Wie weet waar je een soort van kinderslot voor een veluxraam kunt halen? Of hoe zoiets eigenlijk heet?
Ik heb geen idee, maar ons velux raam krijg ik zelf nauwelijks open, laat staan een kind... of ligt dat aan ons raam?
Velux heeft volgens mij geen echt kinderslot, maar wel een openingsbegrenzer. Als je ze over het internet wilt bestellen dan zou ik even googelen. Anders kun je ook een dealer zoeken via de velux.nl site. Ik ben benieuwd of het bevalt. Onze ramen zitten wel wat hoger, dus ik hoop niet dat we ze nodig hebben. Die van ons gaan wel makkelijk open.
Ik weet niet hoe het heet, maar wij hadden eerst op onze ramen en deuren van zo'n kettinkje dat je vast kon maken (maar dan ook echt goed vast kon klikken door zo'n klemmetje naar achteren te duwen), meer tegen inbrekers, maar dat kun je natuurlijk ook op een veluxraam zetten. We hebben er een tijdje geleden nog naar gezocht bij de Gamma, maar die hadden alleen kettinkjes met zo'n schuifsysteem i.p.v. kliksysteem, maar ja, een beetje handig kind maakt dat zelf ook open. Volgens mij is het een heel wazig verhaal geworden, zou handig zijn als ik de naam wist. Open krijgen is hier ook nog een klus, ik moet zowat die hendel gaan hangen, maar als hij open is om te luchten, kan je kindje hem wel heel makkelijk verder duwen en eruit kruipen, dus ik snap wel dat je dat wilt voorkomen.
Gevonden: http://www.abus.de/de/main.asp?ScreenLa ... lGrID=254# En dan het onderste artikel. Helaas hebben veel doe-het-zelfzaken ze niet.