Ik was wanneer het mijn uitkomt en heb geen vaste dagen. Was minimaal 6x per week en heb gelukkig een droger. Was nooit snachts omdat het dan heel de nacht zit te muffen in de wasmachine tot de volgende ochtend. Ik heb hiervoor in een flatgewoont maar wel bovenin. Kan dus niet oordelen over overlast etc
eens. Ik kon iedere stap die mijn buren zetten volgen, ik wist precies waar ze stonden. Echt heel vervelend, we hebben overwogen om ze via de vereniging van eigenaren te laten dwingen het laminaat weg te halen
Tja ik kan me de overlast wel voorstellen eigenlijk. Flats kunnen erg gehorig zijn en zeker 's nachts als het erg stil is kunnen juist zulke geluiden erg opvallen en hinderlijk zijn. Wij wonen in een eensgezinswoning die heel goed geisoleerd is en zelfs hier hoor ik de wasmachine van de buren centrifugeren. Nu wassen ze gelukkig niet s nachts, dus heb ik er niet zoveel last van, maar om maar aan te geven dat het centrifugeren best veel geluid maakt. Maar ik kan me ook voorstellen dat jij zegt: het is maar een paar keer per week en ik mag in mn eigen huis toch wel bepalen wanneer ik was? Dus ik begrijp het van beide kanten. Misschien is het al genoemd, maar wat voor vloer ligt er onder de wasmachine? Misschien kun je daar een geluiddempend laagje tussen doen ofzo? Nachttarief schijnt trouwens helemaal niet zo voordelig te zijn, misschien kun je als compromis wat eerder op de avond wassen ipv s nachts? Of heb je een timer op je wasmachine zitten, dan kun je de was misschien 's morgens vroeg (uurtje of 6? of is dan het nachttarief er al af?) laten doen ipv laat op de avond? Ik zou in goed overleg proberen een oplossing te vinden, want tegen je buurvrouw uitvaren maakt de situatie alleen maar vervelender voor beide partijen. Succes! Oh je vroeg trouwens wanneer anderen wassen.. ik gooi de was 's morgens in de machine. Als ik erg vroeg wakker ben, wacht ik tot een uur of 9 voor ik m aanzet om de buren niet te storen.
Ik was wanneer het nodig is zoveel mogelijk in het weekend of als ik vrij ben maar met dit mooie weer ben ik meer weg dus minder was tijd Dus ik doe smorgens me was in de machine zet de tijdschakelaar aan en als ik uit me werk kom dan is ie net klaar en dan doe ik het in de droger.
Ik was de gehele dag tot de was weer weg is. Zo om de dag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel rekening hou met de buren, maar ik heb voorheen in een oud appartement gewoon met houten vloeren. Eigenlijk vreemd, want ik hoor de wasmachine van de buren wel 's nachts. Maar heel zachtjes en daar slaap ik wel doorheen. Een was duurt niet zolang, hooguit 2 uur.
hier het zelfde probleem met buurman zijn slaap kamer grenst aan ons was hok en die zeur ook over de wasmachine terwel ik hem na 10 uur savond nooit aan heb staan en sochtens ook nooit vroeg en dan nog moet je zelf weten waneer je je was aan zet mijn buurman zeurt zelfs over de berging deur die we dicht doen en over de ketel dat die veel herrie maakt volgens hem die grenst ook aan zijn slaap kamer
overigens draaien we de was in de ochtend (7.00 en 8.00 uur) of avonds, laatste was gaat er om 9 uur ofzo in. die is voor 22.00 uur klaar. Ja ik heb 3 wassen per dag........ Sorry maar best wel vies om was op te sparen tot het weekend, dan komt bij mij het weer erin (schimmel.grijze vlekken) bij natte doeken/ washandjes. en ondergespuugde kleertjes. Ik was ook wit en bonte was apart. Weet niet hoe oud je kinderen zijn, daar ligt het vast ook aan. Ik heb 3 kindjes van 3 jr en jonger.
Ik was altijd om de dag, de ene keer een witte was, de andere keer een kleding was. Altijd smorgens eigenlijk.
's nachts wassen zou ik nooit doen. de meeste huisbranden komen van wasmachines en drogers.... Maar heb idd een buuf boven me gehad vroeger en haar wasruimte was boven onze slaapkamer. dat was echt niet fijn dat die snachts de wasmachine aanhad. Heb haar toen idd gevraagd te komen luisteren midden in de nacht..en ze schrok ervan. Heeft nooit meer snachts gewassen.
ik heb zelf ook wel dat de buren 's avonds laat de wasmachine aan hebben staan, en dan kan ik ook niet slapen. Dat is voor mezelf ook een reden dat ik het zelf niet zou doen, wil niet dat iemand last van me heeft. maar er over zeuren nee ze zullen het niet van me horen... dan maar wat later slapen ( als ie klaar is )
in principe hebben je buren er niks over te zeggen... maar onze buren wassen savonds meestal idd vanaf 23.00 uur dus die zullen ook wel een dubbele meter hebben. dat ding staat tot 1 uur aan snachts. en vooral dat centrifugeren is irritant. je ligt er toch naar te luisteren. maar het is niet zo dat we niet kunnen slapen hoor, al had ik wel liever gehad dat ze overdag wasten.
Mee eens. Ik vind het best asociaal om in een flat of rijtjeshuis ´s nachts de wasmachine aan te zetten.
Toen ik nog in een flat woonde zette ik ook de wasmachine wel eens s avonds aan (meestal de droger). Nooit een idee gehad dat iemand daar last van kon hebben. Ik heb ook nooit een wasmachine van iemand gehoord of klachten van mijn onderburen gekregen.
In ons oude huis (rijtjeswoning) hoorden we de wasmachine van onze buurvrouw ook draaien (als het verder stil was), dus zo raar is het niet dat je het hoort. En ja, sommige mensen slapen slecht. Maar dan denk ik ook: Wat doe je dan op een flat, waar mensen héél makkelijk voor geluids'overlast' zorgen... Het is nu eenmaal zo dat als je met veel op elkaar woont, je ook veel van elkaar hoort. Dat is onvermijdelijk. Maar aan de andere kant geldt ook: Als je met zoveel op elkaar woont, heb je ook rekening te houden met elkaar. Probeer er samen uit te komen. Maak een afspraak om het er eens over te hebben. Ga inderdaad eens bij haar luisteren, zodat je haar kant misschien beter begrijpt. Alleen al als je dat voorstelt, denk ik dat het goed is voor jullie relatie, want dan weet ze dat je er voor open staat en samen een oplossing wil zoeken.
Ik was voornamelijk in het weekend, en soms een wasje tussendoor doordeweeks. Dit gebeurd ook wel eens rond 23.00 uur, maar wij hebben een snelwas-stand en die duurt maar 30 minuten. Heb er nog nooit commentaar op gehad, ook niet toen ik in een flat woonde zonder wasmachine met snelwas-stand. En de was moet toch ook gebeuren. Hier scheelt het wel meer dan 2 cent, dus het is goed te begrijpen dat het 's avonds of in het weekend gedaan wordt hoor.