Draagzak kopen - tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door OliveTree, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Hallo mama's

Mijn zoontje is bijna 9 maanden en de draagdroek die ik heb (byKay) begint nu lastig te worden (zwaar, zakt, en baby zit niet meer 'goed').

Ik wil een draagzak kopen, mede doordat we volgende maand op een stedentrip gaan. Daarnaast vind ik het heerlijk om hem te dragen. Dus eentje waar hij makkelijk een uurtje of twee in kan zitten.

Op het net zie ik 100 verschillende soorten. Welke is nou echt een aanrader? Prijs maakt niet uit. Ik had laatst een mama gezien op het CB met een draagzak die er erg fijn uitzag, maar ze was te snel weg. Met gespen op de schouderbladen achter en onderrug zeg maar. Zoiets is wel fijn denk ik.

Thanks!

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb ene kokadi flip. Tula heeft ook fijne zakken.

Je kan een draagconsult doen, dan kan je met je kindje kijken wat het beste bij je past! (dat heb ik gedaan voor de newborn zak en ga ik weer doen als hij eruit is gegroeid).

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ga passen. Wat voor de een fijn zit, zit coor de ander voor geen meter.
    In Weert zit dragenenzo.
    Groningen heeft musjes.

Verder kun je bij veel draagconsulenten een pasconsult doen.
    Of kijk eens of er een mamacafe in de buurt is, daar zitten vaak mama's waarvan je even mag passen.
    Of een lokale draaggroep op Facebook waar je een oproepje doet. De meeste mama's willen je wel helpen.

De tula standaard past vanaf maat 74 tot 92. Daarna komt de toddler vanaf maat 92. De tula free to grow past vanaf maat 56 tot 92.
    Zelf heb ik de Isara toddler, die past vanaf maat 74 tot 110.
    Kokadi toddler is een goede optie.
    Manduca is ook een draagzak waar ik veel kindjes mooi in vind zitten. Die past vanaf 68 mooi en gaat mee tot maat 86. Daarna eventueel nog verbreders voor te koop.
    Maar er zijn nog veel meer opties.
    Bondolino, Emeibaby, rose and rebellion.
    Kibi is ook een mooie optie, die past vanaf maat 62 tot zeker 110.
    Babylonia flex is ook een mooie, geleverd met drie rugpanden waardoor hij ook lang mee kan.

Veel keus dus.

4. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Inderdaad bij een draagconsulent langs. Wij hebben er ook meerdere geprobeerd en de ergobaby performance gekocht. Mijn man en ik passen m allebei en kan op buik en rug (tot ca 3 jaar). Kijk wat jij of jullie fijn vinden!

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Ik heb een Storchenwiege en ben daar erg tevreden over. Snel en makkelijk om te doen en aan te passen als je bijv. wisselt met je partner. Ik kon jongste zoontje hier uren in dragen (in de zomer voor het laatst gedaan in de bergen, gebruik 'm thuis weinig).

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ergobaby past mooi tot maat 86. Zoon van 21 maand past hier al niet meer in.
    Maar zeker een prima optie voor een kindje van 9 maand. Vanaf maat 68 past hij zonder insert en is het helemaal mooi.

7. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Heb de Ergobaby adapt, die vind ik echt heerlijk en hij schijnt lang mee te gaan (ze zeggen tot 20kg maar daar zijn wij nog lang niet).
    Goede ondersteuning ook in rug (merk eigenlijk alleen echt bij langer dan 2u lopen dat de kleine op mijn buik hangt). Hij kan ook op de heup en rug gedragen worden.

8. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Een bijeenkomst bijwonen om te kijken welke draagzak het beste bij je past is inderdaad een aanrader. Ik heb zelf de Cybex Yema. Perfecte pasvorm voor mij en mijn baby. Kan op de buik, heup en rug. Vind hem er ook mooi uit zien. Wel een prijskaartje: 189 euro.

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Gaat mee tot maat 86. Tenminste, tot die maat heeft hij mooie knie tot knie ondersteuning.

10. Blijdorp

Echt zo kort maar? Dat komt niet overeen met de 20kg die ze aangeven of wel?
    Hmmm mn dochtertje zit nu al in maat 74... nog maar 2 maatjes dus maar... :(
    Het is geen performance he, maar de adapt. Maakt dat nog verschil?

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Het verschil zit daar vooral in het begin, bij de performance en de 360 heb je tot maat 68 een insert nodig, bij de adapt niet, waardoor de adapt beter passend is voor kleintjes.
    Maar voordat je dochter uit maat 86 is ben je wel even verder hoor, wees maar niet bang. Kijk maar eens in haar groeicurve hoe lang het duurt voor ze 85 cm is.
    En tegen die tijd kan je over naar een hele mooie peuterdraagzak, waar ook veel mooie keuzes in zijn

12. Blijdorp

Oh ja ruim boven de 15 maanden :)
    Heb ook een draagdoek hoop dat ze die meer accepteert naarmate ze ouder wordt (en misschien rustiger).

Sorry @OliveTree voor alle vragen in jouw topic :oops:

OliveTree vindt dit leuk.
  13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Met een geweven doek kan je inderdaad nog heeeeel lang dragen.
    Waarschijnlijk lukt het knopen op een gegeven vast sneller en heeft ze er meer geduld voor.
    Voordeel van de doek is dat je al mag rug dragen met de ruck. Met de draagzak wordt het aangeraden om pas te gaan rugdragen als ze zelf tot zit kunnen komen.

En idd sorry voor de spam.
    Kijk ook eens op de Facebookgroep draagpraat. Daar is veel te zien en te leren. Kan je mooi de verschillende zakken voorbij zien komen.

OliveTree vindt dit leuk.
  14. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    De 20kg is het max gewicht waarin getest is en veilig bevonden. Geen indicatie tot wanneer je kunt dragen.

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier ook een ErgoBaby gekocht, mede omdat deze van alle draagzakken die ik toen (nog geen 1,5 jaar terug) tegenkwam het langst gebruikt kon worden (tot 20 kilo geloof ik) (en verder t grootste pluspunt bij degene die wij hebben dat ie zowel op buik, rug als heup gedragen kan worden).
    Zoon is nu 17mnd, tussen de 10 en 11 kilo en ongeveer 82 cm.
    Maand of 2 geleden werd ik er door iemand op gewezen dat hij niet meer goed zat (beentjes niet meer in M-houding). Toevallig las ik toen net ook steeds vaker op de fb-pagina voor tweedehands draagzakken dat er aardig wat dames hun Ergobaby verkochten vanwege dat hun kindje er nu al niet meer goed in zat.
    Wel een klein beetje spijt van dus!
    Verder wel heel veel plezier en vooral gemak aan beleefd in de periode dat we m gebruiken konden.
    Ons zoontje heeft overigens wel lange benen, dus kan me voorstellen dat dat wel meetelt qua draagduur.

16. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Bedankt voor de tips dames! Ik ga zaterdag langs de inloopdag van een draagwinkel. Ik vind de Tula er wel goed uitzien maar weet natuurlijk niet hoe het zit etc.

Facebookpagina is ook een goede tip! Ben benieuwd

hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    ik heb zelf een wompat. Heb toentertijd een Tula Toddler en een Wompat Preschool gepast met mn 2,5-jarige. De Tula is wat stugger/steviger, de Wompat wat soepeler. Heel persoonlijk dus wat je fijn vindt. Wel is het bandje van de Wompat niet door jezelf dicht te maken als je je kindje op de buik draagt. Ik draag altijd op de rug en daar is hij dus wel heel fijn.

Storchenwiege is ook een fijne, goed af te stellen op maat van je kindje en die heb ik tot zeker 2,5jr gebruikt. En daarna ook weer voor kindje 2. Ik vind deze vooral fijn bij buikdragen.

18. krentenbol

28 feb 2017
    33
    1
    8
    NULL
    NULL
    Tula is erg fijn vind ik! Maar ik vind nu ik eenmaal door heb hoe goed te knopen, een geweven draagdoek wel veel fijner zitten! Is altijd op maat zeg maar!

Deel Deze Pagina