Wanneer de zwangerschap vertellen aan je ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wollig, 3 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hoer hebben we het de eerste 2x verteld met 5-6 weken. Beide fout gegaan met 14-15weken. Dus ja die kritieke eerste weken hadden we niks aan.

3de dedag dat ik in het ziekenhuis moest zijn voor controle. Ik had de dag van te voren een test gedaan en die was positief. Ik bleek al 12.4 te zijn en zou met 12.6 meteen een cerclage krijgen. Dus die avonf meteen naar ouders gegaan om de echo fotos te laten zien. En te vragen of onze hond bij ze kon blijven.

Bij de 4de zwangerschap een week na een positieve test omdat ik zo ontzettend ziek was. Wilde eigenlijk wachten tot de eerste echo met 6.3 weken.

2. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Ouders tussen week 4 en 5. Broers, zussen en vrienden na 8wk echo

3. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Wat heb je een heftige tijd achter de rug. Ik ben zo blij voor jullie dat jullie nu 2 mooie dochters hebben!

4. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Bij de eerste vier na de twaalf weken echo. Mijn vader kan dit nieuws niet voor zich houden uit enthousiasme, hij heeft een winkel dus elke klant mag het horen, en wij wilden in ieder geval 1 goede echo. En dit was toen allemaal rond de twaalf weken. Nu de vijfde hebben we zelfs gewacht tot de nipt uitslag ook goed was. Eerste keer dat we een onderzoek hebben laten doen. Bij slecht nieuws hadden we het mijn ouders wel verteld, maar dat had niet iedereen hoeven weten. Vrienden van ons was het een paar weken daarvoor overkomen, wilden een kindje met down niet geboren laten worden, maar hadden het baby nieuws al wel op fb gezet. Na de onderzoeken dat het echt down syndroom was, hebben ze besloten te “liegen” over de reden dat dit kindje niet geboren mocht worden. Ik vond het een hele nare situatie.

5. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Daar kom je met de 20 weken echo toch pas achter? Dat is sowieso een hele nare en verdrietige situatie :(

6. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hoi! Wat bedoel je precies? Ik probeer het gewoon, miss dat je mij dan begrijpt. Kans op down met een goede nipt-test is heel klein. Daar hadden wij de uitslag van met 14 weken. Het is natuurlijk maar net wat je met de uitslag doet. Wij hadden voor deze zwangerschap het alles is welkom gevoel. En dat is natuurlijk nog wel zo omdat je nou eenmaal niet alles kan uitsluiten. We hebben nu vier kinderen , en het is een hele zorg, ook voor onze oudsten mocht dit kindje een zware handicap hebben. En ik word ouder en de risico’s groter, met daarbij dus de situatie van onze vrienden werden we nog meer met onze neus op de feiten gedrukt. Natuurlijk met de 20 weken echo krijg je nog een beter beeld. En ook daarna kan er nog vanalles “fout” gaan tijdens de ontwikkeling maar al dat komt voor ons zoals het komt. Je hebt niet alles in de hand.

7. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Mijn moeder wist het een uur nadat ik positief testte en mijn vader en zus heb ik het een paar dagen geleden vertelt. Mijn schoonouders krijgen het over 2 weken te horen

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij de eerste de dag na de positieve test aan onze ouders, na de goede 8 weken echo aan de rest. Bij de tweede onze ouders na 4,5 week. Mijn beste vriendin wist het met 6 weken omdat ze het aan me zag en de rest weer na de goede echo met 8,5 week.

9. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    de eerste 3 rond de 6 weken..
    deze keer ook, ene kant maar goed ook want ben al een week harstikke ziek (griep, niet erns van de zwangerschap) en kan niets binnenhouden. zelfs al opname in ziekenhuis gehad en sta weer op randje..

10. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik bedoelde inderdaad de vraag of je dingen als Down pas met 20 weken kunt weten. Maar zoals ik het nu begrijp kun je met de nipt met 14 weken al wel iets ontdekken.
    Bedankt voor je uitleg. Wat dapper om het kindje ondanks wat-dan-ook welkom te heten.

11. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Familie verteld na de eerste echo zodat we wisten dat het goed zat. En bij de miskramen ook na de echo pas verteld dat het fout zit. Daarna de vrienden en met 12 weken openbaar gemaakt

12. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Aan mijn ouders en beste vrienden gelijk, zodra de test positief was!
    Schoonouders, broers en andere vrienden bij de 12 weken.

13. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Bij beiden; na een vroege echo met ruim 6 weken en een kloppend hartje aan mijn ouders en zussen verteld.

Vorige zwangerschap schoonfamilie met 11 weken en de rest na de goede termijn echo.
    Deze zwangerschap met 8 weken een extra echo omdat de vk een rekenfoutje had gemaakt. Vind ik niet erg natuurlijk:roflmao: dus als die echo goed is mag mijn oma en beste vriendin het ook weten.

Schoonfamilie zien we weinig maar sowieso pas na de termijn echo

14. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Dit weekend hebben we het verteld aan onze ouders en broers/zussen! Morgen ben ik 7 weken. Ik ben echt blij dat ik het voor hen niet meer geheim hoef te houden!
    We hadden een foto van ons samen met een rompertje op een taart laten zetten (fototaart van Hema) en roze en blauwe muisjes op de slagroom gestrooid.

Broertjes en zusjes hadden het het eerst door, onze ouders hadden iets meer tijd nodig om het kwartje te laten vallen :D. Ze vinden het allemaal super leuk.

Vrienden en overige familie zullen nog even moeten wachten, en dan zijn er met 10 weken een feestje waarop we het aan een groep willen vertellen. Nog ietwat vroeg, maar liever face to face wat vroeg vertellen dan nog 2 weken wachten en dat ze het op facebook moeten lezen (wij wonen allemaal ver weg van elkaar).

Eva2011 vindt dit leuk.
  15. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.401
    1.177
    113
    Mijn ouders dag na positieve test. Schoonouders week later. Broers en zussen met 8 weken, en vrienden en de rest met 13 weken

16. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Iedereen pas rond de 12 weken. Heerlijk een tijdje een geheimpje tussen alleen ons twee..

17. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Bij de eerste mijn ouders rond 9 weken en de reactie was ronduit kwetsend. Ik zou mijn leven weggooien ofzo?? (30 jaar, baan, studie afgerond, langdurige relatie etc. Dus wtf?)
    Bij de tweede versprak mijn vriend zich rond diezelfde termijn. Weer hele nare reactie van mijn moeder. (Vader elke keer heel lief trouwens, maar die stond ook met mond vol tanden na haar reactie)

Schoonouders waren beide keren superblij! Die krijgen het rond 9 weken weer te horen na een goede eerste echo. Denk dat we er nog speciaal voor heen rijden (onaangekondigd) ook.

Mijn ouders? Misschien rond 16 weken of later, als je er echt niet meer omheen kunt. Of misschien informeer ik ze wel via Facebook samen met de rest van de vrienden ;) erg lullig voor mijn vader maar ik zit echt niet weer op zo'n reactie te wachten.

Het zal je moeder maar zijn... :(

PS. M'n zus weet t sinds positieve test deze keer.

18. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    1e zw na meteen na de mk vertelt
    2e zw na 9 weken en 2 goede echo's
    3e zw niet. Ook niet na mk.
    4e zw na 11 weken.

19. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Mijn ouders, zussen wisten het meteen op NOD al. Paar vriendinnn heb ik het na mn eerste goede echo verteld. De rest komt nog wel.

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Zodra de test droog is :oops:

Deel Deze Pagina