Wij hebben een universele voetenzak van prenatal merk voor in de buggy. F zit nu nog zonder voetenzak in de wagen en hij heeft gewoon een spijkerjasje aan. Maar ik kan idd wel een de voetenzak erin doen en dan alleen het onderste gedeelte. Is toch weer wat warmer.
hmmm, ook hier wrs een warmbloedig kindje.. Nog geen voetenzak in de wagen. Wel een lente/herfstjasje met daaronder een truitje met lange mouw en romper. Mocht t iets kouder worden dan gaat er wrs een dik vest aan met bodywarmer en daarna denk ik pas de winterjas. Tis nl een 'zweetjoekel' hihi.. Als ik m nu in de voetenzak zet, dan zweet ie eruit... Dus hier wachten we nog even.
Heb vandaag dankbaar gebruik gemaakt van de voetenzak; wat een gure wind en kou zeg (het is hier 15 graden). Ik heb het zelf nogal gauw warm en loop nog met m'n zomerjas, maar bedenk wel dat je baby'tje stil zit/ligt! Die kou op z'n borst is niet goed.
als jullie de voetenzak in de wagen hebben liggen, wat trek je je baby dan aan? z'n jas of een vestje?
Ik heb nog geen geschikt winterjasje kunnen vinden, wel een heel dik fleecevest met capuchon. Daaronder een hemdromper, lange mouwen t-shirt, gebreid vestje. Denk dat je baby stil ligt en jij loopt. En bedenk ook dat als je gaat winkelen je baby het weleens heel warm kan krijgen in een winkel; dat je dan de voetenzak even openritst. Ik doe zelf ook altijd m'n jas los. Maar beter iets te warm dan te koud; het is nu echt wel fris buiten. Moest vanochtend vroeg weg met mijn zoontje; brrrrrr!
Vanochtend was het maar 1 graad! Dus hier gaat de voetenzak er ook in. Overdag met het zonnetje rits ik hem open, maar 's morgens als het zo koud is gaat ie lekker dicht
De stelregel is niet bepaald "liever te warm dan te koud"... Maar ik denk dat je nu de voetenzak er echt wel in kunt doen. En niet al te warm aankleden, ik zou er nu zeker nog geen winterjasje bij aantrekken, dat doe je als het nog kouder wordt (natuurlijk wel 's ochtends nu, dan is het een stuk kouder dan 'smiddags)
Dat is ook geen stelregel, dat vind ik persoonlijk. Mijn ventje heeft het gauw erg koud, die heeft met 20 graden op zijn slaapkamer ijsklompjes. Heeft dus een wollen romper, wollen sokken en ook wantjes aan. Te warm is als ze gaan zweten in de nek, dat heeft hij voor het laatst gedaan toen het 30 graden was. Mijn ventje heeft het lekker zo; maar dat is voor iedere baby anders. Gewoon even uitvogelen, maar kou op de borst met dit weer is niet slim en niet lekker voor je baby uiteraard. Een dun katoenen vestje en dan in de voetenzak zou ik dus ook niet doen. Hier was het vanochtend onder nul, dus wel tijd voor een winterjasje, we gaan zo weer op zoek! Ik heb het ook liever behaaglijk warm dan te koud.
Ik heb ook al de voetenzak erin, maar heb hem nog niet dicht hoeven doen. Wel de winterjas aan, al een paar weken. Als ik merk dat mijn dochter het koud heeft in de wagen stop ik haar voetjes lekker in de zak.