Wanneer doe je dit en dat?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Smiley23, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hier moet alles ook nog gebeuren. Ben wel afgelopen weekend gaan shoppen, dat ik toch alles in huis heb wat ik nodig heb voor in het ziekenhuis en voor de eerste dagen thuis... Moest nog borstvoedingsbh's hebben, lakens en beddengoed en nog vanalles wat... Ook heb ik de 1e maat kleertjes al gewassen en het beddengoed.
    Vluchttas, ik denk dat ik dat binnen enkele weken ga maken, als ik zeker weet als het een keizersnede gaat worden of een gewone bevalling... Ook de enveloppes voor de kaartjes heb ik gisteren in orde gebracht.

Beetje laat met alles, maar heb het gevoel dat ons meisje hier heel goed in mijn buikje zit ;)

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Oh ja, de enveloppen voor de kaartjes! Goede reminder ;)
    Doe ik volgende week wel.

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wiegje stond er al heel snel (18 weken uit mijn hoofd), omdat we die van iemand hebben overgenomen.
    Box is met 28 weken neergezet, zodat de katten op tijd leerden dat ze daar niet in mochten.
    Met 32 weken stond een vluchtkoffertje klaar. Dit gaf mij veel meer rust.
    Toen ik 35 weken zwanger was, hebben we het wiegje ook helemaal opgemaakt en hebben we alle kleertjes gewassen.

Toen ik met de kerst (36+6) naar mijn ouders ging, die 200km verderop wonen, heb ik voor de zekerheid het vluchtkoffertje en de maxi cosi meegenomen. Ook wist de verloskundige in welke regio we verbleven, zodat in geval van weeen een plaatselijke verloskundige gecontacteerd kon worden.

Uiteindelijk heeft alles wel even gelegen/gestaan, want ik ben pas met 41+2 bevallen.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik geloof ik tussen de 32 en 35 weken. Ik had een bepaalde datum in mijn hoofd. Hij is uiteindelijk een dag eerder dan die datum geboren met 37.4.
    Achteraf gezien merkte ik heel duidelijk aan mezelf dat het bijna zo ver was. Je krijgt vanzelf haast ;)

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bed omhoog: 37 weken, volgens mij kon ik ook pas vanaf toen de klossen huren.
    Matrasbeschermer 36 weken.
    Kleertjes etc vanaf 36 weken gaan wassen (eerder vond ik nutteloos, dan zou ik het later nog een keer moeten doen)
    Kamertje helemaal klaarmaken, inclusief opmaken bed 38 weken (zie reden hierboven)
    Vlichtkoffer; 38 weken.
    Vroeg zat allemaal. Dl werd pas mrt 41 weken geboren...

6. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Er14, ja dat merk ik dus zelf ook hé, ik slaap heel de zwangerschap heel goed, maar soms lig ik een week wakker, te woelen en mega onrustig, dan breng ik weer een hoop in orde voor de baby, en ik ben weer de rust zelf, dat is zo mega raar...

7. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was normaal ook pas vandaag uitgerekend, maar onze zoon is inmiddels al 2 weken oud ;)

Vluchttas had ik niet eens klaar, terwijl ik wel met enige spoed naar het ziekenhuis moest vanwege zwangerschapsvergiftiging. Het bed stond toen net een paar dagen op klossen (ik ben bij 37.5 dagen bevallen in het ziekenhuis)

Ik zou het als ik jou was toch maar klaar zetten, het kan ineens heel anders lopen dan je zelf verwacht :p

Deel Deze Pagina