Hallo meiden, Mijn dochter is vandaag precies 17 weken. En ik vraag mij af wanneer ze ongeveer dingetjes gaan vastpakken of wanneer ze door krijgen dat ze handjes hebben? Op het CB vertelde ze tegen mij dat dit tussen de 2 en 3 maanden zou gebeuren maar hier tot op heden niets. Ze pakt nog niets vast en als we haar wat in haar handje duwen dan houd ze het ook niet vast en door hebben dat ze handjes heeft ook niet, ze kijkt er nog niet naar af en toe sabbelt ze wel op haar handjes maar volgens mij is dat meer omdat ze misschien binnekort tandjes krijgt? Dus mijn vraag is eigelijk wanneer jullie kindje door had dat hij/zij handjes had en wanneer hij/zij wat vast hield? Mijn dochter is wel ruim 5 weken te vroeg geboren misschien dat het daar wat mee te maken heeft dat ik dus van de 17 weken en nog 5 weken vanaf moet halen? Of is dat niet het geval? Hoop dat jullie mij wat antwoorden kunnen geven. Veel liefs Starry
hier was het tussen de 3 en 4e maand dat ze echt interesse begon te krijgen in dr handjes en toen ging t ook ineens snel nu probeert ze echt alles vast te pakken. Tussen 2 en 3e maand vind ik vrij vroeg o ja en die weken kan je ivm met ontwikkeling er idd af trekken
Je moet die weken er inderdaad aftrekken, je kindje is eigenlijk pas 12 weken oud. Daarnaast ontwikkelen te vroeg geboren kindjes zich ook wat langzamer (is mij ooit verteld). Mijn dochter begond dit met ruim drie maanden te doen, met vier maanden begon het echt en nu speelt ze pas volop met rammelaars etc. Ik zou nog even geduld hebben, ieder kindje ontwikkeld zich toch weer anders.
Mijn dochter is nu 10 weken, en sinds 1 week weet ze dat ze handjes heeft. Ze slaat nu met haar handjes keihard tegen de babygym, terwijl ze er eerst alleen naar keek. Als ik haar een rammelaar in de handen leg, dan houd ze hem wel even vast. Maar dat doet ze volgens mij niet bewust.
Hier deed ze het al vrij vlot, zo rond de 12 weken. Nu kijkt ze rond in haar box, en pakt een speeltje waar ze bij kan. Ze is nu bijna 17 weken. Maar maak je niet druk, misschien vind jouw kindje hele andere dingen interessant!
Vastpakken deed Nikolai voor het eerst met 9 weken. Nu moet hij overal aan friemelen. Hij is nu bijna 14 weken.
mijn zoontje was net 3 maanden toen hij voor het eerst iets aanpakte, heel houterig en liet het ook zomaar weer vallen, maar dat leek wel zo lief :-D
Hoi, hier pakt Thirza sinds een week of 2-3 dingen vast. Dat gaat steeds beter en sinds een week zit ze ook echt haar handen te bestuderen en pakt ze gericht dingen beet die ze ziet, (bijvoorbeeld aan de speelboog), of mept ze ertegen aan. Thirza is wel 2 weken te laat geboren, dus bij haar moet ik er juist een week of 2 bijtellen. Denk dat jouw kindjes dus binnenkort wel eens zal beginnen. Hier begon het trouwens met kleine dingen hoor, gewoon een spuugdoekje: dat is qua gewicht dan nog te handelen voor ze, Inmiddels pakt ze de fles die ze 1 keer per dag krijgt (afgekolfde melk, om aan de fles te wennen, ze krijgt BV), stevig beet, of ze pakt mijn hand die eromheen zit met beide handjes vast en trekt die dan richting haar mondje. Doet ze overigens nu met alles wat ze te pakken krijgt: gaat allemaal haar mond in
Imre egon met een week of acht zijn handjes te ontdekken, dat wil zeggen het een hadje pakt het andere handje vast. Hij is vrijdag 12 weken en nu kan hij iets vasthouden, zo'n knisperdoek of zijn slabber of zijn truitje. Een rammelaar geef ik hem nog niet, die dingen zijn normaal te zwaar en dan slaat hij zichzelf misschien. Als hij in zijn wipper zit, dan speelt hij ook met de papegaai wat eraan zit, pakt hem bij zijn staart. Ik vind dit heerlijk om te zien.