Midden in de nacht 2 uur wakker... kiezen? Of iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sammie2017, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Hoi allemaal!

Wie herkend dit en heeft goede tips:

Ons zoontje is nu ruim 1, sinds 2 weken is het slapen in de nacht niet hoe we gewend zijn. Normaal komt hjj wel eens voor zijn speentje of slokje water maar nu is het elke nacht 2,5 uur lang raak.
    Het begint meestal om half 2 2 uur, soms doet hij weer een poging als hjj zijn speentje krijgt, dan is hij dvdn stil en vlak voordat wij weer slapen begint het opnieuw. We proberen hem niet uit bed te halen maar na een aantal keer is hij echt verdrietig en proberen we hem weer slaperig te krijgen door met hem in de stoel te zitten en dan na 10 minuten weg te leggen.
    Ook dan is t vaak weer even stil maar na een kwartier kunnen we weer. Meestal is hij rond 4e weer echt moe en gaat hij dan wel weer een keer slapen.

Ik voel en zie kiezen aankomen maar ik mag niet echt kijken dus weet niet hoe ver ze zijn. Kan dit daardoor komen?

We geven wel eens een flesje snachts jn de hoop dat hij weer gaan slapen maar dit helpt eigenlijk niet. Alleen dat hij dan soms tot half 8 uit slaapt.

Overdag slaapt hij 1 slaapje van ongeveer 2 uur. Hij gaat om 19.00 naar bed en sliep normaal tot 6.15 6.30

Op de opvang slaapt hij al weken overdag ook slecht, laatst maar een kwartier :(

Is dit herkenbaar? Zinn dit echt die kiezen?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Kunnen kiezen zijn, maar kan ook een sprongetje zijn. Of allebei tegelijk. Mijn zoon ging toen ook spoken ‘s nachts. Als hij niet rustig werd van een speentje, nam ik hem toch bij me in bed en dat hielp hier goed. Vaak legde ik hem dan wel weer terug als hij bijna weer in slaap viel en dan rolde hij lekker op zijn zij en ging slapen. En soms werd hij dan weer onrustig en belandde bij ons in bed. Duurde maar even, inmiddels slaapt hij weer goed in zijn eigen bed (hij is nu 16 mnd)

3. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Ja dat is wel een goede, moet alleen voorkomen dat hjj denkt dat t ochtend is want dan is t feest :D
    Het is zo moeilijk om er snachts de tijd voor te nemen als je alleen maar aan slapen kan dneken

4. Edelwejs

Edelwejs Lid

7 apr 2012
    6
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    Omg dat hebben we nu ook, nooit eerder problemen gehad met slapen en nu sinds een paar weken wordt onze dochter van 1 jaar rond 23.00-01.00 wakker en wil niet meer slapen, springt op bed en schreeuw alles bij elkaar. Melk helpt niet, rondlopen, zitten en in ons eigen bed laten liggen helpt ook niet. Vandaag bij de CB tip gekregen : laten huilen (als kind gezond is) en volhouden zeker een week lang.:cry::cry::cry:

5. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Dank je wel voor je reactie! Wat toevallig zeg haha gelukkig niet de enige!

Laten huilen gaan we niet doen, ja als hij beetje jammert maar ik vind dat dcht verschrikkelijk :$

Hebben jullie het al gedaan?

6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Heb je al eens paracetamol gegeven? Als het zijn kiezen zijn zou dat wel verlichting moeten geven.

7. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    1 keer gedaan maar leek niet te helpen, gaan we nu wel weer doen! Dank je wel!

8. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier een van bijna 22 maanden die ook ineens spookt `s nachts. Geen idee wat er mis is dan. Misschien dromen?
    Wat wel gek is: gisternacht zei ML, na anderhalf uur heen en weer lopen, slokje water, raam dicht, weer open, even knuffelen, nog een slokje water etc., ten einde raad tegen hem: Kom op, het is nacht, donker, alle mensen slapen, nu gaat C. ook lekker slapen.
    En toen was het stil...

Laten huilen doen we ook niet aan. Zolang hij niet kan zeggen wat er mis is huilt hij niet voor niets. Je wilt ze ook niet aanleren dat ze niet meer op je kunnen rekenen zodra het donker wordt.

9. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Precies mijn gevoel, ik heb ook niet t idee dat hij mij bespeeld of iets. Zo is hij helemaal niet.

We hebben nu bedje wat verplaatst en PCM gegeven. We gaan het zien vannacht

10. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Mijn zoontje heeft hier vorige maand 2 weken last van gehad. Kreeg toen ook 4 kiezen tegelijkertijd en volgens mij zat hij ook in een sprongetje. Heb hem lekker bij ons in bed genomen. Dan sliep hij als een roosje. Hij blij, wij rust. Ging vanzelf weer over en nu ligt hij weer de hele nacht in zijn eigen bedje. Soms kies ik even voor gemak, nachtrust is mij heel wat waard ;)

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als je het vermoeden hebt dat het de tandjes/kiezen zijn kun je wellicht ook proberen om overdag een koel bijtkompres uit de koelkast te geven zo nu en dan en evt. Chamodent op de tandjes te smeren.
    Weet alleen zo gauw ff niet of je Chamodent ook evt. 's nachts mag doen ivm. caries, maar daar kom je snel genoeg achter als je de gebruiksaanwijzing leest ;)

12. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    @Kipsate wat fijn te horen! niet fijn voor onze kindjes maar ik het hier hetzelfde idee! nu ook weer stinkpoep dus kan zomaar zijn dat er echt van alles tegelijk aankomt. Bij ons in bed hebben we geprobeerd, wij kiezen ook liever voor een goede nachtrust, alleen is het bed van papa en mama feest dus lag hij te gieren in bed van t lachen :roflmao:

@hummeltje5 dank je wel voor je reactie! een bijtcompres hebben we aangeboden maar doet hij dus niks mee, als sinds zijn eerste tandje niet. Chamodent ga ik eens googlen.

Vannacht is hij maar 1 keer wakker geweest:thumup: misschien toch de PCM die heeft geholpen. vannacht doen we hem denk ik nog een keer met pcm en dan morgen zonder want dan is het toch weekend.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Geen dank.
    Fijn dat ie met pcm op wél aardig sliep.
    Onze gup is <4 maandjes ouder dan de jouwe.
    Deed het eerste ruime jaar ook helemaal niets met bijtkompressen of zn bijtketting. Gaandeweg dat ie ouder werd en al helemaal toen ie richting zn eerste kies ging heeft ie er ineens wel dankbaar gebruik van gemaakt.
    Misschien vandaag of over een poos weer eens proberen? Niet geschoten, altijd mis ;)

14. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Gaan we doen! Wat je zegt, niet geschoten is altijd mis :)

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik denk dat je dentinox bedoelt. Dentinox smeer je op het pijnlijke tandvlees (niet op de tandjes) en het heeft een verdovende werking. Dat werkt dus meteen. Chamodent zijn de homeopatische druppels die je meerdere keren per dag geeft. En duurt even voordat het effect heeft.

Beiden werkt hier altijd erg goed tegen doorkomende tanden/kiezen.

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    1507202672452.jpg
    Nope, bedoel echt Chamodent (zie foto).
    Volgens de tube breng je een bolletje ter grootte van een erwt aan op een vinger en dan moet je het tandvlees zachtjes masseren (max. 4x p.d.).
    Zijn dus géén homeopathische druppels.

17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ah oke! Ik heb altijd de chamodentdruppels en voor op het tandvlees dentinox. Nog nooit gezien dat er ook gel was van chamodent.

18. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Hoe lang werken deze middelen? ik heb nog iets thuis staan wat verdovend werkt maar dat is na 10 minuten echt wel weer uitgewerkt.

Ik ga van t weekend dit zeker halen! dank jullie wel~

19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #19 hummeltje5, 5 okt 2017
    Laatst bewerkt: 5 okt 2017
    Zal zo ff kijken of ik wat daarover kan vinden in de bijsluiter.

Edit: kan hier niks specifieks over vinden.
    Staat alleen dat je dit niet vaker dan 4x per dag mag gebruiken, dus gebaseerd daarop zou ik zeggen een werking werking van (24:4=) 6 uur.

Uit eigen bevindingen heb ik niet het idee dat Chamodent al na 10/15 minuten is uitgewerkt, maar na hoe lang dan wél kan ik je niet vertellen.

Volgens mij zijn er meerdere van dit soort middeltjes op de markt, anders ff info vragen bij de apotheek of betere drogist (bijv. Etos) zou ik zeggen.

20. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier had onze zoon het gewoon koud en daardoor werd hij wakker, misschien ook nog een optie?

Deel Deze Pagina