Wanneer doen jullie de box weg?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Benzoblij, Jan 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Hallo allemaal,
    wij hebben een dochtertje van bijna 13 maanden. Ze speelt nog heel lief in de box. Vind dit vooral handig als ik haar zelf niet in de gaten kan houden zoals bij het koken en poetsen enzo. Ze houdt het ongeveer een uurtje vol en eigenlijk ben ik daar erg blij mee.
    Maar nu zeggen allemaal mensen in mijn omgeving, oh zit ze nog steeds in de box, wat zielig!
    Is dit nou echt zielig? Ik heb het idee dat het zowel voor haar als voor mij een soort van rustpunt is.
    Wat vinden jullie ervan?
    En wat doen jullie?

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik vind dat niet zielig hoor.Ze vermaakt zich toch nog prima? Het is zeker ook even handig als jij dan je ding kan doen. Ik zou het gewoon blijven doen.

3. Niet meer actief

Ik vind het ook niet zielig hoor!
    Romano is bijna een jaar en zit ook nog elke dag een uurtje in de box en dan vooral 's ochtends als wij stofzuigen en dweilen, Hij speelt altijd super lief en vind het niet vervelend, dus ik hou het voorlopig zo nog ff zolang hij nog wilt! makkelijk toch?!

4. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Hey,
    absoluut niet zielig hoor!
    Hier staat de box er ook nog en mijn zoontje wordt 15 maand. Ik vind het zo'n handig ding. Als ik moet dweilen is het handig om hem erin te zetten of als je gaat douchen of zo. Mijn zoontje loopt al 2 maanden rond en heeft geen problemen met eventjes in de box te zitten als het niet anders kan.
    Hier gaat dit ding absoluut nog niet weg.

gr

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    idd niet zielig juist veilig, een rustpunt wat je zegt, even ichzelf vermaken is heel goed en zo kan jij even je ding doen.. hier blijft ie nog staan hoor, ik denk tot ie er zelf uit kan klimmen haha (kidding)

6. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Fijn dat jullie het ook geen probleem vinden :D
    Ons dochtertje is nooit een echte slaper geweest, vooral niet overdag.
    Met moeite slaapt ze nu 1 1/2 's middags en dat is echt te weinig voor mijn rust en huishouden hoor. Vooral nu ik weer in verwachting ben :D
    Ben wel benieuwd tot hoelang ze er nog in wil.

7. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    Danique zit eigenlijk nooit meer in de box.
    Ik dweil en stofzuig als ze in de eetstoel zit,
    zij eet en dan kan ik opruimen..
    We hebben de box nog wel maar dan om andere redenen :)
    Maar ik kan me niet bedenken wat er nou zielig aan moet zijn dat uurrtje in de box, zolang ze zich kan vermaken en het geen probleem vind.
    Zit ze nou een uur lang te huilen omdat ze het niet meer leuk vind dan zou ik dat ook een beetje zielig vinden, maar dat is niet het geval..
    Dus lekker je box nog houden!

8. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hier staat de box ook nog steeds hoor. Emiel is bijna 1½ maar zit er soms nog in. Niet meer dagelijks en zeker niet als we beide thuis zijn. Ik merk wel dat sinds hij loopt hij er veel minder in zit.
    Als volgende week het ritme weer normaal is na de feestdagen dan gaat Emiel 's morgens even in de box en ook als ik eten aan het koken ben en mijn man is nog niet thuis. Als ik dit niet doe dan kan ik niet rustig naar de wc zonder dat de boel wordt afgebroken :( .
    Zolang Emiel er niet uit klimt blijft de box nog wel staan, ik vind het een veilig gevoel.

9. Dushi

Dushi Niet meer actief

Wij hebben de box met 13 maanden weggehaald. Toen kon ze lopen en hadden we de ruimte weer voor een speelhoek nodig. Hier gaat ze gewoon lekker zitten als ik aan het rommelen ben. Zonodig helpt ze gezellig mee.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind het ook helemaal niet zielig... niks aantrekken van andere mensen hoor, als jij en je kindje dit zo fijn vinden is het toch goed? Het zou zielig zijn als ze gaat huilen in de box en er niet meer in wil maar je haar toch erin zet.

Wij hebben de box in oktober/november weggezet en een tafeltje met stoeltjes gekocht. Dit omdat Louise nooit meer in de box zat en hij werd gebruikt als opslag voor speelgoed ;)

11. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    nou dan zou t hier wel erg zielig zijn :)
    sochtends als ze gegeten heeft,en als we de honden uitgelaten hebben,dan gaat ze er ook in.
    dan zit ze soms wel een uur of 2,5 te spelen.
    dan zet ik n bakkie thee voor ons en zoekt ze zelf uit waar ze mee wil spelen in dr box.soms wel tot ze naar bed gaat rond half 1/ 1 uur.
    zolang ze er lekker in speelt....
    ze heeft nu door hoe ze op de bank moet klimmen en je kan niks meer doen voor jezelf want ze wil alles hebben....
    ik heb n laptop en soms zit ik beneden op de bank er mee terwijl zij in de box zit.tussendoor ff n koekje en een fles drinken en ze vermaakt zich wel.
    hier blijft ie staan tot ze echt niet meer zou willen.
    ze is mij te bijdehand om heel de dag buiten de box te spelen.
    dan zit ze om de haveklap mn plantjes te "masseren"
    of gaat ze op zoek naar de afstandsbedieningen.

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Echt niet zielig! Ik zou het ook doen als ik je was en doe het op het moment ook. Het is DE veilige manier om even niet continu op te hoeven letten.

Hier houdt ze het doorgaans ook niet lang vol, hooguit een uurtje dan is ze het wel weer zat. Maar goed in een uurtje kun je veel doen.

13. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Echt niet zielig hoor. Onze dochter vond het altijd heerlijk. Sinds kort hebben we de box de deur uit gedaan om plaats te maken voor de kerstboom, en omdat ze er sinds een aantal weken toch niet meer in zat. We hebben nu een tafeltje met stoeltjes neergezet :)

14. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    zolang ze erin wilt zitten is het goed toch kun jij je even richten op koken en poetsen haha

youame was met 10 maand er niet meer in dus werd het de opslag plaats voor speelgoed toen hebben wij m weggehaald

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij breken zelfs een schouw uit, omdat er een tweede box bij komt. Sven speelt 's ochtends nog een uurtje in de box en 's middags een half uurtje als ik aan het koken ben. Wij hebben er vorig jaar express een tweelingbox voor gekocht, zodat hij lekker de ruimte heeft, staat ook een complete speelgoedkist bij in haha

mijn schoonloeder zeurt er ook zo over, mijn nichtjes, ongeveer even oud, zitten er al lang niet meer in. Ze vind het onzin dat hij nog in de box zit. ik vind het zalig en Sven vindt het prima.

zielig? absoluut niet! 's middags speelt hij op de grond, dus die beweging krijgt hij ook hoor ;)

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik vind het absoluut niet zielig als een kindje in de box speelt..

Hier staat de box zolang wij het nodig vinden.. Esmee speelt er s'morgens nog in als ik aan het schoonmaken ben en tijdens het koken.. Verder wanneer ik naar de wc ga. Vind het wel handig.. ;)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind het ook echt niet zielig!

Wij zetten ze juist vaak in de boxen omdat ze dan gewoon even geen 'last' van elkaar hebben. Ook weleens 1 in een box en 1 op de grond, met dezelfde rede! Ze vinden het zelf volgens mij ook heerlijk om lekker in de box te zitten en rustig te spelen. Zogauw ik merk dat ze het niet meer fijn vinden om erin te gaan dan hoeven ze er niet meer in, maar tot die tijd lekker wel!

Nu hebben ze ieder een eigen box, dat gaat straks veranderen met de derde op komst. Dan moeten ze er 1 samen delen. Dus zullen ze beide wat minder vaak in de box zitten ;)!

18. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    vind het niet zielig hoor.... lijkt me heerlijk als Liam er nog af en toe in wilde... maar wij krijgen hem er niet meer in..
    zolang ze het niet erg of vervelend vinden, zou ik er gewoon mee doorgaan. Heb je toch even je handen vrij.

19. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Een dag voor haar eerste verjaardag hebben wij hem weggedaan.

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Hier staat hij ook nog. Ze zit er bijna niet meer in. Maar soms is het wel even handig. Als ik even de boodschappen uit de wagen moet halen beneden. Of als ik moet douchen. Dat ze ik vaak de laptop met bumba voor haar aan en vermaakt ze zich prima.

Share This Page