Weer niet tevreden over Bso

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Minny, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Onze dochter gaat sinds juni naar de BSO. In de zomer is ze ook 6 keer een hele dag geweest. Zo leuk als de leidsters van het KDV zijn, zo saai zijn de leidsters van de BSO. Ik heb totaal niks met ze en vraag me af of mijn dochter het wel leuk vindt. Ze ondernemen niks met ze, in de vakantie hadden ze vaak gebbq-ed en wat met water gespeeld toen het zo heet was. Maar verder geen leuke uitjes ofzo.

Gister haalde mijn man haar op en de leidsters stonden met z'n 3en met de rug naar de kinderen. Onze dochter lag onderuitgezakt op de bank. Mijn man had haar zo mee kunnen nemen, dan hadden ze het niet eens gemerkt zei hij...

En vanmorgen vroeg onze dochter al of ze vandaag weer heen moest. Want dat wou ze niet.

We overwegen echt om haar eraf te halen!

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Misschien navragen waarom ze niks ondernemen met de kinderen?
    Kan me namelijk ook voorstellen dat er een hoop kinderen zijn die te moe zijn na een dag school voor een uitje?

En anders op zoek naar een andere opvang oplossing

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja ik bedoelde ook dat ze in de zomervakantie niks externs hebben gedaan. Elke keer maar bbq-en. Vind ik niet echt een kinderding.

En het ligt ook maar net aan de instelling van de leidsters denk ik. Als die leuke dingen bedenken dat doen de kids toch vanzelf mee? Als je ziet wat het kost mag je ook wel meer verwachten dan hangen voor de tv.

4. prettymum

prettymum Niet meer actief

Gezien je eerdere topics wil je liever gewoon iets anders. Wat wij er ook allemaal van mogen vinden, je mag gewoon je hart volgen. En als dat is dat je op zoek gaat naar een andere oplossing dan is dat toch ook oké?

Het kan ook zijn dat het principe van bso, veel kinderen, veel vrijheid na schooltijd niet zo goed bij jou of je kind (of allebei) past. Persoonlijk is het ook niet mijn ding.

Heb je al nagedacht over alternatieven? Misschien kunnen we met je medenken.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.307
    2.591
    113
    nou ik vind wel dat wanneer ze in de vakantie er een hele dag zijn ze van de voren wel een leuk programma kunnenn verzinnen,
    En als je je kind ophaalt terwijl de leidsters met elkaar staan te kwekken dan wordt ik ook niet vrolijk.

Eerst op de bso van mijn dochter was het ook niet zo best georganiseerd. Stond zo'n meisje lekker prive te bellen met de rug naar de kinderen toe en liet mij een tijd wachten terwijl ik wat wilde vragen.
    en er was een kindje zelf naar huis gelopen en ze misten hem een hele tijd niet.

de manager mag hier best op aangesproken worden.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oei dat is wel heel erg zeg. Maar goed, mijn man zei ook dat de leidsters niet door hadden dat hij binnenkwam. Hij had onze dochter ook zo mee kunnen nemen. Erg slecht hoor! Ik snap het niet, want de leidsters van het kdv (zelfde organisatie) zijn zo ontzettend leuk.

Het ging een paar keer goed met mijn dochter, maar ze begint nu elke dag weer te vragen of ze naar de bso moet, want dat wil ze niet. Dan vraag ik of ze de basisschool leuk vindt. Dan antwoord ze 'Ja maar de bso niet' ...

Maar nu moeten we een oplossing zoeken zodat ze niet meer heen hoeft. Ik wil eigenlijk niet dat onze jongste (van 2.5 jaar) 4x per week naar een oppas moet, dus wil tot hij 4 jaar is wel in 3 dagen blijven werken. Op dit moment komt mijn moeder een hele dag hier thuis op hem passen en de andere 1.5 dag gaat hij naar het kdv. Hij zou dan 3x tot 14 uur naar het kdv kunnen, maar zou dat niet teveel zijn? Dan moet hij dus 4 x 's ochtends naar de oppas.

Mijn man probeert nu op het werk iets te regelen dat hij zijn werktijden iets aanpast, zodat hij onze dochter op de bso dag gelijk uit school op kan halen. Maar ik verwacht daar eigenlijk niet veel van.

Iemand nog goede ideeen?

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is een andere bso een optie? Ik vind wat je vertelt ook niet best klinken. Hier is de bso eigenlijk vrij gelijk aan het kdv, ze hebben veel speelgoed en ze gaan ook knutselen enzo. Daarnaast is er wel ook ruimte voor wat tv oid.
    In de vakanties hebben ze hier ook altijd een heel vakantieprogramma met activiteiten en uitjes (sommige dichtbij, maar in de zomervakantie ook een keer een soort schoolreisje naar zo'n enorme speeltuin).

Misschien toch ook een keer met de directie gaan praten hierover.

8. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Succes!!

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou als wij de bso nog echt nodig zouden hebben zou ik ook zeker in gesprek gaan met de directie, maar ik heb er van het begin af aan al niet achter gestaan. Ik vind dat een kindje na schooltijd lekker naar huis moet kunnen.

Maar om antwoord te geven op Momfertje:
    Je kunt alleen maar binnenkomen op de opvang door aan te bellen. Normaal doen ze de deur wel open, maar het duurde nu zo lang dat mijn man gewoon naar binnen is gegaan toen een andere ouder eruit ging. En toen hadden ze dus niet door dat hij de bso binnen kwam lopen. Hij heeft ook wel gewoon Hallo gezegd toen hij binnenkwam, maar toen reageerde niemand. Later hadden ze wel door dat er wat ouders binnen kwamen.

Deel Deze Pagina