettend koud in mijn zomerjas en heb nu in huis ook een sjaal om.
Hier nog tussenjas. Dochter heeft geen zomerjas, al 2 jaar. Zomerjas wordt toch niet of nauwelijks gedragen. Komende dagen wordt het weer wat warmer. Tegen weekend 20 graden. Zodra het echt koud wordt komt de winterjas naar beneden. Maar dat gaat op gevoel.
Nog geen winterjas aan gehad hier Tot nu toe had mijn dochter een longsleeve met vestje erover en sweatjack of zomer jas aan of een dikkere trui + sweatjack of zomer jas
Dochter draagt nu haar borgvest buiten en zoon een softshell jack. Ik ga de winterjassen nu wel beneden hangen, dan kunnen ze zelf kiezen. Maar komend weekend wordt het 20graden staat er dus dan kan de zomerjas wel weer aan. Ik hou ongeveer aan: Onder de 7 graden: winterjas Tussen de 7 en 15 graden: borgvest/softshell Tussen de 15-21/22 graden: zomerjas Daarboven geen jasje. Maar eea is ook afhankelijk van bewolking, wind en regen. En na de zomer vind ik 12 graden erg koud en wil ik een dik vest aan en loop ik te rillen. Maar na de winter vind ik 12 graden eigenlijk al best lekker en loop ik met mn jas lekker open te roepen dat het alweer lekker weer aan het worden is
Ze dragen nu allebei een jas met een vest erin Een 2 in 1 jas heer dat geloof ik? In elk geval, het vest rits je er gemakkelijk uit als het te warm is en dan hebben ze een dun jasje over of een vest