Nooit verwacht de houtkachel terug te kunnen verdienen maar het gaat ons dit jaar al lukken. Nu hopen dat er een paar bomen omwaaien zodat we weer gratis hout hebben. heb nu voor €1000 geperst hout gekocht voor deze winter en stook gewoon hout bij.
Hier was het vanmorgen 12,5 graden in de woonkamer. Als ik de radiatorknop aandraai wordt hij ook warm terwijl de thermostaat uit staat. Hoort dat? Als ik Google staat er dat er dan misschien iets kapot is..
staat je termostaat niet op 12 graden ingesteld, dat is bij de meeste cv ketels de waarde voor de vorst bescherming. Draai je de radiator open krijg je warm water omdat je cv het op die 12 graden wilt houden. Ga je lager dan 12 graden in de huiskamer en heb je de radiatoren in de slaapkamer en op zolder uit kan je nog steeds op zolder kapot gevroren leidingen krijgen. Om die reden staat bij ons de radiator op zolder altijd helemaal open. Maar ik hoor nu zoveel mensen die niet de kachel aan doen, zijn jullie woningen niet goed geïsoleerd? Ik kan met een 60tiger jaren woning niet beter dan een C label komen maar goed de kamerdeur dicht houden en ik kan de warmte aardig vasthouden. In 7 uur slapen verlies ik maximaal 3 graden, komt daar een werkdag bij is het totale verlies 5 graden. Dit is met een kamerdeur met een deurdranger zodat de kat in en uit de huiskamer kan en een keuken met een nis. In de ochtend even wat kleine houtjes en 1 pini-kay blok erop en het verlies van de 3 graden blijft de max tot dat we thuiskomen. Zijn we thuis dan gaat er meer hout op en zitten we met een uurtje weer op de 22 graden en kan dat vest uit.
Ik zou dan 2x per dag 32 km moeten fietsen haha. Ik heb een business card maar met 19,7 graden op kantoor ben ik blij als het woensdag is, 2 dagen in die kou is wel genoeg.
19.7 is bijna 20 graden. Is toch echt wel genoeg lijkt mij. Ik zit op werk in 19 graden en prima te doen hoor. Went vanzelf. Wat we weleens doen is rond lunchtijd de verwarming even half graadje hoger, en dan teren we daar de rest van de dag weer op.
Woon je in een appartement? Of op hoeveel vierkante meter? Hier nooit alleen gewoond en mijn ex deed die dingen allemaal. Woon nu op een appartement 75 vierkante meter en ik moet ook 88 euro betalen. Moet het verhogen natuurlijk maar weet niet welk bedrag reëel is.
Hier IT en dan merk je t best wel vlot aan je handen vooral. Tis nou ook niet dat we veel naar de printer lopen ofzo. Buiten rondje lopen in de pauze helpt wel, dan lijkt t weer warmer. Maar ik ga gewapend met een poncho naar kantoor. Als t dan te koud is krijg ik t de rest van de dag ook niet meer warm. Of ik m die dag nodig heb is een tweede.
Ik moet zeggen dat het me eigenlijk niet tegenvalt om de kachel veel uit te hebben. Het is nu 14 graden boven en 15 graden beneden, ik ben aan het stoffen en stofzuigen en heb het totaal niet koud, eerder bij het ontbijt even in een dekentje. Ik draag een lange sweater met longsleeve eronder, een thermolegging en mijn pantoffeltjes. Gisteren toen ik met de kinderen thuis was heb ik gestookt tot 16, en 's middags de houtkachel even aan gehad (groot blok en wat takken, niet bijgevuld). Dan zitten we gewoon spelletjes te spelen. Die 19-20 graden is echt gewenning.
Ik ben doktersassistente, ben nou ook niet veel in beweging. Ja, soms koude handen, maar verder valt het mee. Met 19,7 vind ik echt niet dat je mag klagen. Hier met 19 mag ik niet klagen.
Dat is wel handig, maar ik ben bang dat mijn huis dan compleet wegschimmelt... Hier was het vanmorgen 15,5 en heb hem om 6 uur op 17 graden gezet. Ben er nu net weer en zie dat we inmiddels 3,5 m3 gas hebben verbruikt.... gaat lekker zo...
Die was is idd een ramp. Ik heb die op.zolderhangen. Daar staat de radiator een klein beetje open, zodat er toch wat warmte is en de was iets beter droogt. Verder probeer ik wel te luchten in de slaapkamers, maar houd ik zo veel mogelijk de slaapkamerdeuren dicht. Daardoor blijft het op de overloop iets aangenamer en hopelijk helpt het bij het drogen van de was. Daar gaat het dakraam een paar keer per dag automatisch open en na een tijdje weer dicht.
Ik doe ook kantoorwerk en bij ons was het de afgelopen weken 18 graden op kantoor. In het begin vond ik het best koud als ik wat langer stil zat, maar nu ben ik het gewend.
En dat is bij mij juist het probleem! Ik heb eigenlijk geen ruimte om mijn was 48 uur te laten hangen. Met 8 man heb ik zoveel was dat ik eigenlijk elke dag wel minimaal 2 wassen heb. Handdoeken, washandjes ed gaan standaard in de droger. Bij slecht weer ook het beddengoed, maar de rest hang ik zoveel mogelijk op. Het is iedere keer weer puzzelen om het op te hangen, het al droge ertussenuit halen en aanvullen met nieuwe natte was.
Ja bij ons ook. De was is het probleem. Die droogt gewoon niet. Dus dan toch de verwarming maar weer iets aan met de wasrekken ervoor..
nee een eengezinswoning uit 1962, ik heb hele lage stookkosten door onze houtkachel. hij staat er nu 2 jaar en we zijn van 1200 kuub naar 400 kuub terug gegaan. Zit met elektra tussen de 2800 en 3200 kwu.