Wanneer deed jouw kindje van +2jr geen overdagslaapje meer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zogelukkig, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier met 3,5 jaar. Tot die tijd nog 2,5a3 uur per middag. En opeens was het over.

Bij 2 jaar wel een poosje moeilijker geweest. Hij wilde niet naar bed, maar kon eigenlijk ook niet zonder slaapje. Dus toen doorgezet, en in ieder geval elke dag een uurtje op zijn kamer laten spelen. Na 3 weken is hij weer netjes gaan slapen 's middags..

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    vanaf 17 maanden ging het al moeizaam en vanaf 20 maanden slaapt ze helemaal niet meer overdag

3. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Bij de oudste vanaf 2 jaar en 3 maand geen middagslaap meer. Op een gegeven moment was het zo'n strijd om hem in bed te krijgen, toen ben ik ermee gestopt. Dit gaf voor mij heel veel rust en voor hem denkl ik ook. In het begin vroeg hij nog wel eens om een dekentje op de bank en dan viel hij alsnog in slaap en als we in de auto gingen, sliep meneer!!

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.272
    6.180
    113
    Mijn zoontje (net 3) slaapt nog zo'n 3-4 keer per week s middags, zo'n 2-3 uur. Meestal om de dag dus. Dus nog niet helemaal er vanaf. Het maakt voor de avond niet uit, hij gaat er sowieso om 7 uur in en vind dat helemaal prima, zelfs als hij om half 5 uit zn middagslaap komt.

Zijn zusje zal er eerder mee ophouden denk ik, die zit nu al tussen 2 en 1 slaapje in ;).

5. 4days

4days Niet meer actief

Hier met 2 jaar en 3,5 maand.

Eerst sliep hij nog elke dag anderhalf uur, maar op een dag stond hij ineens na 5 minuten weer voor de deur. Terug gelegd, maar binnen 5 minuten stond hij weer voor de deur. Dag erna precies hetzelfde. In bed gelegd, maar hij ging gewoon niet meer slapen. Sindsdien slaapt hij niet meer overdag.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Hier slaapt ze soms wel en soms niet. Ligt er een beetje aan hoe druk het geweest is in de ochtend. Het is eigenlijk een beetje zo dat ze bij mij bijnan nooit slaapt (trekt dat ook prima) en op de kdv weer wel. Ik vond het erg lastig in het begin (omdat je er niet van op aan kon) maar nu is het soms ook wel erg handig als je een hele dag weg wilt ofzo. Dan doet ze nog wel eens een hazeslaapje in de wagen of auto hoor. Ook goed.

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Coll slaapt al een poosje niet meer overdag. sinds dat hij maand of 20 was..

Deel Deze Pagina