autostoel vraag

Discussie in 'Verzorging' gestart door Dorianne, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ik heb een vraagje. na de autostoel van 9-18 kilo komt een opvolger.
    wat is het verschil ertussen? ik zie er met en zonder rugleuning maar is allebei vanaf 15 kg.

vanaf welk leeftijd gaan ze er bij jullie in? mijn dochter is 2,5 en 13 kg?!
    ik moet clienten vervoeren op mijn werk dus ik wil graag overstappen op een stoeltje wat er snel in en uitgaat :D

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je moet nooit eerder overstappen naar een volgende stoel omdat dat 'makkelijker' is.
    De veiligheid voor je kind is waar het om draait. En je kind is het veiligst in een autostoel die past bij het gewicht en de lengte van je kind.
    Hoe lang is je kind? 13 kg. is veel te vroeg om over te stappen naar een andere stoel, tenzij je kind er qua lengte niet veilig meer in zou zitten.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lang wachten met overstap
    Autostoelen voor jongere kinderen bieden veel meer veiligheid dan autostoelen voor grotere kinderen, daarom is het verstandig zo lang mogelijk te wachten met de overstap naar een volgende autostoel.

Overstap van kinderautostoel naar zittingverhoger
    Een kinderautostoel biedt door zijn 5-puntsgordel veel meer veiligheid dan een zittingverhoger. Pas bij 18 kilo, gemiddeld ruim 4 jaar, is het kind te groot voor een kinderautostoel en is het tijd om over te stappen op een zittingverhoger.

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Qua gewicht kan je dochter nog heeeeeeel lang in de groep 1 stoel.

Qua lengte kan ze er nog in tot ze met haar hoofd boven de rand van de stoel uitkomt.

Echt niet eerder overstappen hoor!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook niet overstappen. Het schijnt dat de autogordel ook pas goed werkt boven de 15 kilo. En ze moeten fysiek ook aardig sterk zijn.

Voor de makkelijk zou ik het niet doen. Veiligheid gaat dan echt voor!

Tzt zou ik dan wel kiezen voor eentje met een rugsteun. Die hebben dan ook vaak een gordelgeleider onder de hoofdsteun om te voorkomen dat de gordel in hun nek gaat snijden. En als ze per ongeluk in slaap vallen, hebben ze ook nog iets steun..

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Plus dat het hoofd en de nek beter beschermd zijn bij een aanrijding met een rugleuning.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier over gestapt bij beidde jongens met 18 mnd oud naar de 2/3 stoel.
    Ze waren toen 18 kilo en 1 m en 98 cm lang.
    Zowel gewicht als lengte speelden daar een rol in te lang en te zwaar voor de groep 1 stoel.

Mijn meisje van 13,5 mnd oud is ook al 88,5 cm maar op dit moment 8,5 kilo omdat het niet goed gaat met haar spuugt veel wilt niet eten en dri nken gaat ook moeizaam.
    Ze heeft zo`n last vAN die rot amandelen die er de 21ste deze mnd uitgaan.
    Ze zou kwa lengte met 2 jaar al over moeten als ze zo in de lengte blijft groeien.
    Maar zolang zij nog geen 15 kilo weegt mag ze niet over van mij.
    Vader is erg handig dan maakt hij maar een verlengstukje er aan zodat haar hoofd nog ondersteuning krijgt.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Wij moeten straks wel vroeg overstappen op een verhoger ondat 3 autostoelen gewoonweg niet passen. Maar wel een verhoger met rugleuning.
    De oudste ging met 3 over vanwege de lengte. Was toen net aan 15kg.
    De jongste gaat straks dus over met 2j7m. Ze is niet extreem lang, weegt dan wel 15kg!!

De priore vind ik super makkelijk erin en eruir te haken. Nog wel makkelijker dan de rodi!!

9. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Onder de 15kg blokkeren de gordels van de auto niet bij een noodstop/botsing. En aangezien ze bij zo'n vervolgstoel in de gewone gordel zitten ipv in een stoeltje dat vastgezet wordt met de autogordel vliegt een kind onder de 15kg bij een noodstop dan dus mooi door de auto heen.
    Onze dochter is bijna 3,5, we willen graag over naar de volgende stoel ivm ruimte maar we wachten daar toch maar mee tot ze echt ruim 15 kg weegt ipv de bijna 15 van nu. Dus die zit nu nog eventjes in de priori, vindt ze ook geen probleem en qua lengte kan het nog best.
    Zij is wel meteen zodra het kon qua gewicht/leeftijd overgegaan van de cosi naar de priori omdat ze op het laatst alles bij elkaar krijste in dat ding, wat nogal afleid als je aan het rijden bent...ook niet echt veilig.

Deel Deze Pagina