Ouders, broer en beste vriendin een weekje nadat ik het zelf wist. Ik vind dan de vlieger van ‘veilige weken’ niet opgaan. Want als het mis gaat dan deel je dat ook met de mensen die dicht bij je staan. En dan vind ik het juist een beetje gek als je dan eerst nog moet uitleggen dat je zwanger was. Verdere familie, vrienden en collega’s pas na tweede goede echo. Dus na de 12 weken in elk geval.
Hier ook gelijk aan ouders, zussen en daarna aan beste vriendinnen verteld. Als het mis gaat deel ik het ook met hen. Daarbij is het bij ons met 17 weken “mis” gegaan. Dus die 12 weken vind ik sowieso niet echt belangrijk. Wij hebben donderdag een 2e echo. Daarna vertel ik het ook op mijn werk. Op fb pas later
We hebben het mijn schoonouders op de dag van de 8 weken echo verteld. Was op een maandag en we stonden opeens voor hun deur overdag, de reactie was superleuk! Mijn zwagers hebben we het diezelfde dag toen ook meteen verteld. Mijn ouders en broer hebben we het een paar dagen later verteld. Mijn ouders wonen in Duitsland en mijn moeder was jarig dus ik wist dat mijn broer die dag er ook zou zijn zodat we iedereen meteen op de hoogte konden brengen. De reactie van mijn broer was echt priceless: hij riep echt mega hard door het huis heen dat hij oom gaat worden en hij was echt super enthousiast Op mijn werk heb ik het een paar dagen na de echo verteld omdat er sowieso iemand aangenomen moet worden om werk van mij over te gaan nemen aangezien ik het werk voor 3fte doe momenteel en nu zullen ze daar wat meer haast achter zetten zodat ik voldoende tijd heb om iemand in te werken. Morgen ga ik het mijn oma vertellen en daarna zal het ook de social media op gaan aangezien mijn oma net een tamtam is en het dan toch de hele familie door zal gaan.
Beide keren na de eerste goede echo aan de ouders (8-9 weken) en daarna de rest. Mijn zus en beste vriendin wel altijd direct na de testen..
1 kindje na positieve test. Denk rond een week of of 6. 2e kindje rond 11 weken. En nu wachten we tot de termijnecho. Als deze goed is gaan we het vertellen. Dan zal ik bijna 11 weken zijn.