Wanneer is mijn ovulatie geweest?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Maedra, Aug 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Hallo dames, zouden jullie misschien met mij mee willen kijken?
    Dit is mijn kaartje:
    2fda06 Ovulation Charts

(ben zoals je ziet pas laat in de cyclus gaan tempen, maar volgens mij nog wel op tijd). Woensdag en donderdag had ik echt knalpositieve ovulatietesten. Ik zou dan denken dat mijn ei vrijdag was,maar is ie volgens het kaartje nu zaterdag? En is dit een beetje een "normale" temp curve? het is allemaal nog een beetje nieuw voor mij. :)

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi Maedra! Je ei staat er nog niet op, dat wordt aangegeven dmv een rood kruis. Als je 3 dagen achter elkaar een hogere temp hebt geeft ie dat aan. Daarvoor moet je wel op de eerste dag van je cyclus beginnen en op dezelfde tijd ongeveer, liefst voor het opstaan. Die dip op vrijdag en zaterdag is vreemd, heb je dat op een ander moment gedaan? Groetjes!

3. vogel

vogel Actief lid

Oct 23, 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    ik vind die dip niet raar, vaak wanneer eitje springt is dat het te zien in je grafiek dmv een temperatuurdip.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dacht dat zo'n dip maar 1 dag was, maar dan is het niet raar :)

5. vogel

vogel Actief lid

Oct 23, 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    is volgens mij ook vaak 1 dag, maar ik denk dat die verlaging van vrijdag een gewone schommeling is, kijkend naar de grafiek daalt of stijgt de temp wel vaker met 0,2. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook nog niet zo lang bezig ben met tempen, dus wie weet zit ik er wel helemaal naast;)

6. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties allemaal. Die vrijdag, is een beetje onhandig, ik werd anderhalf uur te vroeg wakker en heb het niet goed leesbaar opgeschreven, het was of 36.2 of 36.5. Eigenlijk is het logischer dat het .5 was, maar misschien kan ik m beter op discarded zetten? Ik dacht inderdaad ook dat de dip van zaterdag dan de ovulatie aan zou geven, maar ik vond het gel ivm de ovutesten. Morgen dus maar even kijken of ie weer zo hoog is en dan zal er wel een kruis verschijnen denk ik? :)

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb vrijdag nu op discarded gezet en vandaag geeft ie nu inderdaad mijn ei aan, maar dan op donderdag. Ik kan niet achterhalen hoe dat nu berekend wordt, obv mijn temp dip en de ovutestjes zou ik toch juist denken dat die op vrijdag was? Naja, ik kan er in elk geval vanuit gaan dat mijn ei is geweest toch (beetje bang voor pcos).

Share This Page