Draagmoeder

Discussion in 'De lounge' started by missym, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Zijn er hier meiden die hier iets meer van af weten? Hoe werkt zoiets precies?
    Mag je het kindje daarna vaak zien etc? Wat voor onderzoeken gaan hieraan vooraf? Betalen zij alle onkosten? Wat krijg je er voor vergoeding voor?

Ben gewoon nieuwsgierig

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Geen idee, maar ik neem aan dat je het kind daarna niet vaak ziet, aangezien het jouw kind dan niet is.

3. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Nee ik weet ook niet of ik dat zou willen, mocht ik ook zoiets willen doen.

Je raakt dan toch aan een kindje verbonden denk ik, ik weet t niet, daarom vraag ik om ervaringen :D

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    In overleg volgens mij bij beide partijen of je t kindje wel of niet (wilt) zien.
    Je mag alleen onkosten vragen, niets extra's ivm mensenhandel.

Dit heb ik te horen gekregen toen ik het heb overwogen.

5. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
  6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ik dacht dat draagmoederschap in Nl verboden is?

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Draagmoederschap mag wel in Nederland onder strikte voorwaarden.
    Ik zou het niet doen, ik wil niet zwanger zijn voor een ander en ik zou me toch gaan hechten aan het mensje in mijn baarmoeder.

8. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Goh, nou dat lijkt mij ook heel moeilijk. Ik denk dat je sowieso een hele goede band moet hebben met de mensen voor wie je het doet! En idd, je hebt toch 9 maanden het kindje bij je, je kijkt zo uit naar de bevalling, en dan moet je het als het geboren is afstaan :cry:

edit; ik heb wel eens gehoord van moeders die het dan voor hun dochter doen, omdat die niet zwanger kunnen worden. Dan zou ik er denk ik nog wel over nadenken.

groetjes Setje

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik vind het echt heel knap als mensen dat kunnen.. Ik moet er niet aan denken.

TS vanwaar de interesse ;)

10. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    ik zag een oproep staan op internet voor een onvruchtbaar stel en dat deed mij toch wel wat, vroeg me af of er iemand hier was die dat ooit had gedaan

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb een neefje (inmiddels een neef) en hij was de eerste draagmoeder baby in NL... :D Hij is gedragen door zijn tante en zij heeft hem na de geboorte meteen afgestaan aan zijn eigen ouders. Ze hebben ook het eitje en zaadje van de ouders gebruikt, de tante heeft alleen haar buik te leen gegeven... :)

Heel bijzonder, vind ik. Ik zou het denk ik niet kunnen....

12. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,014
    0
    0
    Het leek mij ook een mooi gebaar naar mensen toe die geen kinderen kunnen krijgen. Mijn oom en tante zijn bijv al een jaar of 10 bezig, en het lukt nog niet. Als zij ooit draagmoederschap overwegen leek het mij wel mooi om dat te doen voor hun.

Maar ja, ik wil wel eerst zelf een kindje, en daarna nog 1, en dat vlot al niet zo :cry:

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je het na een IVF behandeling zou worden (draagmoeder) dan zitten er biologisch geen genen van jou in, alleen van de eigen vader en moeder.
    Ik vind het prachtig dat het er is en zou het misschien voor hele naaste familie overwegen (zeg ik nu hoor, nu iedereen zo'n beetje kindjes heeft).
    Elmo

14. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    een aantal jaartjes geleden was hier een uitzendig over,
    Caterine.. heet het programma,

Ik zelf zal het nooit doen, zal wel een eicel donaatie doen, maar een kind 9 maanden dragen? Ik ben nu 36 weken zwanger en als ik dit kind afmoet staan.. Nee, zal wel erg moeilijk wezen dan.

15. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hey meis,

Ik kan je niet helpen aan info, maar ik lees wel mee want ik heb hier ook vaak over nagedacht...

Liefs Eleni

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Als t een eitje en zaadje van een ander is, heb ik er helemaal geen problemen mee, maar wel als t van me eigen is!
    Maargoed ik heb toen besloten het ook niet te doen, ook omdat ik zelf nog graag een kindje wou!

17. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    sommigen hier roepen nu wel, ben nu zwanger en moet er niet aan denken om dit kind af te staan. Nee, natuurlijk niet, dat is je eigen kind.
    Als je aan draagmoederschap begint heb je een compleet andere start lijkt mij. Bovendien weet je vanaf t begin dat t niet jouw kind gaat worden en dus hecht je je ook anders (of niet?) aan dit kind.
    Ik weet niet of ik het zou kunnen, in ieder geval niet voor zomaar iemand, dan zou t voor iemand uit mn naaste familie zijn.
    Ik zou dan eerder te porren zijn voor eiceldonatie denk ik.

18. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    eiceldonatie, houd dat dan in dan het kind gedeeltelijk van jouw is? jouw genen heeft?

ik zou eerder mijn buik te leen geven.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het blijft suggereren, tot je ervoor staat.
    Een eicel sta je namelijk ook niet "zomaar" af.. ;)
    en je buik leen je ook niet "zomaar" ff uit.

20. sinada

sinada Niet meer actief

Ik zou het heel moeilijk vinden. Je voelt de eerste schopjes en heb wel 9 maanden lang rekening te houden met de baby in je buik voor een ander.
    Er is wel iemand geweest die het voor ons zou willen doen mocht het bij ons niet zijn gelukt.

Ik heb respect voor de mensen die het wel kunnen hoor .

Share This Page