Wanneer dekbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Heb het in devafgelopen maanden een paar keer geprobeerd, maar nog niet echt een succes.
    's Ochtends vond ik haar boven het dekbed terug, in de foetushouding.
    Denk dat ze het 's nachts dan wel koud heeft gehad, maar ze geeft geen kik.
    Dus ze ligt weer in een slaapzak.
    Wanneer bleven jullie kids onder het dekbed liggen en snapten ze hoe ze er fatsoenlijk onder konden komen als ze het koud kregen?

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter ging met net 3 pas uit haar combisleeper (past ze met 3,5 trouwens nog steeds en ze is lang). Onder dekbed ging toen meteen goed.

Misschien toch nog lekker in een slaapzak laten liggen? Weet dat veel kindjes in een groot bed gewoon nog even in slaapzak blijven. Of een dunne zak plus dekbed? Kan ze oefenen, maar is ze niet meteen heel koud als het niet lukt om onder de deken te blijven liggen.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Onze dochter klimt nu uit haar ledikant en trekt haar slaapzak zelf uit. Ze krijgt nu groot bed met dekbed, kussen hele mikmak.
    Ik laat haar in begin met zomerslaapzak onder dekbed dan kan ze oefenen. Ze vindt het dekbed en kussen bij ons in bed altijd mega interessant. Ik heb altijd gezegd zolang ze goed blijft slapen in haar ledikant en slaapzak blijft ze erin. Maar nu gaat ze eruit klimmen en trekt haar slaapzak zelf uit dus we moeten overstappen want dit wordt gevaarlijk. Ik denk dat ze slaapzak ook beu is helaas...... voor mij was het nog prima zo in ledikant met slaapzak maar voor haar duidelijk niet meer.
    Misschien ook met slaapzak aan proberen wel een dunne heeft ze in elk geval iets als ze eronder uit komt. Succes

4. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Hier is ze de slaapzak al een tijdje beu. Trok hem elke keer uit. Had hem toen omgedraaid, maar gaat ook weer uit. Van de week probeerde ze uit het ledikant te klimmen. 1 been over de rand en dan omhoog drukken. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze er echt uitkomt. ;)

5. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging hij vanaf zijn peuterbed onder een dekbed. Nieuw bed nieuw deken. Hij was toen 2.
    Hij slaapt ook niet altijd helemaal onder zijn laken maar wekt bij mij niet de indruk dat ie het koud heeft. Dan word ie wel wakker en kruipt eronder.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier met de overgang van ledikant naar peuterbed gelijk overgegaan op een dekbed, de eerste nacht wilde hij nog z'n slaapzak aan maar de tweede nacht vroeg ie er al niet meer om. In het begin lag ie ook wel eens bloot maar sliep gewoon door en op een gegeven moment was ie helemaal gewend en dekte hij zichzelf toe als het nodig was...hij was toen net een paar weken 2.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Wij hebben afgelopen zondag een groot bed gekocht. Bed moet nog in elkaar gezet worden en ik hoop dat dat vanavond klaar is, anders eind van de week. Om te oefenen slaapt ze nu sinds 2 dagen met dekbed en kussen in haar ledikant:D en dat gaat eigenlijk super goed. Kruipt niet buiten de dekens uit, en ze vind haar kussen zo lekker zacht;)

Ze word in Juli 3 jaar.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze heeft een dekbed sinds anderhalf, en een maand of twee later bleef ze er goed onder liggen. Dat was ook wanneer het kouder werd, dus geen idee of het een bewuste keuze was of niet.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ga je er echt op wachten totdat ze er een keer uitvalt? Ik zou haar meteen naar een groot bed laten gaan.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Met 3 jaar. Tot die tijd lekker in een slaapzakje :)
    Jongste dochter nog iets langer trouwens. Die was erg gehecht aan haar ledikant en slaapzak. Prima, geen haast hoor..

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat doet ze hier ook zit op de rand alsof ze op paard zit maar ik ga echt niet wachten tot ze op de grond kletterd.
    We hebben direct nieuw bed besteld eenpersoonsbed.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Haha, inderdaad, als mijn dochter zulke capriolen gaat uithalen leg ik ter overbrugging een dekbed op de grond tegen het vallen en ga ik een ander bed kopen.

Verder heb ik het dekbed meer geprobeerd omdat het mij gewoon fijner lijkt dan zo'n slaapzak.
    In de winter lijkt het me warmer en in de zomer heeft ze de keuze om zonder te liggen ipv dat ze in die slaapzak moet blijven liggen.

13. mammierdam

mammierdam Actief lid

7 apr 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ze naar een groot bed over gingen hebben ze bij mij een dekbed gekregen. Ze zijn bij mij nooit uit bed geklommen

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier bij mijn moeder sinds een half jaar ofzo, gaat prima.
    Thuis nog steeds in ledikant met slaapzak én deken. ;) Meneer slaapt niet zonder deken.

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    [QUOTE=Zara75;18516082]Haha, inderdaad, als mijn dochter zulke capriolen gaat uithalen leg ik ter overbrugging een dekbed op de grond tegen het vallen en ga ik een ander bed kopen.

Verder heb ik het dekbed meer geprobeerd omdat het mij gewoon fijner lijkt dan zo'n slaapzak.
    In de winter lijkt het me warmer en in de zomer heeft ze de keuze om zonder te liggen ipv dat ze in die slaapzak moet blijven liggen.[/QUOTE]

Dat hebben wij nu inderdaad ook.
    Haar nieuwe bed wordt deze week geleverd met alles erop en eraan. Ik ben benieuwd

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje heeft vanaf 2 jaar een peuterbed met dekbed. Hij heeft er in het eerste half jaar (maar toen was het ook zomer en dus niet koud in de nacht) veelal op gelegen ipv onder. Sinds 2,5 jaar ongeveer (misschien ook toen het dus kouder werd in de nacht) blijft hij er wel onder liggen. Eerst lag hij op kop aan voeteinden of wat dan ook en sinds een half jaar blijft hij ook nu aan hoofdeind liggen op of onder zijn kussen.

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bed en dekbed wordt morgen geleverd krijg net bericht ik ben benieuwd.

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oudste met 21 maanden over naar groot bed en kort daarna ook zonder slaapzak, jongste met 19 maanden en ook kort daarna zonder slaapzak (toen de ergste kou weg was, de slaapkamers zo'n 18 graden).
    Nog geen dekbed maar een Vellux 4 seizoenen deken in een overtrek. Echt dekbed hier pas ruim na de 2 (beide in voorjaar jarig dus richting het najaar pas als het echt weer kouder wordt).

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik stop dekbed niet ligt gewoon los
    Is 135x150 iets te klein voor peuterbed.
    Ze ligt altijd netjes onder;) al va 13mnd. Groter dekbed zou ik beneden instoppen maar niet in zijkanten denk ik

Naast slaapzak er is ook veel warme pyjamas keuzes

20. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Hier hadden ze vanaf 2 ongeveer een dekbed. 9 vd 10 keer liggen ze erop of er half onder. Soms ga ik bij ze kijken 's avonds en zweten ze zich rot..

Deel Deze Pagina