Wij wassen in het weekend en op onze vrije dagen. Heel af en toe gaat er op een andere doordeweekse dag 's avonds ook een wasje in, maar die is altijd voor 22.00 uur klaar, want die wil ik opgehangen hebben voor we naar bed gaan. Ik kan me voorstellen dat een onderbuurvrouw last heeft van nachtelijke wasjes. Bij ons hoor je de machine ook centrifugeren en hij maakt nog niet eens zoveel lawaai. Maar het moet inderdaad in overleg. De manier waarop jullie onderbuurvrouw denkt te bepalen wanneer jullie wassen, is best onfatsoenlijk. Hoewel ik het me wel kan voorstellen. Als ze al een hele tijd met deze ergernis rondloopt en op een gegeven moment de maat vol is... veel mensen reageren dan zo. Voor hen duurt het al heel lang, terwijl voor de ander geen vuiltje aan de lucht is en dan komt het als donderslag bij heldere hemel.
ik heb het ongeveer voor je uitgerekend en per wasbeurt die s avonds draait ben je 2,5 cent goedkoper uit dan overdag. jij doet dat 2 keer in de week dus 5 cent per week. Per jaar ben je dus 52 x 5 cent = 2,60 duurder uit als je rekening zou houden met je buren... En dan nog sowieso dit: Is nachtstroom echt voordeliger?
hier gaat de was ook snachts aan zodat ik het in de ochtend meteen kan ophangen nu staat onze wasmachine wel in de berging, aan de berging zit de berging van de buurvrouw maar die is oud en slechthorend dus die hoort het gelukkig niet maar kan me voorstellen dat je in een flat ofiets dergelijks er last van kan hebben maar ik vind dat je er wel normaal over moet kunnen praten.....
ik was dinsdags op de dag en vrijdag en zaterdag op de dag ik was snachts nooit want ik ken er slecht van slapen maar ik hoor van de buren naast mij wel snachts de droger en wasmachine maar ik klaag er niet over tegen haar hoor alleen ik slaap erdoor iets minder maar ach het is niet elke nachts je moet doen wat je zeker het prettigs vind hoor
Tja vind eigenlijk dat je buurvrouw gelijk heeft! Ja wassen is nodig, maar je kan ook rekening houden met je medemens! En tja voor haar is dit irritant kan me eigenlijk wel voorstellen , heb ook op een flat gewoond en je hoorde boven onder je echt alles! Dus ik zou lekker overdag wassen, weekends s'avonds voor 22.00! Maar ja dat is mijn mening
Sorry wil niet iets uitlokken! Maar je laatste opmerking vind ik wat vreemd, uberhaubt van mensen die roepen moet jezelf weten! Kijk als je vrijstaand woont of een hutje op de hei moet je het inderdaad zelf weten. Maar zolang dat bij de meeste Nederlanders niet zo is vind ik dat je rekening met elkaar moet houden!
Jeetje.. Vraag me stiekem Toch af in wat voor flats jullie allemaal wonen hoor.. ik hoor nooit wat maar dan ook echt helemaal niks.. Behalve soms savonds boven me lopen... (nja lopen.. Noem t gerust stampen ofzo)Maar dat is echt alles..
Nou wij niet in een houten flat hoor haha. Zou haast denken dat het allemaal goed geisoleerd zou zijn met al dat beton maar niet dus. Wij hebben zelf weinig last van buren. Miss doordat wij op de bovenste verdieping wonen. We kunnen nu op dit moment buren horen praten (verjaardag ofzo). Of het van links/recht of onder komt weten we niet. Maar storend is het niet.
Njaa ik woon op de 9e van de 14 haha en boren ofzo hoor je wel goed.. Geen idee alleen waar dat dan vandaan komt haha maar voor derest hoor ik echt niks... En ben toch echt niet doof... Denk ik hha Ik kan me gelukkig ook niet zo snel storen hoor
Heb van alle appartementen waarin ik heb gewoon 1x op een tussenverdieping gezeten, zaten anders altijd bovenin. Als je bovenin zit is het logisch dat je geen last hebt van je buren, maar ik weet nu ook dat geluid van de bovenburen harder door kan komen dan geluiden in je eigen huis. Ik vind dat als je in een appartement woont je best wel wat meer rekening mag houden met je buren. Zo heb ik mijzelf (en onze gasten!) altijd aangewend om zonder schoenen door het huis te lopen. Mensen begrijpen vaak niet hoeveel overlast het klikken van hakken of het gewoonweg stampen van schoenen kan geven...
Ja boren kan echt helemaal vanaf de andere kant van de flat komen. Hier wordt 2 verdiepingen, schuin onder ons volop geklust en geboord en dat wordt goed geleidt door verwarmingsbuizen.
Wat schoenen betreft hier ook..hoewel ik nooit op hakken loop gaan onze andere schoenen uit. Op laminaat hoor je veel.
Waarom ga je niet gewoon eens luisteren als je was staat te draaien hoe dat dan bij hun klinkt? Kan je meteen het tegenovergestelde bewijzen als het inderdaad nergens op slaat. Is het wel zo dan weet je meteen waarom je buurvrouw komt klagen. Wij wassen overdag omdat onze dochter pal onder de wasmachine ligt en dat ding herrie maakt. Ik zet mijn was altijd klaar en smorgens ga ik eerst naar zolder om hem aan te zetten (simpele druk op de knop) smiddags ga ik dan de volgende er in doen en hang de eerste op. Wij hebben ook nogal wat was zo met 5 man en 2 honden
Als je buurvrouw precies weet wanneer jullie wassen zal ze er vast echt last van hebben.. Ik was zelf ook áltijd overdag, zou er ook echt niet blij mee zijn als mijn buren regelmatig snachts de wasmachine aan zouden zetten, en ik daar wakker van zou worden..
ik zou het ook niet fijn vinden, je hoort het toch wel dat de wasmachine aanstaat in de flat boven je. Ik heb zelf in een flat gewoond dus ik weet waar ik over praat. Als je buurvrouw klaagt dan zal het wel zo zijn toch? anders zou ze niet klagen.
hier draait de wasmachine dagelijks. Maar de wasmachine van onze buren als ze die aanzetten, dan trilt ons huis echt ( ze hebben een oude machine vermoeden we)
Wij wassen doordeweeks overdag. Ik hoor soms de wasmachine van de bovenbuurvrouw, maar ik stoor me er niet aan. Ik was niet s nachts omdat ik bang ben dat er wat gebeurd.
Toen ik nog in een flat woonde werd ik ook gek van het geluid van de wasmachine van mijn bovenburen. Dat hoorde ik harder dan mn eigen wasmachine, en ik kon daar echt niet van slapen. Niemand kan bepalen wanneer je wast, maar je woont nou eenmaal in een flat waarbij je iets meer rekening met elkaar moet houden. Miss gewoon dagstroom nemen? Dan is je probleem gewoon opgelost...
Sommige meiden zeggen "tsja, de was moet toch gebeuren" Maar 's nachts? Stofzuigen moet ook gebeuren, maar doe ik toch ook niet 's nachts? Nachttarief bespaard idd net 2 cent ofzo, zoals iemand hier al zegt, dus voor het geld hoef je het eigelijk niet te doen Maar ik snap de buurvrouw zeer zeker. Ze hoort hem blijkbaar goed, anders weet ze niet exact op welke tijden jullie 's nachts wassen als ze hem niet zou horen. Als jullie bovenburen 's nachts zouden wassen en dat herrie maakt zullen jullie denk ik ook niet leuk vinden