Wanneer de zwangerschap bekend maken bij (schoon) ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    Ik wacht de eerste echo af dan vertel ik het aan mijn ouders..dats over anderhalf week alweer...

2. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    mijn moeder en oom meteen verteld
    schoon ouders vertellen we na de eerste echo
    vind belangrijk dat je als ik een mk zou krijgen mijn moeder er voor me is:)

3. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het mijn ouders binnen een paar uur verteld. We zouden namelijk de hele dag met hun op pad dus dat konden en wilden we echt niet voor ons houden. We hadden ook te horen gekregen dat de kans op zwangerschap niet zo groot was en we zouden de volgende maand IUI krijgen. Mijn ouders hebben zo met ons meegeleefd en ons gesteund. Ik wilde na al het verdriet ze zo graag blij maken. En dat waren ze, was heel emotioneel.
    Mijn schoonouders wonen iets verder weg dus daar hebben we echt mee moeten afspreken maar die wisten het ook binnen een week. Misschien had ik minder haast gehad als ik heel snel zwanger was geraakt. Maar ik denk zelfs dan dat ik maar heel kort mijn mond had kunnen/willen houden.

4. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Snel, de dag na de test bij de eerste zwangerschap (helaas MA, maar dat was ook fijn om over te praten). Bij de tweede zwangerschap ook de dag erna.
    Maar nu weten alleen de ouders het nog en mijn beste vriendin. Verder niemand. Ik wacht mijn 12 weken echo af en mijn contract einde van de maand....

5. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!! Vorige keer de zelfde week nog. Nu is het er nog niet van gekomen. Maar nog 5 weken wachten red ik niet hoor

6. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Mijn ouders weten het ook al. Maar ze wisten dat we met een IUI behandeling bezig waren. Mijn moeder is zelfs een keer met me meegegaan naar het ziekenhuis en de rest van de keren dat ik voor controle heen moest, hebben ze op onze dochter gepast. Dus ja...tot de 1e goede echo wachten met vertellen, voelde deze keer een beetje gek :)

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wat een reacties zeg...!!!! Ontzettend leuk om de verschillende ervaringen en motivatie te lezen. Met de iui behandelingen kan ik me inderdaad voorstellen dat je naaste familie hiervan op de hoogte is en dus ook erg met jullie meer leven. Fijn dat het zo eindelijk is gelukt.

Wij hebben het vanavond aan mijn vader en zijn vriendin verteld. Mijn zus wist het al. Nu mijn moeder en schoonouders nog. we weten nog niet precies wanneer, maar wel voor de 12 weken. We krijgen met 8 weken ook een echo..

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Maandag echo op 8 weken,als er een kloppend hartje is mogen ze het meteen weten. Hopelijk komt er van mijn kant goed nieuws want ze zijn 4 maanden geleden een kleindochter verloren :(

9. Es85

Es85 Niet meer actief

Hier bij beide zwangerschappen de ouders en broers/zussen direct verteld. Na de eerste goede echo ook goede vrienden en vanaf 12 weken mocht iedereen het weten! Kon het toch anders niet voor me houden

10. pb1987

pb1987 Lid

8 mrt 2013
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vorige zwangerschap hebben we minder dan een week later aan de beide families verteld. Toen ik zon 7 weken zou zijn, was ik jarig en we wilden het toen aan de vrienden vertellen. Helaas kreeg ik op die dag een miskraam...
    Nu hebben we besloten om niks te zeggen tot we weten dat het goed is, dus tot de eerste echo met 7,5 wk. En mijn vriendinnen wil ik het vertellen als ik zo'n 11 weken ben, dan gaan we een weekend weg met de meiden.
    Dus stap voor stap.. Eerst die echo over 2,5 week :)

Deel Deze Pagina