(Wanneer) doe jij de kachel aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 16 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Het liefst draai ik hem naar 23 nu...lig te rillen in bed:confused::confused::rolleyes:
    (Iets met ziek worden geloof ik) ben al een paar dagen niet zo fit.. en heb ik ook het dekbed nog niet verwisseld brrr
     
  2. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    Hier nu 17,9
    Brrr
    Maar doe m niet aan…
     
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.125
    15.631
    113
    Vrouw
    Het is nu 21 graden dus de verwarming gaat nog niet aan.
    Ik heb nog korte mouwen en een korte broek aan en we lopen nog op blote voeten (geen vloer verwarming) dus eerst nog wat gratis aanpassingen mogelijk.
     
  4. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.645
    3.007
    113
    Vrouw
    Als het van mij afhangt alsnhet binnen minder dan 18 is, als het van man afhangt als het minder dan 23 ofzo is. Ik heb het altijd te warm en man altijd te koud.

    Dit jaar gaan we normaal tegen de winter beneden kunnen wonen in onze verbouwing, maar daar is net nieuwe vloerverwarming geplaatst die nog niet aangesloten is, en dat zou 6weken duren vooraleer die op temperatuur is (moet stelselmatig opgehoogd worden), dus het wordt vermoed ik een winter met veel dikke truien en fleecedekentjes. Want het opstarten gaat pas binnen een aantal weken gebeuren.
    In de nieuwe badkamer hebben we wel een extra elektrische verwarming gelukkig, die kan wel op.
     
  5. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Brrr gatver beterschap!
    Afgelopen week heb ik de zomer dekbedden voor de herst/ voorjaar gewisseld.

    Gisteravond was het echt fris beneden en aangezien we nieuwe vloerverwarming hebben, hebben we even gekeken of hij het deed hahaha maar dat zet natuurlijk niet direct zoden aan de dijk. Het werkte wel dus dat is goed.
     
  6. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Toen ik beneden kwam kon ik ruiken dat de verwarming aan was geweest. Ik ruik dat altijd de eerste paar keer, vanwege het stof denk ik :o: Dus het is vannacht beneden de 17 graden geweest hier in huis, dan springt hij aan.

    Ik ga vandaag de boel even goed instellen. 's Nachts en wanneer er niemand thuis is 15,5 graden en op thuiswerkdagen 18,5. In de avond 19.

    Nu is het zonder verwarming 18,5 en dat is prima te doen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.460
    10.661
    113
    Hier gaat de verwarming pas echt met 16 graden aan. Daarboven verwarmen we met airco. En dat tot Max 19-20 graden. Afgelopen winter ook gedaan en dat gaat prima. Het went echt. Op een gegeven moment vind je het dan met 18 graden gewoon lekker.

    Ik hoop dat echt iedereen wat zuiniger gaat doen qua gasverbruik. En niet enkel de mensen die moeten. Want het gas is schaars en je hebt gewoon maar net pech als jij degene bent die het nu heel duur betaald. We hebben daarin samen een verantwoordelijkheid vind ik. :)
     
    Gewooniemand en Maslov vinden dit leuk.
  8. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik heb geen begindatum dat ik zeg van dan mag de verwarming pas aan, als dat in december is dan gaat de verwarming in december aan, is dat in augustus dan gaat ie in augustus aan.
    ik ga niet in de kou zitten in m'n eigen huis..
    hij is overigens nog niet aangeweest bij ons.
     
    Biny vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zit me wel even te bedenken hoe we dat straks met de baby gaan doen. Wat we altijd wel deden was de badkamer goed warm stoken als de baby mee ging onder de douche (vloerverwarming en normale radiator aan) en ook op het kamertje waar ze verzorgd werden ook even aan zodat ze niet van een warme badkamer in een ijskoude kamer komen. Sowieso vaak die kamer de verwarming op 1 zodat de verwarming niet warm zou worden maar echt die ijzige kou eruit is. Nu ze de eerste maanden bij ons op de kamer komt (co-sleeper) ben ik benieuwd want ikzelf kan heel slecht tegen verwarming op mijn slaapkamer..
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Kruiken in bed. Onze kinderen hebben ook op onze kamer geslapen met het raam open. Zoon is geboren met sneeuw.
     
  11. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Bij ons is het momenteel binnen 21 graden, ik hoop nog zo lang mogelijk niet de verwarming aan te hoeven doen. Boven willen we de vloerverwarming sowieso dicht draaien aangezien we daar kunnen verwarmen met de airco.
     
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Oh wat hebben mijn kinderen het dan slecht gehad :roflmao:
    Nooit verwarming aan gehad op de slaapkamers en ook niet in badkamer of in hun kamer om ze te verzorgen.
    Als het erg koud was hadden ze een kruik in bed. Verder raam altijd op een kier. Slaapzak aan met pyjama. Af en toe in nekje voelen. Warm, dan hebben ze het niet koud. Swinters bij koud slaapzak met mouwen. Of een extra of dikker dekentje.
     
    femkes, Saartje33, owly en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mij is ook altijd verteld dat het juist niet te warm moest zijn in de slaapkamer van de baby..
    mijn zoon is ook in de winter geboren..

    on topic; als we het koud krijgen zet ik de kachel aan..
    het is nu nog 22 graden in huis.. dus vind het niet nodig..
     
  14. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.386
    2.551
    113
    Hier is het 22/23 graden in huis. De verwarming is nog niet aan geweest. Maar de roosters staan wel allemaal open.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Onze oudste 2 waren als pasgeborene best fijn (nog geen 3 kg) en ondanks dat ze een prima start hadden konden ze zichzelf niet direct al even goed warm houden. Ik zeg niet dat jouw kinderen het slecht hebben gehad maar onze 2e is van nov en het was toen wel echt erg koud. Op een koude winterdag heb ik sowieso de verwarming voordat ik ga douchen. ;)
    M daarentegen was een ander verhaal. Die is geboren toen het behoorlijk warm was en die woog ook bijna 3400 gram! :o: Deed het meteen prima!
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Té warm niet nee maar een naakte baby afdrogen of aankleden op een ijskoude kamer met bij wijze van spreken -10 buiten ga ik niet doen. ;). maar ieder z’n ding natuurlijk.
     
    Gewooniemand, Spectre en lovemy2kids vinden dit leuk.
  17. anexis

    anexis Actief lid

    1 okt 2021
    227
    79
    28
    Vrouw
    Bij ons is het nu 19,5 graden. Ik vind het nu al best fris maar de verwarming gaat voorlopig echt nog niet aan. Pas als de temperatuur onder de 17 graden komt ga ik er over nadenken. Helaas wonen we in een slecht geïsoleerde huur hoekwoning
     
  18. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Hier een slecht geïsoleerd huis, waardoor het nu met de zon op ons grote raam nog heerlijk 22/23 graden is. Maar zodra de zon niet schijnt is het een stuk frisser! Hier gaan we verwarmen als we het koud hebben, maar wel met de airco’s. Af en toe even opwarmen met de cv, maar die dan na een half uur weer uit.
     
  19. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Wij hebben een baby in oktober en januari gekregen maar nooit boven verwarming aan gehad. Gewoon werken met kruiken/warme dekens.
    Als de baby meeging onder de douche ook geen kachel aangehad want dan deden we het aankleden in de huiskamer. Als we de baby in bad deden dan gewoon op het aanrecht daar was de kachel wel aan.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Wij hebben een heel koud huis en wij hadden een klein elektrisch kacheltje in de badkamer. Ideaal, hoef je niet alles op te stoken.

    Wij slapen sowieso niet in warme kamers dus de kinderen ook niet, ook niet als baby. Gewoon een lekker warm slaapzakje met mouwen doen, en een romper en eventueel een sokbroekje. In de winter sliepen ze overdag gewoon heerlijk fris buiten met een deken over. Heel Scandinavisch ;) Dus ik zou zeker niet opstoken in je slaapkamer als jij daar ook niet van houdt.
     
    Nina Sanders en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina