peuter zit steeds aan piemel...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jerami, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje van nu 2,5 zit steeds aan zijn piemel. Nu moeten ze dat allemaal een keer ontdekken, maar hij kan er niet vanaf blijven. Vooral in bad of onder de douche (als hij geen luier aan heeft). Hij trekt, knijpt, ontleed het enz. tot hij helemaal gezwollen is. Zijn topje blijft ook steeds rood (de huid zelf ook). Sinds 2 dagen doet hij het ook als hij zijn luier nog aan heeft. Hij trekt zijn piemel dan omhoog in zijn luier en dit gaat dan uiteindelijk knellen als ik dit niet op tijd doorheb.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij hier mee ophoud. Ontdekken oke, dat doen ze allemaal, maar zijn hele huid enz blijft geïrriteerd door al dat gefriemel. Nu zeg ik dat hij dat niet mag en laat dan zien dat het al rood is en dat dit auw doet.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Afspreken dat het alleen in de douche of in bed mag?
    Dat verkort de "friemeltijd" vast dusdanig dat hij al snel niet meer rood en geïrriteerd is.
    En ontdekken kan toch.. :)

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dit.. En geen taboe van maken.

4. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    mee eens

5. fafa

fafa Niet meer actief

ik zou zeggen; lekker laten friemelen tot het echt pijn doet... Klinkt hard, maar dat is bij mijn dochter altijd de enige manier die werkt: zelf ondervinden.
    Zo was het hier ook met billen vegen; altijd strijd om haar achterste fatsoenlijk te laten afvegen na het poepen. Tot ik een keer zei: "weet je wat, ik ben het zat... kijk maar wat er gebeurt als ik het niet goed veeg." 3 uur later: "mama, ik heb zo'n krieb". Dus gewoon een keer moedwillig "luieruitslag" laten krijgen, maar sindsdien laat ze zich wel gewillig vegen. ;)
    Mijn ervaring is dus dat je iets 1000x kan vertellen, maar dat dat veel minder indruk maakt dan 1x ervaren... Laat hem lekker friemelen, als het pijn gaat doen blijft ie er vanzelf wel vanaf.

6. Porsche

Porsche Niet meer actief

Jemig ik Zou het geschreven kunnen hebben
    Hier ook enorm veel aan zijn plassertje en dan word hij stijf is hij nog interessanter maar ik vind het beetje ver gaan want hij doet het ook als we ergens zijn of aan het wandelen zijn etc
    Vaak denken de mensen dan dat hij moet plassen
    Of maken we een grapje van hij valt er niet vanaf ...

Maar ik krijg het hem maar niet afgeleerd

Laatst trof ik hem in bed aan en toen sliep hij als Al Bundy...

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rompertje aan? En verder kun je niet zoveel. Als het echt pijn doet dan stopt hij wel.

8. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh sorry, ik moet echt even lachen hoor! Mijn zoontje is bijna 2 en vind 'm ook al interessant. Mijn dochter van 5 vind het piemeltje van haar broertje ook al interessant. Ik lees wat mij hier nog allemaal te wachten staat....

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ach dat blijft wel...hier nog erger geworden na het zindelijk zijn..soort van teken wanneer hij moet plassen..

ik maak er geen issue van, maar zeg wel geregeld...niet zo aan je piemel zitten, krijg je bacterien aan je handen...of kijk uit zo gaat ie kapot heh, en dan krijg je pijn met plassen...

bijv aan tafel, dingen als...handne boven tafel...En standaard onderbroekje aan in huis...dat naaktlopen fase is voorbij..en zo gaat ie er minder snel aan zitten..maar verder...ach

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja hier ook, al is mijn zoon wel wat ouder. Ik leer hem dat het wel mag, maar alleen als hij alleen op zijn kamer is.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als ik net had ontdekt dat ik een piemel had zou ik er ook de hele dag aanzitten :cool:

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

En het is daarbij ook nog een natuurlijk reactie, zo maken ze de voorhuid los van de eikel. Ach zolang hij het niet midden in een winkel oid. doet geen probleem toch :)

13. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Heel herkenbaar. Met dit warme weer loopt hij vaak in een zwembroek of in zijn ondergoed achter het huis. En vaak met 1 hand houd hij zijn piemel vast. Als ik dan vraag waarom krijg ik vaak als antwoord dat hij het lekker vind. We proberen het een beetje in te tomen, maar het lukt niet erg. Hopelijk gaat het straks beter als hij weer een spijkerbroek aan heeft.

14. misa

misa Niet meer actief

Ons zoontje doet het ook, vooral sinds hij zindelijk is. Ook hier is het vaak een vervroegd teken van moeten plassen. Ik zeg ook wel eens: laat je piemel maar even los.

15. senta

senta Niet meer actief

Hier ook een jongeman. Die het erg leuk vindt met zijn piemel te spelen voelen of wat dan ook. Duurt nog wel even hoorde ik. Wordt er soms moe van.

Deel Deze Pagina