Ervaringen Ergo Pouch winter slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb meisje die nooit zweet ze heeft altijd eerder koud dan warm.
    Nu thuis ook overdag 22 graden en in de nacht 20 graden. Moet wel zeggen dat het niet realistisch 20 graden is omdat we grote open woning hebben dus er zit wat verschil in maar toch

We hebben combisleeper maar ik vind hem stug. Ze draait liefst zelf altijd in bed en nu kan ze niks erin.
    Ik heb ook merino slaapzak met mouwen van ManyMounth is erg fijne dunne en warme. Hier slaapt ze al maandje in.
    Maar is toch te koud.

Ze slaapt zo: romper lang-longsleeve-broek-sokken-slaapzak merino met mouwen+katoen dekentje+ soms winter deken erbij.
    En heeft toch erg koude wangen en handjes. Ze wordt dan vaker wakker.

Het liefst wil ik dune slaapzak met mouwen net 3.5 tog..
    Ik zag laatst ergo pouch maar hij heeft geen mouwen.
    Iemand ervaring mee wn hoe zit het met koude armpjes?

In winter hier is toch echt 16/17 graden omdat alleen achterkant dubbelglas heeft.

2. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Mooie slaapzakken zijn dat he!

Ik heb nog geen slaapzak kunnen vinden van 3,5 tog met lange mouwen. Kijk eens op de website van ergo pouch, daarop staat een temperature guide, kun je precies nakijken welke slaapzak + kleding wordt aangeraden bij welke binnentemperatuur.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hhmm jammer dat ze geen mouwen hebben lijkt mij gat in de markt hihi

Welke gebruik jij dan?

Heeft iemand iets van bamboo slaapzakkeb gehoord?

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik heb een Ergococoon slaapzak gekocht. Die heb je volgens mij ook 3.5 tog. Kijk eens op ikbenmama.nl daar kan je goed kiezen vind ik zelf

5. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Wij hebben de puckabag, ongeveer 2,5/2,8 tog volgens de site van ikbenmama.nl. Het draaien is lastiger bij deze zak, maar lukt ons zoontje toch. Op zijn slaapkamertje wordt het echt koud, het was al een paar nachten 15 graden, toen had hij het herfst- en lente gedeelte aan met een korte mouw romper, katoenen pyjama en sokjes. Als het echt veel kouder wordt, krijgt hij een flanellen pyjama aan en de wantjes die bij de puckababy horen. Wij hebben enkel glas boven en een losse thermometer liggen zodat ik de temperatuur goed in de gaten kan houden. De temperatuur die onze babyfoon aangeeft schijnt toch niet accuraat genoeg te zijn.

Ik kijk het even aan hoe het gaat qua temperatuur op zijn slaapkamer, misschien dat ik nog de zak van ergo pouch aanschaf van 3,5 tog. Ik denk dat die zakken met mouwen misschien wel helemaal niet bestaan, want 3,5 tog is al heel erg veel!

Je zou nog kunnen kijken naar de VIP sleeper, 2x herfst in elkaar geritst is 4,0 tog. Dit is volgens mij te warm bij een kamertemperatuur van 16/17 graden -> warmtestuwing.

Bamboo ken ik niet!

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #6 piccolina, 14 okt 2013
    Laatst bewerkt: 14 okt 2013
    Niet alles staat in hun kieswijzer. Ofwel is indd overzichtelijk
    Ergocoocom geloof ik iets voor tot 6mnd omdat handjes zitten vast?

Ik zie ook vip sleeper van bamboo lijkt op merino slaapzak wat ik heb alleen staat dat geen dekens nodig maar dat betwijfel ik als het net als merino is..

Ik vind enkel combisleeper al stug zonder inzet. Dus iets wat 2 in een inwurmen zal niet gaan. Ze is ook niet blij met slaapzak krijst hele huis door elke avond.. Ze is nu 6 mnd en die combisleeper is echt nog vrij groot in opening.. Jammer vind ik dat ze product niet goed kunnen aanpassen...

Deel Deze Pagina