Wanneer doe je de playmobil weg?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 21 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Dit hadden wij dus ook met de duplo! Schoonmoeder had dit ook al die jaren bewaard van toen mijn man klein was… en heel trots kwam ze er mee aan zetten toen mijn oudste een peuter was… nou die scharnieren van die wagentjes braken gewoon ter plekke af, deuren en raampjes die afbrokkelden. Niet veilig meer om mee te spelen! Dat is dan toch ook zonde, dan heb ik liever dat er nu nog een ander kindje mee kan spelen.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb ze vorig jaar een paar sets laten uitzoeken die weg konden. Dat was maar heel minimaal .. (alleen brandweer en politie) en die hebben zooo lang op marktplaats gestaan! Ik had het expres in oktober erop gezet, ik dacht voor de decembermaand… 1 set heb ik verkocht, de rest kwam niemand voor. Die heb ik half december op de weggeefhoek gezet anders kwam ik er nooit vanaf:$ Er staat zooo veel playmobil op marktplaats, het is heel moeilijk om daar iets mee te verdienen.

    Maar misschien moet ik het omdraaien. Ipv “wat mag er weg” ieder een schoenendoos geven en laten vullen met wat er echt moet blijven.
     
  3. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.277
    5.506
    113
    Hier dezelfde ervaring. Plastic brokkelt af, het breekt makkelijk. Sets niet meer compleet of echt 'uit'. Ik vind het zonde om te bewaren. Ik maak er liever nu een kind blij mee. Hier verkopen we het dus. En met de opbrengst kunnen ze weer iets anders kopen.

    Bewaren: het neemt ruimte in en je weet helemaal niet of er mee gespeeld gaat worden door kleinkinderen. Als je uberhaupt kleinkinderen krijgt. En ik weet niet hoe het met gender over 30 jaar zit, maar stel je zit met een kist ruimtevaartplaymobil en ze spelen liever met paardenplaymobil (ik noem maar wat).

    Mijn kinderen wilden dus echt niet de playmobil en lego van mijn man. Ook bij opa en oma speelden ze er niet mee, omdat ze gewoon niet wisten wat ze met al die losse onderdelen moesten. Of dat het niet meer aansloot bij hun belevingswereld.
     
    NiekeKris en cowgirl80 vinden dit leuk.
  4. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.277
    5.506
    113
    Mijn ervaring is dat het de eerste helft van het jaar beter verkoopt dan zo vlak voor sinterklaas. Dan staat er inderdaad zoveel op. Het helpt ook om alles compleet te maken, eventueel missende onderdelen bij te bestellen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Oh maar alles was compleet hoor, tot op de laatste walkietalkie en handboeienset aan toe. Maar ik ben niet zo iemand die dan de dozen ook nog allemaal bewaart, dus de echte verzamelaar haakt dan al af denk ik.
     
  6. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Helaas wordt lego broos als het ruim 30 jr oud is, dus ik zou zeggen verkopen die handel. De setjes die van oma zijn geweest, compleet wegzetten in de doos en over 2 jaar gewoon verkopen. Ik ben heel weggooierig, spullen zijn spullen en herinneringen zijn waardevoller.
     
    Vogelinnetje vindt dit leuk.
  7. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Onze kinderen spelen nog steeds met de lego bij mijn schoonouders wat inmiddels 30-35 jaar oud is. Mankeert niks aan...
    En bij mijn ouders met mijn oude playmobil, ook zeker 30 jaar oud...
     
    Happymam vindt dit leuk.
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.150
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ze nog een keer laten selecteren.... geef aan dat je maar een kwart wil laten staan - de rest gaat (eerst) naar zolder. En als je ze dan zo ver krijgt dat de helft in dozen gaat, ben je dat vast kwijt voor nu ;) . En misschien zelf ondertussen vast wat dingetjes er tussen uit halen.... waarvan je vermoed dat ze het niet missen.

    en oja - na een half jaar op zolder - kan het een deel in de verkoop.

    Mijn jongste is een verzamelaar, is overal emotioneel erg aan gehecht... maar inmiddels doen we het dus zo ;) . Ik denk dat dat bij jullie niet zo is, maar mogelijk kan het wel helpen - om het in etappes te doen.
     
  9. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Wij hebben veel Lego en playmobil in huis, deels van m’n man geweest en bewaard door schoonouders, het meeste is nog prima. Sommige dingen gaan kapot en gooien we weg. Lego wordt veel mee gespeeld, playmobil zelden, vaak alleen als er vriendjes zijn die het leuk vinden. Maar we hebben een speelkamer met grote kallaxkast, dus staat niet in de weg. Ze hebben weinig ander speelgoed. Ik denk dat wij het niet weg gaan doen. Als er helemaal niet meer mee gespeeld wordt (ik verwacht als de jongste naar de middelbare school gaat ofzo) gaat het naar zolder. Vind het tweedehands te weinig opleveren om het te verkopen, dan bewaar ik het liever voor evt kleinkinderen. Als die niet komen kan ik het altijd nog weggeven. Overig speelgoed gaat steeds wel wat van weg, wordt niet lang bewaard.
     
  10. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Mijn dochter zit nu in de tweede klas van het voortgezet onderwijs. We hebben haar Playmobil afgelopen najaar verkocht (begin klas 2 dus). Dit heb ik in overleg met haar gedaan.

    In de brugklas had ze soms ineens weer behoefte aan spelen, dus ik was blij dat het er nog stond. Als het niet in de weg staat, zou ik het nog even bewaren. Weg doen kan altijd nog.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina