(Wanneer) doe jij de kachel aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 16 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Die zijn speciaal voor houtkachels. Wij stoken half om half. Het hout geeft mooiere vlammen de pini kay en ruf briketten geven meer warmte.
    Ruf briketten zijn meer voor de avond, als je veel rood gloeiende kolen in de kachel heb dan 2 ruf briketten erop en hij blijft de hele nacht warmte geven.
    Probeer het maar eens.

2. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

woon je in de krimpernerwaard dan weet ik nog wel een goede schoorsteen veger.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.969
    113
    Nou hier staat de cv wel weer aan hoor! Gisteren heel dag regen dus je zit de hele dag binnen, dan gaan we niet in 18/19 graden zitten koukleumen.
    Ik zit nu achter de computer, dus stil, nou dan zet ik de cv ook aan. Zet hem wel straks meteen weer uit als ik naar het werk ga en dan gaat hij pas weer aan na het eten als we weer 'stil zitten'.

Loeki82 vindt dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.599
    8.724
    113
    Vrouw
    Hier ook een openhaard die al jaren buiten gebruik is. Waarschijnlijk toch een te koud huis voor want echt warm wordt het er niet van. Ja, als je er voor gaat zitten is het bloedheet, maar op de bank merk je niet veel. En al dat roet wat op de grond ernaast ligt, ik moest smorgens eerst de boel cleanen daar.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja klopt

6. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.023
    286
    83
    Vrouw
    Mijn streven was altijd dat hij pas aan gaat na de herfstvakantie, dus eind oktober op z’n vroegst. Hoop het dit jaar nog wel wat uit te stellen.. Wij hebben een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning en het is nu nog elke ochtend minimaal 22 graden, dus ook echt nog niet nodig. Heb wel vanochtend alle gordijnen goed open gedaan om de zon binnen te laten, terwijl ik die voorheen vaak dichter hield ivm die irritante zon steeds in je ogen ;). Nu gewoon profiteren van die extra zon en gratis verwarming.
    Als het straks kouder wordt wil ik proberen om het Max 19 te laten zijn in huis als wij er zijn, hier zijn we in het voorjaar ook mee begonnen en was best goed te doen. Eventueel een extra trui of vest, sloffen en dekentje op de bank met als het mij echt te fris is nog een kruik. In huis ben ik hier de koukleum terwijl de mannen zo goed als jaar rond nog in polo’s en t-shirts lopen..

owly en NiVa0230 vinden dit leuk.
  7. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Hier nu 19 graden. Maar gelukkig woonkamer achter in het huis en op het zuiden. Nu heerlijk de zon die naar binnen schijnt. Zal straks wel weer een graadje stijgen.

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Bedankt voor het aanbod maar woon in Overijssel. We hebben de schoorsteenveger van de vorige bewoonster. Die belde ons zelf al voor een afspraak toen we hem niet belden ( nov ‘21) maar hij kwam nooit opdagen dus we gaan gewoon nog een poging wagen ( snap best dat hij het waarschijnlijk vergeten is want ze hebben het wel druk nu) ;)

9. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Het is maar 17,5 :confused: en ik werk de hele dag thuis... Zal ik hem dan toch maar aanzetten? Of nog een extra vest aan?

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Hier ook 17,5 graad. Ik heb hem aan gezet. Ga toch niet zitten verrekken van de kou! Gelukkig heb ik een vast contract en dus nog geen last van die hele hoge prijzen!

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.599
    8.724
    113
    Vrouw
    Dan had ik hem zeker aangezet hoor. Hier is het nu door de zon 21.5, het was 18.5 vanmorgen. Normaal die ik al heeeeel snel het zonnescherm naar beneden, want die zon ;) Maar ga nu maar met een zonnebril op lopen en genieten van de gratis warmte :cool::D

12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.909
    6.476
    113
    Ik werk gewoon met 17 graden, je went eraan.

Syane vindt dit leuk.
  13. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Een houtkachel neer zetten, is veel efficienter en met de huidige gasprijs verdien je hem met 5 jaar terug

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is milieutechnisch natuurlijk niet echt een verbetering.

15. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.909
    6.476
    113
    En op langere termijn lekker allemaal klachten door fijnstof.

Gewooniemand, JUVE en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Even aan zodat de kou weg is, dan weer lager en kijken of het voldoende warm blijft. Hier zakt de temperatuur gelijk weer :confused: hij blijft nu op 19,5 staan en dan heb ik het nog koud:$ (maar ongesteld dus niet fit. Man vindt het niet koud en jongste heeft ook nog gewoon warme handjes etc)

Maslov vindt dit leuk.
  17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    ikga eens kijken! Begrijp ik goed dat je dus een combi tegelijk maakt?
    Eerst hout en dan die dingen erop?
    Waar koop jij het?

18. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Hier zo lang mogelijk uit proberen te laten!
    Moet zeggen dat ik tot nu toe nog steeds alle ramen bijna de gehele dag open heb staan, vind dat zo lekker fris

19. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Vanmorgen nadat ik de woonkamer had geventileerd is de temperatuur gezakt van 21,5° naar 20°. Nu het zonnetje schijnt de jaloezieën naar boven gehaald. Heb tuin op het zuiden en volledige raampartij naar de tuin toe en de woonkamer is weer lekker opgewarmd naar 21°. Ben wel blij dat het huis lang warm blijft en niet snel afkoelt. Alhoewel mij dit in de zomer juist vooral liet klagen o_O

Maan14 vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Wat balen dat hrt bij sommigen al zo koud is...17 graden!
    Hier 19, maar voelt heerlijk en nu met het zonnetje zelfs een half uurtje de buitendeur open, lekker fris.

Deel Deze Pagina