(Wanneer) doe jij de kachel aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 16 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.978
    6.044
    113
    Vrouw
    Haha ja wij ook. De kinderen zitten hier met 30 graden nog onder een dun dekentje op de bank. Vinden ze fijn. Liggen hier al jaren overal dekentjes

Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  2. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.978
    6.044
    113
    Vrouw
    Voor de vocht zal ik wel de verwarming gaan aanzetten. Dat is ook niet zo gezond

Juud78 en Maslov vinden dit leuk.
  3. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Zojuist hier op de thermostaat gekeken en het is nu hier in huis 20,5 zonder verwarming en met de ventilatie luiken open. Overdag als de zon schijnt wordt het nog zo 21-22,5 in huis dus voorlopig geen verwarming aan hier en hopelijk gaat het nog lang duren want hebben overal vloerverwarming dus dan is gelijk het hele huis aan de beurt ipv alleen 1 ruimte bijv. Zit trouwens wel met een dekentje op de bank maar dat is gewoon omdat het lekker zit, heb in de zomer ook vaak een dekentje erbij

Havermout vindt dit leuk.
  4. Havermout

Havermout Niet meer actief

Hier dus nog niet aan gezet omdat het steeds nog 19-19,5 wordt (koudste was 18,5 en dat was gisteren) MAAR onze net 1 jarige had wel hele koude voetjes en handjes en neusje gisteren dus toen zeiden we tegen elkaar dat we daar wel op moeten gaan letten. Zij kruipt over die koude vloer en dat is toch anders dan wij allemaal met trui en sokken (ze heeft wel slofjes aan) dus we komen wel bij het moment dat hij een keer aan gaat denk ik,

Wij stoken dan sowieso alleen woonkamer / keuken en evt badkamer/werkkamer op 19 graden maar dat deden we vanaf vorig jaar winter toen het omhoog schoot dus al.

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.650
    22.087
    113
    Dit. En dan nog vraag ik me af wat er precies bedoeld wordt met "geklooi". Bv trui: ik pak een trui uit de kast, trek de trui aan, heb het behaaglijk warm. Klaar.
    Dekentje: pak het dekentje van de bank, leg het over me heen. Klaar. Idem met pantoffels trouwens.

Misschien ben ik raar, maar vraag me echt af wat daar geklooi aan is :roflmao:

Biny, NiVa0230 en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier inmiddels elke dag aan. Gisteren was het hier 18 graden en de kleine meid lag te rillen van de koud. Ijskoude handjes en voetjes, koud gezichtje.. dus hele dag op 20 gehad en dat was gewoon aangenaam. :). Ook nu staat ie op 20.

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Ook ik snap niet dat iets warms aantrekken of een dekentje over jezelf heen leggen op de bank onder geklooi vallen. Het valt niet onder de categorie het bos in moeten om hout te sprokkelen en hout moeten hakken om een haard op te stoken om het warm te krijgen.
    Maar ieder moet het voor zichzelf weten. Als iemand in een dunne blouse en korte rok met panty op de bank wil zitten en de verwarming flink op wil stoken en een dikke rekening wil betalen, eigen keuze. Ik vind zelf dat ik al veel teveel moet betalen met alle bezuinigen op energiegebruik die ik doe. Bijna wel op het armoedige af. Ik stond altijd al zo kort mogelijk onder de douche. Maar nu gaat hij tijdens het inzepen zelfs uit. Terwijl het mijn enige ontspanmomentje was in een stressvol huishouden met tweeling. De droger hadden wij ook gekocht omdat ik amper tijd wist te vinden om een wasje op te hangen. Al die jaren geen droger gehad omdat ik het onzinnig vond toen ik geen kinderen had. Eenmaal met mijn tweeling gaf het echter iets meer ruimte en net dan dat die prijzen de pan uitstijgen. Deed er al niet alle wassen in, maar bij tijdgebrek was het echt fijn.

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Hier in de ochtend nu 17,5. Overdag tussen de 18 en 19 graden. Vind 18 graden voor onszelf echt het minimum. Had 'm gisterochtend dan ook even aangezet, maar meteen weer uit omdat de zon iets begon te schijnen en het dan wel wat opwarmt. Ik snap dat het met een baby met 18 graden te koud is.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. PeChAn

PeChAn Actief lid

11 mrt 2022
    288
    316
    63
    Vrouw
    Gister voor het eerst de verwarming aan gedaan. Het was gisterochtend afgekoeld naar 16 graden en er zat veel vocht in huis ondanks open ventilatieroosters en ramen 24/7 op kiepstand.

Dus 18 graden ingesteld.

We gaan het zien vanaf wanneer de verwarming dagelijks aan moet.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja het was echt zielig :o: ze was doodongelukkig haha!

11. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.033
    2.396
    113
    Wij hebben hem dus inmiddels aan omdat de kinderen het echt koud begonnen te krijgen. We hebben vloerverwarming dus het is uit of aan (ga niet elke dag wisselen). We hebben m op 19,5 gezet. Maar het opwarmen naar die 19,5 heeft fors wat gekost. Nu is het gestabiliseerd en vraagt het niet meer zoveel gas, maar mennnn die eerste uren waren niet leuk

Bekijk bijlage 738748

12. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik wilde hem vanmorgen aanzetten, maar dat mag niet, want we gaan zo weg.
    Prima, maar zo ontzettend lang zijn we niet weg.
    Vanmorgen 18 graden en ik heb het gewoon koud.
    Hoeft van mij ook niet enorm warm te zijn, maar een graadje warmer en de vloer een beetje opgewarmd is wel fijn. Plus beneden alleen vloerverwarming, dus dat duurt ook altijd wel even voor je daar het effect van merkt.

Gezegd dat meneer dan de thermostaat maar anders in moet stellen, want ik ga niet zitten koukleumen in huis.
    Hij heeft het nooit koud en loopt in de winter nog in een shirt buiten.
    Volgens mij istie er nu mee bezig :roflmao:

13. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.117
    1.191
    113
    Vrouw
    Hier is hij vanochtend voor het eerst aangegaan.

Mijn man heeft hem aangezet terwijl ik nog op bed lag

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Ik draag nooit echt een trui, hooguit een vest of een hele dunne trui. Vind een trui onprettig zitten. En trek dus niet thuis een dikke trui aan omdat ik het koud heb. En al he-le-maal niet zo een vreselijke snuggle trui. Dan gaat de kachel aan/hoger.

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.650
    22.087
    113
    Nou ja, een vest dan. Ook goed toch.
    Van mij mogen de prijzen zo blijven zolang mensen te beroerd zijn om eerst zichzelf enigszins proberen te verwarmen. Geen trui willen dragen vind ik een beetje in de categorie geen water lusten vallen, dus zulke mensen mogen van mij best heel veel extra betalen (de vervuiler betaalt).

Overigens bestaan er ook dunne truien die heel warm zijn. :) Zoiets had ik vroeger eens, een thermostrui. Helaas kwijtgeraakt toen ik ging emigreren.

Mieees, Zara75, Linda86 en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier is de kachel van 17 naar 18,5 gegaan even. De was hing binnen te drogen en daarbij bleef ik het maar fris houden dus iets hoger. Nu 18,5 in huis en voelt het eigenlijk prima.

17. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.328
    2.701
    113
    Vrouw
    NB
    Het is hier 16,3 en ik helemaal niet de behoefte om de kachel aan te doen. Volgens mij is het dus ook wel gewenning want vorig jaar had ik het al koud als hij op 18 stond. Het enige wat ik koud vindt is de wc omdat die wc bril dan zo koud is :roflmao:

Damay77, citroenrasp en Syane vinden dit leuk.
  18. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Ik kan wel onder een deken zitten maar kleine kinderen spelen toch. Ik vind het dan wel prettig als het aangenaam is binnen

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.650
    22.087
    113
    Maar ik neem aan dat die kinderen niet recalcitrant weigeren om eerst een trui te dragen voordat de verwarming aan gaat. Tenzij ze hiermee zijn opgevoed wellicht.

Damay77 en Saartje33 vinden dit leuk.
  20. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Ja ze hebben een trui aan maar ik vind 19,5 toch wel het minimum in huis.

Deel Deze Pagina