amandelen eruit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door einad, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrijdag word mijn zoontje geholpen aan zijn amandelen.
    Erg spannend, hij is nog nooit onder narcose geweest.
    Wel laatst een goede week in het ziekenhuis gelegen vanwege een abces.
    Waarschijnlijk moet hij een nachtje blijven omdat het wat gecompliceerder is dan de standaard operatie.
    Het duurt allemaal wat langer en zal ook beademd worden.
    Operatie zelf zal een 1,5 uur duren.

Zie er toch wel erg tegen op.

Hoe is het bij jullie kindjes verlopen?
    Wanneer kunnen ze weer een beetje eten?
    Is vla verstandig ivm slijmvorming?

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik begrijp goed dat je dit spannend vind. Mijn zoontje is vorig jaar geholpen en eerlijk het viel allemaal reuze mee. Alleen het wakker worden was naar. Maar na een half uur en rustig blijven zat hij al aan yoghurt en weer een uur later zijn eerste slokjes water. Hij knapte zo snel op daar stonden we echt van te kijken.

Hij heeft er ook helemaal geen nare ervaring aan overgehouden. We hadden wat favo films op een tablet mee en dat hielp goed.

3. bedankt voor je reactie en tip van de tablet!

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik neem aan keel en neusamandelen ?

Hier zijn de neus er al 2 x uit gehaald, bij de 1e keer de keel ook
    De ervaringen zijn voor iedereen anders, hier wilde dl absoluut niet drinken, wat de minimum was, heel moe en chagerijnig. Heb ook andere kindren gezien (rondom 4-5 jaar) die na een paar uur al echt wilde kleuren en spelen, maar ook een meisje van 3 die heel misselijk was en huilerig en moest blijjven ivm uitdroging.

Eten kan echt wel 3-4 dgn duren, de dag van de operatie echt niet wakker om liggen zelfs ee dag erna niet, allerbelangrijkste is drinken
    Nee absoluut geen melkproducten, ze krijgen er echt alleen maar meer last van, zelf bv afgekolft was een afrader

Zou eerder iets van een appelmoes doen of een fruitzakje, tablet, telefoon is echt nodig om de tijd te doden of een boek ofzo

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    spannend!! WIj zitten in hetzelfde schuitje. Owen moet zijn amandelen verwijderd hebben. Ook extra risico dus wordt beademd en hij moet zeker 1 nacht blijven.
    Wij zien er erg tegenop! Vooral ook omdat hij autisme heeft en verstandelijke beperking. Gaat nog wat worden :(

6. keel en neusamandelen inderdaad

oo mamzie, wat naar! ik snap dat jullie er erg tegenop zien!
    Hebben jullie al een datum?

Van de zomer was de ziekenhuisopname ook al een drama, dus hou ook mijn hart vast voor vrijdag.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Nee nog geen datum. Maar kno arts wilde dat het zou gebeuren binnen 6 weken. En dat is voor een universitair ziekenhuis best snel heb ik begrepen. Dus wij wachten gewoon op de oproep ;)

Waarom heeft jouw zoontje een verhoogd risico als ik vragen mag?
    Owen heeft een verhoogd risico en moet worden beademd omdat hij tijdens zijn vorige narcose compleet stopte met ademhalen en geintubeerd en beademd moest worden en zelfs toen ging het nog steeds erg moeilijk. Daarnaast heeft hij ook een ( nog onbekend syndroom ) waardoor hij erge overgewicht heeft, slappe spieren en ademstops ( apneus )

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik weet niet of het standaard is int alle zh masr hier krijgen kinderen trouwens ook dormicum, een drankje dat er voor zorgt dat ze natijd geen nachtmerries hebben oid, ook onderdaan ze de operatie veel rustiger. Het is uit mijn hoofd een soort kalmeermiddel, zit tegen een roesje aan, het effect lijkt net alsof ze stoned zijn, mogen niet meer lopen als ze het middel op hebben en kunnen hele rare dingen zeggen.

Ik heb het verschil echt gemerkt, de eerste keer ivm niet opdrinken van te viren bekend kreeg ze een neusspray, ging heel rustig naar de voorbereidingskamer, zat een beetje "dronken" om zich heen te kijken

De tweede keer door misverstanden was t middel niet vooradig op de kinderafdeling, ze is toen zonder middel naar beneden gegaan, komplete drama, na stennis gemaakt heeft ze het middel alsnog gehad in ee voorbereidingskamer, en een kompleet ander kind

Als het nog aan te vragen is met de anestasist, een exhte aanrader

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik lees even mee, Isabelle moet maandag naar het ziekenhuis (voor buisjes en keel- en neusamandelen). Bij ons verder geen bijkomende omstandigheden, maar toch vind ik het spannend.

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier ook standaard zo'n drankje maar bij de jongste helpt dat totaal niet. Gaar er dwars doorheen.
    Bij de oudste werkte het wel. Was heel grappig ;)

11. Operatie achter de rug.
    Hij kreeg beademing vanwege langere duur operatie.
    Amandelen zijn op klassieke manier verwijderd, niet hoe ze normaal bij kinderen worden verwijderd.
    Moeite met wakker worden wel.

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ah damn ... je zal zien dat hij snel weer de oude is. Knuffel hem teveel vandaag! Op naar de ijsjesss.

13. Nu bijna een week later, nog heel wisselend.
    Vandaag medicatie geprobeerd af te bouwen maar mannetje werd misselijk van de pijn :(

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Arme ziel. Misschien ff contact opnemen met het ziekenhuis of dit normaal is. Of huisarts. Ik dacht dat het vrijwel snel verbeterd. Sterkte en succes

15. Bedankt voor je antwoord!
    Zolang hij geen hoge koorts krijgt, moeten we het aan kijken.

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nee hoor ik heb met keelamandelen 2,5 wkn zetpillen gebruikt

Mede omdat ze niet aangeeft dat ze pijn had maar driftig werd en niks at of dronk, vooral lekker ijsjes blijven geven, zolang het niet nabloed of koorts heeft heeft het vooral tijd nodig.

Maar als je t niet vertrouwd kan je altijd bellen

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Ik vond het vreselijk zielig allemaal.. Maar kregen er wel een totaal ander kind voor terug! En ze kwam in Korte tijd 6 kg aan:)

Succes nog!!

18. Zoontje heeft nu ook veel meer eetlust.
    Wel gek eigenlijk, dat hij nooit een keelontsteking heeft gehad of ziek is geweest. Behalve een ziekenhuisopname voor een abces.

19. Gelukkig gaat het nu veel beter!

20. Weet je al een datum Mamzie?

Hier is zoonlief echt heel druk, wat vervelend, boos en verdrietig.
    Alles te gelijk, kan het ook nog door operatie en narcose komen?

Deel Deze Pagina