Voor mij is het ook geen opletten. Er staat zoveel Pini-kay rufbriketten eiken stammetjes in dozen dat ik de cv niet aan heb. We wachten nog op een storm of een opdracht om hout te zagen. Hebben nu 3 kuub liggen. Kan nog wel 2 kuub bij het moet 2 jaar drogen. Gas is alleen om te douchen
Plassen lukt me wel haha dacht dat je de grote boodschap bedoelde. Choco al 2 bekers op het werk op. Zit aan mijn taks
Ik vind 18 graden dus echt vet koud. Ook al zit ik met een dekentje, mijn dikke trui, kruik en dekentje over mijn schoot te werken. Ik heb dan blauwe nagels, koude handen en een ijskoude neus. 19 graden vind ik te doen. Al heb ik dan nog dat dekentje nodig en een kruik en een trui als ik stil zit. Behaaglijk is het in elk geval niet. Maar op werk of als ik bezig ben vind ik het helemaal prima, warm soms zelfs. Maar goed ik heb weinig vet op mijn botten, volgens mijn man komt het daardoor Armoede vind ik het niet. Wat ik wel armoede vindt is dat ik nu half ''stress'' krijg als ik de kachel aanzet of even lekker onder de douche sta of eigenlijk heel graag weer eens een keer in bad wil (was vroeger echt mijn me-time) ik kan dat niet meer ''gerust'' want ik voel het geld weg sijpelen. Dat vind ik wel naar. Maar dat komt misschien omdat ik in het allerhoogste tarief zo ongeveer zit.
En lekker goed voor het milieu ook, de haard stoken zodat het 22 graden is binnen en je kinderen hun trui uit hebben.
Dat zei ik ook niet ging over 15 graden En nee 19 kan wel maar ik doe er graag 2 graden bij. Maar ieder zijn ding
1 kind en mijn man. Ze zitten voor de kachel daar is het warmer. Ik heb het thuiswerk huis voor 2 vriendinnen Gezellig met af en toe een blokje op het vuur gooien Een lp naar keuze En thuis hebben ze lagere kosten
Het ging mij er om dat er iemand zei met blauwe nagels te zitten en een koude neus. Sorry maar in Nederland vind ik dat zoiets niet nodig hoeft te zijn We mogen hoe erg het land er ook aan toe toch nog wel een beetje normaal leven. Ik vind het pijnlijk om te lezen dat het niet meer kan Buiten dit hebben we ook nog dure verzekeringen en boodschappen
Maar wie bepaald dan wat normaal leven is? Het is misschien een schok voor je, maar legio mensen vinden 18/19 graden een doodnormale temperatuur hoor, ook 5 jaar geleden met normale gasprijzen.
Ondanks alle ellende in Nederland is mijn huis een beetje een positieve plek waar ook andere van mogen genieten Ik vind het gezellig. Samen koken maar ook zonder tv bijvoorbeeld naar vinyl luisteren. En ja een mooi vlammenspel is rustgevend Soms is onze eettafel een bureau voor 2.
Dat kan zeker waar zijn en ik heb ook familie waar dat altijd zo was nu is Maar bij ons is het nooit geweest. Wij hadden vroeger in het oude huis een ligbad. Vriendinnen kwamen nog wel eens langs voor een avondje chillen in bad. Ik heb gelukkig nooit na hoeven denken dat het veel gas kost.
Kan ook met een elektrische haard. Had ik vroeger. Ding staat nu op zolder Maar echte vlammen zijn mooier
We hebben hier de cv op 18 staan. De afgelopen dagen, zeker snachts, springt hij dan steeds aan. We verwarmen bij met een electrische kachel en dan wordt het meestal 19 / 19.5 graden. Waar ik "vroeger" de cv op 21 zette, is dit nu prima. Zeker als je ook wat kaarsjes aansteekt. Volgens onze app werkt dit het beste/minst aantal kwh. Als we met de cv hoger gaan stoken, schiet het verbruik ook echt omhoog. En eigenlijk vind ik het juist wel goed om zo bewust met energie om te gaan. Die 21 graden waar we vroeger op mikten, slaat eigenlijk nergens op.