Pfff, ik heb al heel de middag last van (naar ik hoop) voorweeën. De "pijn" zit aan de bovenkant van mijn buik (boven de navel) en is verre van regelmatig. Maar toch pijnlijk genoeg om op te vallen. En het is niet dat ik er op zit te letten of zo. Niet dat ik er iets aan te zeggen heb, maar ik wil helemaal niet dat de kleine nu al komt. Niks is klaar! Geboortekaartjes zijn doorgegeven, maar door de drukte met de feestdagen hebben we nog geen proefdruk gekregen, zelfs nog geen enveloppen die ik al zou kunnen schrijven. De babykamer is verre van klaar (geen ramp), de doopsuiker is nog úren werk aan. Ik ben zo bang dat (mede door de stress op mijn werk afgelopen week, nu ben ik wel in verlof) het langzaam op gang is gekomen. Ik heb sinds een week ook een nieuwe zeurderige rugpijn die komt en gaat. Ik herken dit echt niet van de eerste... En als ik wat te actief ben komt er direct reactie in de vorm van een verkramping... maar er is nog zoveel te doen! Gisteren ook enorm druk geweest met kerstshoppen... Bij een tweede is het zo veel moeilijker om het rustig aan te doen... Maandag moet ik op controle. Ik hoop zo dat er nog geen opening is! Enfin, veel tekst om niks eigenlijk Merci voor het lezen. Liefs Dottie
Volgens mij heb je harde buiken van al die dingen die nog moeten. Even wat rustiger aan misschien? Weet ik, valt niet mee, maar toch, je bent ruim 37 weken. Dan mag dat ook wel es ..
Ik herken dat moeten heel erg. Wij moeten ook heel veel. babykamer is wel af maar we hebben nog geen naam geboortekaartje moeten we nog achteraan. Mijn huis moet nog aan kant en ik ben ook net gestopt met werken waart ik ook veel stress had om alles juist over te dragen, Ik ben ook heel moe de laatste dagen. Gek he! Ik benook bang dat het eerder komt maar eerder omdat het nog niet af is. Bij de eerste was alles zo vroeg klaar. Je wordtook makkelijker hoor. Maarja je zal zien komt het nog te laat omdat je er nog niet klaar voor bent. 9 van de tien bevallingen gebeuren bij wijze van snachts omdat je dan ontspannen bent dus er klaar voor bent. Dus ik houdt me vast aan die gedachten haha. Nou ga maar weer ff verder met mijn vluchtkoffer inpakken bijvoorbeeld en alles nog ff wassen en strijken haha. Wat een gekke huis. Maar als je nou klaar zou zijn moet je gaan zitten wachten en dat duurt alleenmaar langer haha.
Agnes: harde buiken dat zou heel goed kunnen. En ik ga ook echt proberen het rustiger aan te doen. Ik ben al lang blij dat we Kerstavond bij mijn ouders gaan, zodat ik die voorbereidingen ook niet heb. Natascha: Dat het niet klaar is, tja het zei zo, alhoewel de geboortekaartjes mij wel zorgen baren. Die doopsuiker maken we desnoods per 10 per dag of zo, als we ze maar kunnen aanbieden. En de kamer, die hoop heb ik al lang opgegeven Maar ik zou het echt niet leuk vinden voor de baby, een verjaardag tussen kerst en nieuw bijvoorbeeld. Nu sommigen zouden dat heel speciaal vinden misschien. Maar voor mij, hoe verder in januari hoe beter!
Ja mijn idd . Het is al druk zat in december alhoewel ik in januari ook aardig vol sta met verjaardagen. het wordt voor mij nog plannen om het niet op een verjaardag te doen. Precies ook allemaal nog familie! Maar waarom bestel je je suikers niet op internet? Toch ook leuk. Ik doe alleen maar beschuit met muisjes vind het genoeg. Ik vind het zo zielig voor de kleine later, van de eerste heb ik veel buik foto's en 3d echo's zelf geboorte aartje gemaakt enzo. En bij deze wordt alles maar afgeraffeld voel mijn gevoel. Datik wel een rot gevoel. Maarja we zijn ook pas verhuisd enzo dus het loopt ook ff anders.
Heb bij mijn eerste ook veel voorweeen gehad, lekker onder de douche of een warm bad hielp bij mij wel. Maar daar zijn de meingen ook verschillend over......en voorover op het aanrecht en dan wiegen hielp bij mij om mijn buik te laten ontspannen.
ik ken het.. heb ook erge last van voorweeên.. mijn eerste is ook eerder geboren dus misschien ben ik daarom ook wel een beetje op aan het letten
Tis echt raar... emotioneel gezien ben ik er gewoon nog niet klaar voor. Dat gaat pas komen in het nieuwe jaar denk ik. Het heeft misschien ook wel met mijn schuldgevoel te maken tov de eerste... nog even alle aandacht voor hem. En qua rustig aandoen... pff er ligt weer een mand strijk op mij te wachten (zondag = strijkdag) en straks nog naar mijn schoonouders. Heb wel idd lekker in de douche gestaan en beebje vind dat leuk. Dan begint ie te wiebelen alsof ie het warme water opzoekt Maar dan wassen... voeten wassen is een ramp Voeten gewassen en hoppa, harde buik. Beebje protesteerd echt op vrijwel elke inspanning. Sokken aandoen, broek aandoen, te lang staan, strijken, de wasmachine vullen, de afwasmachine in- en uitruimen,... Ach ja... Als de strijk gedaan is ga ik echt even rusten @ Natascha: de doosjes enzo hebben we al allemaal hier. Dus via internet bestellen zit er niet meer in... en trouwens vind ik het ook best wel duur, doopsuiker laten maken... En die tweede van jou, die heeft daar geen last van hoor, dat je niet al die energie in die zaken hebt gestoken!
Ik ben vandaag op controle geweest. De gyn kon niet goed voelen als er opening was, het deed te veel pijn. Maar de baby was nog niet volledig ingedaald. Toen ik vroeg als ik januari zou halen kreeg ik als antwoord "met een beetje geluk wel". Dus duimen jullie met me mee? Ik zou het echt goed vinden als de baby zich vanaf de 5de aandient Hij was tevreden met de contracties, dan zou mijn lichaam beter voorbereid zijn op de bevalling. Groetjes!