wanneer deden jullie de duplo weg?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cowgirl80, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje is nu bijna 4, Hij heeft al wat lego en playmobiel en voor zijn 4e verjaardag krijgt hij er nog meer bij.
    Soms speelt hij nog wel leuk met de duplo, vooral met het grote vliegtuig... maar het past straks allemaal gewoon niet meer in ons huis, dus ik moet keuzes maken...
    Ik zit een beetje te twijfelen of ik de duplo nu al kan opruimen of niet...

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste is hier 4,5 en speelt er momenteel dagelijks mee. Playmobil heeft ze ook maar kijkt ze minder naar om.
    Binnenkort krijgt ze wat Lego Friends en gaan het met Sinterklaas en verjaardag uitbreiden.
    Vermoedelijk zal ze dan wel niet meer met de duplo spelen maar we hebben nog een dame.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier nog lang niet...ze spelen er dagelijks heerlijk mee. Net weer een uitbreiding gekregen: het huis van Hello Kitty. De oudste begint ook nu pas echt te bouwen dus het gaat nog gewoon een aantal jaar, zeker voor de jongste. Lego komt later wel.

4. Tamio

Tamio Niet meer actief

De oudste van 6 speelt nog steeds leuk met de Duplo, vooral met diertjes en poppetjes e.d op de onderplaten terwijl de jongste hele creaties de hoogte in bouwt met de blokken. Dat heeft de oudste nooit zo veel gedaan. Leuk om dat verschil in spelen te zien.
    Ik heb besloten om de Duplo sowieso niet weg te doen. Ik wil iets bewaren voor als straks het speelgoed voor kleine kinderen allemaal de deur uit is om de nichtjes/ neefjes/(die hopelijk nog komen) kinderen van vrienden voor te zetten als ze op bezoek komen. En ik vind Duplo lekker breed inzetbaar (we hebben er ook wel heel erg veel van).

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ga Duplo inderdaad ook niet wegdoen, want een groot deel van waar ze hier mee spelen is nog van mij geweest :D en het is gewoon onverslijtbaar. Dus weg sowieso niet. Inderdaad hier ook heeeeeeeeeeel veel rollenspellen, ook een superlange trein maken met alle autootjes is geweldig, het is gewoon superleuk spul. Ik denk dat het echt een van de weinige dingen is die nooit tijdelijk naar zolder verhuizen en die ook echt bijna elke dag uit de speelgoedkast gepakt worden.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nee echt wegdoen zou ik ook niet natuurlijk, het zou dan een jaartje naar zolder gaan totdat kleine broer er aan toe is. Ja Lego kan altijd nog, maar mijn oudste vindt lego echt geweldig en gaat daar echt mee bouwen en rollenspellen spelen en dat heeft hij met duplo eigenlijk nooit zo gedaan. De duplo auto's vond hij nooit leuk, die waren niet echt genoeg op de een of andere manier... Hij heeft liever van die kleine metalen cars of hotwheels auto's.
    Maar het is goed speelgoed voor als er visite langskomt, want niet alle kindjes kunnen overweg met kleine lego.

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is 5 en speelt al 2 jaar met kleine Lego, maar toch ook nog regelmatig met de Duplo!

8. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van 5 speelt er nog vaak mee en nooit met z'n bak lego. Dus hier nog niet. Denk als er langere tijd niet naar omgekeken hebben dat het dan weg gaat.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is de duplo bij de 5 en 1 jarige populair

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt de lego en de duplo ook bij elkaar doen. Je kunt het samen gebruiken. De lego past ook op de duplo.

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik laat het denk ik nog heel lang staan. Omwille van het formaat wordt het hier veel gebruikt om o.a. bruggen te bouwen voor de houten treinbaan. Mocht ik echt een bouwkind hebben, dan kan ik me voorstellen dat Lego al snel leuker is maar ik heb een fantasiekind en Duplo leent zich goed voor fantasiespel.

12. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Hier nog lang niet! Echt iedere dag wordt er mee gespeeld. Hij combineert de duplo bijna met al zijn andere speelgoed, erg leuk om te zien! We hebben ook drie ikea bakken vol ermee. Hij is net 4 jaar geworden. Ons dochtertje van bijna twee speelt er ook graag mee, vooral met de dieren, torens bouwen doet ze ook graag. Ik verkoop het ook nooit. Als ze er niet meer na omkijken wordt het bewaard voor hun eigen kinderen.

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier word er ook heel veel mee gespeeld! Ze heeft een deel van mijn duplo van vroeger en nog veel meer eigen gekregen duplo. Mijn Lego ligt al op zolder te wachten, maar dat duurt nog wel een paar jaar.

Duplo en Lego zijn ook dingen die ik nooit zal verkopen, net als little people. Is het niet voor als ik ooit eens zelf oma ben, dan wel voor kinderen die komen spelen.

14. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier doen we het (voorlopig?) ook niet weg! De bakken met duplo staan nu op de zolder waar zoon (5½) en dochter (3½) vaak spelen. Beneden staat de lego, waar ze ook allebei vaak mee spelen.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    zoon van 4,5 speelt ook nog heel vaak met de duplo, maar hij heeft geen lego of playmobiel of iets vergelijkbaars ;)

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Haha hier spelen ze met dat van mijn vriend en wat mijn moeder van mij bewaard heeft. En er is straks ook nog Lego, Fabuland en Playmobil!
    En Barbie's niet te vergeten.
    Met 2 meiden gaan die zeker gebruikt worden.

17. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje heeft niet veel met zijn Duplo gespeeld,hij heeft sinds een maand of 3 lego en hij is er echt he-le-maal gek van,er gaat geen dag voorbij zonder Lego.

18. beccie

beccie Niet meer actief

Mijn zoon is net 5 maar vind het nog steeds leuk. vooral om even snel een groot hok te kunnen maken voor zijn autos, hij heeft nu ook veel gewone lego maar dan wil hij vaak dat ik kom helpen. want dan wil hij ingewikkelde boekjes namaken.

nu is onze jongste op een leeftijd dat ze een beetje begint met de duplo en ook daardoor vind zoon het ineens weer heel leuk.

19. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier is het net weg gegaan. Oudste 2 zijn into lego en meccano. Dochter van 3 heeft 0,0 interesse voor duplo, die speelt liever met haar poppen, keukentje en poppenhuis.

Deel Deze Pagina